Veebipoe funktsionaalsuse parendamise võimalused AS Teaspon näitel

Moora, Liis (2020) Veebipoe funktsionaalsuse parendamise võimalused AS Teaspon näitel. [thesis] [en] Web Store Functionality Improvement Possibilities on the Example of AS Teaspon.

[thumbnail of 2020_Moora_Liis_loputoo.pdf] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Kogu maailmas, kaasa arvatud Eestis, on e-kaubandus kasvutrendis ning kogub üha enam populaarsust. E-kaubanduse puhul pakub ettevõtja kaupu või teenuseid klientidele läbi elektroonilise keskkonna. Veebipood aitab ettevõttel tutvustada tooteid suurele tarbijaskonnale. Veebipood peab olema visuaalselt kliendi tähelepanu haarav ning lihtsasti kasutatav, et aidata kliendil jõuda kiiresti soovitud tulemuseni. Lõputöö käsitleb AS-i Teaspon veebipoe funktsionaalsuse parendamise võimalusi, lähtudes asjaolust, et siiamaani ei ole ettevõte veebipoele piisavalt tähelepanu pööranud. Ettevõtte põhitoodanguks on kodutekstiilid. Lisaks veebipoele on AS-il Teaspon ka kaks jaeketi kauplust. Ettevõte lähtub tegutsemisel keskkonnasäästlikkuse ja jätkusuutlikkuse põhimõtetest. Et koguda informatsiooni ettevõtte olemasoleva veebipoe olukorra kohta, viis töö autor läbi intervjuu AS-i Teaspon juhatajaga. Intervjuust selgus, et ettevõttel on soov veebipoodi parendada, kuid puudub spetsialist, kes oleks antud valdkonnas pädev. Seega otsitakse ideid ja mõtteid väljastpoolt ettevõtet. Et võrrelda AS-i Teaspon e-kaupluse kujundust ettevõtte füüsilise kaupluse kujundusega, viis autor läbi visuaalse vaatluse. Füüsilise kaupluse kujunduses on looduslike materjalide eelistamine selgesti väljenduv nii tootevalikus kui ka toodete väljapanekuks kasutatavate riiulite materjalivalikus. E-kaupluse kujunduses ja füüsilise kaupluse kujunduses puudub ühtne läbiv disain. Vaatluse tulemusele tuginedes on autori ettepanek, et AS-i Teaspon e-kauplus kujundada füüsilise kaupluse kujundusega sama stiili, et tekitada ühtset brändi tunnet. Autori poolt läbi viidud kliendiküsitlusest võtsid osa nii AS-i Teaspon püsikliendid kui ka potentsiaalsed kliendid. Uuringu tulemustest selgus, et ettevõtte kliendid polnud eelkõige rahul E-kaupluse kujundusega, tootekirjeldusega ja E-kauplusest toote leitavusega. Vastanute sõnul on E-kaupluse kujundus aegunud ja vajab värskendamist värvi valikute ja tootefotode kohapealt. Toodete kohta soovivad kliendid täpsemat informatsiooni, et tekiks tootest võimalikult täpne ülevaade. Vajamineva toote leidmiseks läheb vastanute sõnul liiga pikalt aega ja see omakorda paneb kliendi ostuteekonda lõpetama. Küsitluse tulemusele tuginedes on autori ettepanek parendada nii tootemenüü filtrid kui ka otsingumootor, et klient jõuaks lihtsalt ja kiiresti vajaliku tooteni.

Abstract [en]

The following thesis is Web store functionality improvement possibilities on the example of AS Teaspon. E-commerce has been growing at a high rate across the world as well as in Estonia and is still gaining popularity. E-commerce refers to the buying and selling of goods or services in an online environment. Web stores enable businesses to offer products to a larger consumer base. Web stores should visually attract customers and easily lead them to their intended destination. Teaspon mainly produces home textiles. Apart from the web store the business also has two retail stores. Teaspons ideologies are environmental soundness and sustainability. In order to gather information on the current status of the company’s web store, the author conducted an interview with the manager. The manager explaned that the business wants to improve their web store but they lack the specific expertise. In order to compare the visual looks of the web store and the physical store, the author conducted a visual observation. In the physical stores there is a clear preference of using natural materials in the product line as well as the shelves where the products are displayed. The web store and the physical store lack unified visual disain. In the authers opinion the online and retail stores should maintain a similar visual design, to create a feeling of a unified brand. Registered- and potential customers participated in the author`s customer survey. Based on the results of the survey it became evident that the participants were not fond of the visual design, product descriptions and the product accessibility of the web store. Taking the general consensus of the observations it would seem that the respondents think that the site needs an overhaul in overall design and color scheme. The participants thought that there should be more photos and accurate information on products. The products take too long to find and that makes customers leave the site before buying anything. Based on the customer survey the author suggests to improve the product filters and the search engine so that the customers arrive to their wanted destination in a timely manner.

Item Type: thesis
Advisor: Evelin Vaab
Subjects: Economy and Management > Retail and Wholesale Trade
Clothing and Textiles > Field Studies
Divisions: Institute of Technology and Circular Economy > Fashion Engineering > Resource Management
Depositing User: Liis Moora
Date Deposited: 16 Sep 2020 06:51
Last Modified: 16 Sep 2020 06:51
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5651

Actions (login required)

View Item View Item