Raudteepeatuse eskiislahendus

Tamm, Eerik (2020) Raudteepeatuse eskiislahendus. [thesis] [en] Sketch Design for a Railway Stop.

[thumbnail of digidoc - lõputöö] Other (digidoc - lõputöö) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (8MB)
[thumbnail of digidoc - retsensioon] Other (digidoc - retsensioon) - Other
Restricted to repository personnel only

Download (30kB)

Abstract

Käesolevas töös oleme vaadelnud täiendava raudteepeatuse lisamise võimalust Tallinnas Rahumäe ja Järve peatuste vahelise lõigu näitel. Töös on leidnud kajastamist:  vaadeldava piirkonna ajalooline kujunemislugu;  olemasolev olukord;  piirkonnas kehtivad üld- ja detailplaneeringud;  võimalikud plaanilised eskiislahendused jooniste kujul;  uute lahenduste sobivus ümbritsevasse keskkonda. Uute ühistranspordi peatuste (ja ka liinide) rajamise vajadus on tingitud soovist vähenda igapäevast Tallinna kesklinna suunduvate autode hulka. Ja mis võiks olla veel kasulikum, kui leida juba kasutuses olevatele ressurssidele täiendavat rakendust, näiteks tehes olemasoleval liinil täiendav peatus, kus on potentsiaalne arvestatav reisijate hulk ja samas ei pikeneks oluliselt sõiduaeg teistele kasutajatele. Rööbastransport on meie tänases linna- ja liiklusruumis prioriteetne (kahjuks takerdub näiteks tramm pidevalt tavatranspordi taha ja ei suuda seepärast oma seadusega antud eelist maksma panna), seepärast võtab rongiga Ülemistelt või Pääskülast kesklinna jõudmine võrreldes autoga oluliselt vähem aega. Autor on kuulanud imestusega erinevaid tulevikuvisioone, seoses uute isesõitvate liiklusvahendite kasutuselevõtuga. Üks hiljuti kuuldud variant näiteks kajastas (tuleviku) olukorda, kus inimesed istuvad mugavalt suures sõiduvahendis, mis liigub ilma juhita reisijate poolt valitud kohta (kahjuks ei jäänud meelde, millises meediakandjas see ilmus). Autorile tundus, et soovitakse lahendada juba ammu lahendatud probleemi, nimelt on meil täna olemas rongid ja bussid, kus me saame istuda päris mõnusalt ja keskenduda olulistele mõtetele ja mitte liiklusvahendi juhtimisele. Ainuke erinevus selle tuleviku versiooniga, et need meie sõidukid ei liigu mitte päris ilma juhita. Aga see on ju pisiasi. Sest milleks oodata aastakümneid, kui võime juba täna nautida kellegi jaoks tulevikuperspektiivina tunduvaid lahendusi. Võib-olla oleks tänaste olemasolevate ressursside (olgu need siis kas loodusressursid või inimeste poolt loodud tehnilised- või hoopis meie vaimsed vahendid), parem kasutamine, üks eesmärke puhtama ja parema keskkonna loomisel. Sest meile meeldib ju rääkida, et „maailm on muutunud…“, kui pandeemia peaks ükskord täielikult taanduma. Millegipärast ei ole aga autori kõrvu jõudnud ühtegi arvestatavat näidet, mille poolest siis maailm on muutunud. Kui muidugi jätta kõrvale tohutu hulk kadunud töökohti. Autor arvab, tehes viimast kokkuvõtet oma tööst, et vaadeldud kohta, Tallinnas Järve ja Rahumäe vahel, on mõistlik ja vajalik täiendava raudteepeatuse rajamine, sest seeläbi tagame piirkonna elanikele parema ja keskkonnasäästliku ühenduse kesklinnaga kasutades efektiivsemalt ära olemasolevat taristut. Kas ja millises võtmes lahendus teoks võib saada, näitab meile juba aeg.

Abstract [en]

The following graduation thesis Sketch Design for a Railway Stop is investigating the possibility of having an additional train stop in Tallinn on the example of the line section between Rahumäe and Järve stations. The thesis focuses on:  The history of the observed area;  It`s current situation;  General and spatial plans valid in the area;  Possible site design solutions in the form of plan drawings;  Suitability of new solutions in the surroundings. The need to build new public transport stops (and lines) is caused by the urgency to reduce daily car commuting between suburban settlements and the city Centre of Tallinn. What could be more reasonable than to find an extra application to the existing facilities, for example by having an additional stop on an existing route, at which the trains could load a significant number of passengers without significantly lengthening the travel time for other passengers. Today, rail transport is a priority in urban areas (tram traffic, for example, is constantly obstructed by trackless transport means, and is therefore unable to use the advantage granted by law) and therefore it takes significantly less time to reach the city centre by train from Ülemiste or Pääsküla. The author has been startled when hearing different visions for future traffic, including the introduction of novel self-driving vehicles. A recent future reflection, for instance, created a picture of a situation where people would sit comfortably in a large self-driving vehicle going to the destinations chosen by the passengers (the news source is unfortunately forgotten). It seemed to the author of the thesis that this solution is trying to focus on problems that have been solved a long time ago – for we already have trains and buses, where we can sit comfortably contemplating on important ideas, without concentrating on driving. The only difference with this future version is that existing vehicles do not run without a driver. This is an unimportant question. Because why wait for decades, when already today, we can enjoy solutions that for someone seem like future projects? Efficient employment of the existing resources (natural, technical or intellectual) should definitely be the primary goal in creating a cleaner and better environment. People would probably like to admit, „The world has changed,” when the current pandemic threat has receded. For some reason, however, the author has not heard any noteworthy examples of how the world will be different, apart from a huge number of unemployed people. To conclude, the author of the thesis claims that it is reasonable and necessary to have an additional train stop in Tallinn, between Järve and Rahumäe. Time will reveal whether and in what way this solution can be achieved.

Item Type: thesis
Advisor: Kertu Arumetsa
Subjects: Transport > Rail Transport > Railway Engineering > Railway Design
Construction > Road Construction > Construction Mechanics and Road Installations > Road Installations
Divisions: Institute of Construction > Building Construction
Depositing User: J. Praaks
Date Deposited: 30 Nov 2020 12:08
Last Modified: 01 Dec 2020 13:38
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5680

Actions (login required)

View Item View Item