AS Hoolekandeteenuste autopargi haldus ja kaardistus ning uuenduste analüüs

Vares, Timo (2020) AS Hoolekandeteenuste autopargi haldus ja kaardistus ning uuenduste analüüs. [thesis] [en] Management and Mapping of AS Hoolekandeteenuste Car Park and Analysis of Innovations.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] PDF (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (673kB)
[thumbnail of lihtlitsents - digidoc] PDF (lihtlitsents - digidoc) - Other
Restricted to Registered users only

Download (537kB)

Abstract

Selle töö eesmärgiks oli AS Hoolekandteenuste autopargist ülevaate saamine ning selle põhjal sobilike uuenduste välja pakkumine. Selle jaoks tegi autor ülevaate kogu sõidukipargist ning sõidukipargis olevatest sõidukites. Läbi viidud küsitlusega töötajate seas otsiti vastuseid ettevõtte transpordi korraldusest ülevaate saamiseks. Samuti sooviti teada saada töötajate rahul ja rahuolematustest ning tuleviku perspektiividest võimalike autopargi uute lahenduste leidmiseks. Analüüsiti sõidukipargi kilomeetrihindasi ning pakuti välja lahendusi kulude minimaliseerimiseks. Sõidukite ülevaate tegemisel oli kokku autopargis 79 sõidukit millest 38 olid elektrisõidukid. Kõik sõidukid on hooldatud ja tehniliselt heas seisukorras ning nendega on võimalik teha vajalike sõite töötajate jaoks ning pakkuda ka transporditeenust klientidele. Küsitluse tulemusel tuli aga välja asjaolu, et elektrisõidukid on küll tehniliselt korras aga nende akude mahutavus on sedavõrd langenud ja nendega on võimalik maksimaalselt sõita ligikaudu 50-60 kilomeetrit heades tingimustes. Külmades oludes on voolutarve veelgi suurem ning elektriautodega liikumine on osutunud keeruliseks ning ettevõtte töötajad ei saa normaalselt töödata ja on rahulolematud. Analüüsides autoparki ning selle kulusid ühele kilomeetrile tuli välja, et kõige optimaalsemalt sõidavad sõiduautod ning kuni üheksa kohalised väikebussid (0,21 ja 0,34 eurot). Elektriautode ning 16 kohaliste Crafterite kilomeetri hinnaks oli 0,54- ja 0,71 eurot. Kõrgem hind näitab, et põhiliselt on autopargi kulusi võimalik minimaliseerida just nende sõidukite arvelt. Vähemalt ühe 16 kohalise bussi võiks asendada rendibussi teenusega. Elektriautosi tuleks kohe järk järgult hakata vähendama ning esialgu asendada neid alternatiivide näol kas takso või rendiautoga. Kui kõik elektriautod ei ole enam kõlbulikud, oleks mõistlik pikemas perspektiivis sõidukiparki sõidukeid juurde liisida. Sõidukid peaksid olema sarnasest tüübist ning klassist nagu praegu kasutusel olevad Citroen Berlingod. Esialgu võiks autopark suureneda kaheksa sõiduki võrra, igasse piirkonda kaks sõidukit, mis teeks kokku autopargi suuruseks 49. Suurusjärk 50-55 peaks olema autopargi eeldatav suurus, arvestades, et uued sõidukid võtavad üle eelnevad elektriautode kilomeetrid ning võimaldavad vähendada ka praegu kasutatavat alternatiivtransporti. Hetkel liisingus olevate sõidukite (sõiduautod ning üheksa-kohalised väikebussid) lepinguid tuleks 2021 aastal autori hinnangul pikendada või võimalusel sõidukid välja osta, sest odavamat kilomeetrihinda ei ole võimalik alternatiivsete transpordi lahendustega saavutada. Küsitluse käigus tuli aga välja, et väikebusside vajadus on tegelikult kadumas, sest inimesi pole vaja enam korraga nii palju transportida. See tähendab, et tulevikus võiks ka väikebussid vahetada viie kohaliste sõidukite vastu, et kulusi minimaliseerida.

Abstract [en]

The purpose of this graduation thesis is to investigate AS Hoolekandeteenuste car park to have a overview and offer innvations to minimize car park expenses. Author conducted a questionnaire for company employees. This questionnaire was used for to get more information about car park and the needs of workers who drive these vehicles. In addition, vehicle costs per one kilometer and car park optimal size were analysed. The questionnaire revealed that the vehicles in car park are in good technical condition, but there are problems with electric cars. The capacity of the batteries has fallen too low, because of that it is possible to drive maximum 50-60 kilometers in good conditions. During the cold period it is uncomfortable and cold to drive with electric cars. Employees are not satisfied and want to see some changes. The analysis showed that cars and minibuses are the cheapest way to provide transport service, elctric cars and bigger buses costs were higer. To minimize car park costs and improve working conditions for workers, author recommends to sell or amortize electric cars step by step and use taxi services or car rental, beacause it would be cheaper then using electric cars. If all the electric cars are amortized then it is very likely that company needs more vehicles. The car park should consist of 50 to 55 internal combustion engine vehicles and if necessary use car rent and taxi to satisfy additional transport needs. In the beginning should comapany lease not more then eight new vehicles for car park, and divide them to four ares. Two vehicles each area. New vehicles should be similar to Citroen Berlingo. In conclusion, the current car leasing contracts should be extended 2021, because there isn’t more cheaper way with alternatives to provide this kind of transport. In future there is likely that minibusses are no longer useful and company should consideration how to change them to smaller vehicles.

Item Type: thesis
Advisor: Inna Gorislavskaja
Subjects: Transport > Automotive Engineering > Car Construction
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Timo Vares
Date Deposited: 05 Jun 2020 12:29
Last Modified: 05 Jun 2020 12:29
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5409

Actions (login required)

View Item View Item