Geokomposiitsete dreenmattide kasutamise võimalused tee muldkehades

Aigro, Madis (2020) Geokomposiitsete dreenmattide kasutamise võimalused tee muldkehades. [thesis] [en] Possibilities of Using Drainage Composites in Road Embankment.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] Other (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[thumbnail of retsensioon - digidoc] Other (retsensioon - digidoc) - Other
Restricted to repository personnel only

Download (20kB)

Abstract

Lõputöö üheks eesmärgiks oli koostada juhised valimaks drenaažimatti tee konstruktsiooni. Juhendit saavad kasutada näiteks projekteerijad ja ehitajad, et valida õiget materjali erinevate funktsioonide jaoks. Juhendist saab ülevaate, millised erinevaid drenaažimatte erinevates olukordades kasutatakse ja mis on nende plussid ja miinused. Välja on toodud, kuidas peaks arvutama drenaažimati vee läbilaskevõimet ning, et mis on olulised ja ebaolulised omadused drenaažimattide tehnilistel kirjeldustel teede projektides. Lisaks on kirjeldatud millised on peamised kvaliteedikontrollinäitajad drenaažimattidele ja kuidas tuleks materjali paigaldada. Teine eesmärk oli uurida „filtratsioonitünni“ ja „filtratsioonikasti“ abil drenaažimati toimivust purustatud kruusa ja liivaga. „Filtratsioonitünniga“ katsetamisel ei selgunud, et drenaažimatt oleks parandanud oluliselt vee horisontaalsuunalist läbijooksu. Katsetulemusetest oli keeruline järeldada, milline on drenaažimati mõju. Antud teema vajab edasi katsetamist, mida selle töö maht ei võimaldanud. „Filtratsioonikastiga“ drenaažimati katsetamisel olid tulemused palju selgemad kui „filtratsioonitünni“ puhul. Samades või sarnastes tingimustes suurenes drenaažimati kasutamisel materjalist vee läbijooks oluliselt, tihtipeale vähemalt 3 korda ja rohkemgi. Erinevate kallete juures ei tulnud selgelt seost, et suurema kalde jooksul oleks vesi materjalist kiiremini läbi liikunud. Võrreldes vee läbijooksu purustatud kruusast ja liivast selgus, et samade tingimuste juures purustatud kruusast liikus vesi paremini läbi kui liivast. Siinkohal mõjutab tulemust purustatud kruusa kehvem tihendatavus. Töös on välja toodud küsimused, mis jäid „filtratsioonitünni“ puhul vastusteta. Lisaks on soovitused, kuidas võiks katseid läbi viia ja teemad, mis vajaksid edasi uurimist.

Abstract [en]

One of the purposes of Possibilities of Using Drainage Composites in Road Embankment thesis was to compile instructions for choosing the right drainage composite to the road structure. The instruction can be used by designers and builders in order to choose the right material for the correct function. This thesis provides an overview on which drainage composite to use according to the situation together with indications of their advantages and disadvantages. Firstly, it is shown how to calculate water permeability. Secondly, the important and unimportant properties of the technical specifications of the drainage composites in road projects. Furthermore, the main drainage mat quality control indicators, as well as how the material should be installed. Another aim was to examine the performance of the drainage composite with crushed gravel and sand using a "filtration barrel" and a "filtration box". It was concluded that the drainage mat did not significantly improve the horizontal flow of water. The effect of the drainage mat was intricate to infer from the laboratories. The topic calls for further experimentation, which the volume of this work did not afford. In contrast, the tests done with a "filtration box", gave more precise results compared to the "filtration tank". The flow of water through the material increased significantly due to the drainage compositeoften at least threefold and more. There was no clear correlation between the gradient and how fast water passed through the material. When comparing the flow of water from crushed gravel and sand, it was found that under the same conditions water passed through crushed gravel better than sand. In this case, the result is affected by the poorer compressibility of the material. The thesis highlights the questions that remained unanswered in the case of the "filtration barrel". In addition, there are recommendations and topics that need further investigation.

Item Type: thesis
Advisor: Sven Sillamäe
Subjects: Construction > Road Construction > Road Building > Road Building Work
Divisions: Institute of Construction > Road Construction
Depositing User: Madis Aigro
Date Deposited: 21 May 2020 12:31
Last Modified: 04 Jun 2020 09:49
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5471

Actions (login required)

View Item View Item