Pelgulinna ja Kalamaja ühendav kergliiklussild

Ratassepp, Kristel (2020) Pelgulinna ja Kalamaja ühendav kergliiklussild. [thesis] [en] Pedestrian bicycle bridge between Pelgulinn and Kalamaja.

[thumbnail of lõputöö seletuskiri.pdf] PDF
Restricted to Registered users only

Download (17MB)
[thumbnail of plakat 1-6.zip] Archive (ZIP) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (20MB)
[thumbnail of digidoc - lihtlitsents] Other (digidoc - lihtlitsents) - Other
Restricted to Registered users only

Download (56kB)

Abstract

Töös on projekteeritud Volta tänava ja Kolde puiestee vahelisele, praegu avalikkusele suletud alale, Kalamaja ja Pelgulinna asumeid ruumiliselt ja sotsiaalselt ühendav, mugavat ja kiiremat liikumist, vaateid ja kasutajatele täiendavaid vaheldusrikkaid tegevusi ja kogemusi pakkuv üle raudtee kulgev kergliiklussild. Lõputöö Pelgulinna ja Kalamaja vahelise hoonestusega seotud kergliiklussilla kavandamiseks koosnes nii teoreetilisest kui praktilisest osast. Töö koostamise käigus koostati mitmeid kavandeid saavutamaks arhitektuurselt terviklikku ja mugavat lahendust. Sarnaste arhitektuursete objektide näidete ja olemasoleva linnaruumi analüüsi tulemusel jõuti silla üldkontseptsioonini: silla põhiideeks on avatus, mida väljendavad nii hoonete materjalikasutus, suured klaaspinnad kui ka mitmekesised kasutusfunktsioonid. Hooned moodustavad koos sillaga ühtse terviku ja loovad uue linnaruumi ja jaotavad kergliiklustänava jätkuna pika teekonna hoomatavateks lõikudeks. Sild seob omavahel sarnased asumid ja ergutab elanike omavahelist läbikäimist ning soodustab kogukonnatunde kinnistumist. Hoonestus seob sillaga ka silla aluse ruumi, kus säilib avatus ja raudteega paralleelselt kulgevad liikumissuunad. Kuna antud asukohast on vaated Toompeale ja tööstusarhitektuurile, siis on vaated võimalikult suures ulatuses säilitatud. Silla teekonna pikkusest tulenevalt ei kavandatud silda pelgalt kiiret liikumist võimaldava monotoonse transiitkoridorina, vaid vaateid ja elamusi pakkuva linnatänava jätkuna, kus on võimalik ka kiirelt liikuda. Hoone materjalide ja värviskeemi valikul on lähtutud piirkonna eripärast, kombineeritud on tööstuse ja ajaloolise hoonestuse materjale. Kasutatud on ühtlase fassaadikattena puitribistiku, et moodustada hoonetel neutraalne, naturaalne ja rahulik välimus.

Abstract [en]

A light traffic bridge across the railway in designed in the area between Volta Street and Kolde street. The bridge connects spatially and socially similar districts Kalamaja and Pelgulinn, offers comfortable and faster movement, views and additional varied activities and experiences for users. The dissertation for the design of a light traffic bridge consisted of both theoretical and practical parts. During the preparation of the work, several designs were prepared in order to achieve an architecturally complete and comfortable solution. As result of the analysis of similar architectural objects and the existing urban space, the general concept of the bridge was reached: the main idea of the bridge is openness, which is expressed by the use of building materials, large glass surfaces and various functions. Together the bridge and its buildings form a cohesive whole and create a new urban space dividing the long-distance traffic street into tangible sections as a continuation. The bridge encourages people to meet each other and promotes the consolidation of a sense of community. The buildings also connect area on the bridge to the space under the bridge. Openness and directions of movement running parallel to the railway and connecting green areas are maintained under the bridge. Nice views to Toompea and industrial architecture are preserved as much as possible. Due to the length of the bridge, the bridge was not designed as a fast-moving monotonous transit corridor, but as a continuation of a city street offering views and experiences. But it is also possible to use the bridge for moving fast by foot or by bicycle. The choice of building materials and colour scheme are based on the specifics of the area. It combines industrial and historical building materials, wood and concrete. A homogeneous wooden rib façade in front of the glass curtain wall is used as an even façade covering to create a neutral, natural and peaceful appearance of the buildings.

Item Type: thesis
Advisor: Tomomi Hayashi
Co-advisor: Kaur Talpsep
Subjects: Architecture > Applied Architecture > Architectural Design
Divisions: Institute of Architecture > Applied Architecture
Depositing User: J. Praaks
Date Deposited: 30 Nov 2020 11:33
Last Modified: 01 Dec 2020 13:37
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5677

Actions (login required)

View Item View Item