Renault Clio võistlusauto esiveermiku konstrueerimine

Reimal, Raigo (2020) Renault Clio võistlusauto esiveermiku konstrueerimine. [thesis] [en] Renault Clio Rallycar Front Chassis Engineering.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] PDF (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Abstract

Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli võistlusauto Renault Clio lähteandmete kogumine ja olemasolevate lahendustega tutvumine. Konstrueerida uued õõtshoova detailid kui ka sarniirid ja tehes neile ka LEM-tugevusanalüüs. Sõiduki vedrustuse punktide sisestamiseks kasutati Susprog3D programmi. Esisillale konstrueeriti uued õõtshoovad ja sarniirid. Õõtshoovadel kasutati külmtõmmatud toru materjaliga 25CrMo4 ja HIRCHMANNI kuulliigendeid. Õõtshoovade tugevusanalüüsis rakendati nelja kordseid mõjuvaid jõude ja saadi teada, et sarniiri kuullaagri ja õõtsa plaatidele tuleb teha muudatusi, et vähendada pingekonsentraatorit. Rakendades õõtshoova detailidele nelja kordset jõudu jäi varuteguriks 2,3. Sarniiri konstrueerimisel kasutati materjali 34CrMo4, mille voolavuspiir 1080Mpa-t. Rakendades jõudu, mis tuleneb nii kurvis sõites ja samas kivi tabades, saadi varuteguriks 2,3. Väljatöötatud õõtshoova ja sarniir maksumus komplektina oleks sõidukile 820 €.

Abstract [en]

This thesis „ Renault Clio rallycar front chassis engineering“ main purpose was to develope new wishbone and joint. In the chapter is focused to introduce Estonian Rally Championship class EMV6, describe regulation and what kind changes we can do to the car suspension. There is developed new wishbone and joint wich are based on a CAD model and after that done FEM-analyses to the details. On a wishbone we chosed to use material 25CrMo4 and on a joint 34CrMo4. What we found out, that new parts would be stronger than original parts for rally, and we would get some more strength to the suspension parts on a hard road surface. But ofcourse these new parts will need some test period, to find out, if they realy are stronger, before we can use them in a competition. Price for the wishbone and joint will be aproximateli 820€.

Item Type: thesis
Advisor: Sten Soomlais
Subjects: Transport > Automotive Engineering > Car Construction > Body and Chassis
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Raigo Reimal
Date Deposited: 05 Jun 2020 12:57
Last Modified: 05 Jun 2020 12:57
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5433

Actions (login required)

View Item View Item