Modulaarse ümberehituskomplekti projekteerimine kaubikusse täismassiga kuni 3,5 t

Evert, Juhannes (2020) Modulaarse ümberehituskomplekti projekteerimine kaubikusse täismassiga kuni 3,5 t. [thesis] [en] The Design of a Modular Van Conversion Kit for Vans with Maximum Gross Weight of 3,5 tonnes.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] PDF (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (4MB)

Abstract

Antud projekti eesmärgiks oli luua modulaarne ümberehituskomplekt, mida oleks võimalik paigutada ümber erinevatel viisidel ning oleks lihtsasti paigaldatav ja eemaldatav. Samuti püstitati eesmärgiks, et komplekti paigutamisel on võimalus luua erinevaid sisustuslahendusi vastavalt klientide endi soovidele. Standardiks võeti lahendus, kus voodikoost asub tagumiste rattakoobaste peal ning ülejäänud kaks moodulosa asuvad voodi kõrval Käesoleva lõputöö ümberehituskomplekti viimase versiooni standardlahendus koosneb kinnitussüsteemiga põrandast, ühest väiksest moodulosast, ühest laiast moodulosast ning voodikoostust. Väiksema moodulosa eesmärk on lisada kaubikusse panipaigaruumi kasutades minimaalset põrandapinda. Lai moodulosa täitis köögikapi otstarvet, sellel on tööpinnavalmidus, kraanisüsteem ning sahtlid erinevate köögiriistade tarbeks. Voodikoost koosneb kahest aluskapist, mida on võimalik kasutada suuremate esemete hoiustamiseks. Võimalik on valida aluskapid kas ustega või lahtikäiva ülemise luugiga. Soovi korral on võimalik paigaldada ühele aluskapile mõlemad. Kõikide komponentide kinnitamiseks on kasutusel eraldi valmistatud põrand koos kinnitussüsteemiga. Kinnitamiseks on kasutatud kinnitusrelsse ning poltliidet. Mõlemal moodulosal on kasutatud 5 cm sammuga paiknevate avadega põrandaid, mis koostöös kaubiku põrandas asuvate relssidega pakuvad kliendile võimaluse paigutamaks sisustus vastavalt enda soovile. Kuna kinnitussüsteem on põrandapõhine, siis on võimalik ümberehituskomplekti kasutada ka kaubikutes, mille kaubaruumi seinad on varustatud küljeakendega. Kogu ümberehituskomplekti täiskaal koos põranda, kitsa ja laia moodulosa ning voodikoostuga on 178 kg. Tavapäraste N1-kategooria kaubikute puhul on kandevõime umbes 1000-1400 kg. Seda arvesse võttes on komplekti kaal projekti alguses seatud eesmärgi piirides ning antud ümberehituskomplekti installeerimisega ei ületa kaubiku täismass 3,5 tonni. Antud ümberehituskomplekti omahinnaks kujunes 2911€. Arvestades töö alguses seatud eesmärki, siis hind on küll alla 3000€, kuid selline ei oleks hind kliendile, kes komplekti tellib. Kuna lisandub veel saatmiskulu ning väike kasumiprotsent, siis ületaks müügihind siiski seatud eesmärki. Võrreldes alternatiivsete ümberehituskomplektide tootjate pakkumistega, siis hinnavahemik on 2600-4200€, olenevalt varustusastmest ning moodulosade arvust. Käesoleva komplekti kõige kallimaks osaks on puitmaterjalide tellimine ning töötlus. Hinda on võimalik vähendada kasutades katmata vineeri, kuid antud komplekt on projekteeritud võimalikult sarnase väljanägemisega ehtsatele autoelamutele.

Abstract [en]

The following thesis The Design of a Modular Van Conversion Kit for Vans with Maximum Gross Weight of 3,5 tonnes is describing the development process of a conversion kit for vans. The main goal is to construct a modular conversion kit which can be used to turn a regular panel van into a campervan. In the last decade there has been a major increase in campervan travels and campervan building. Mainly thanks to social media, there are lot of, mostly young, people who are transforming campervans from regular old vans. This does decrease the van conversion cost, but it also might decrease the campervan quality. The main goals for developing a modular conversion kit were: the gross weight of the van should stay under 3,5 tonnes; the overall cost for the conversion kit should be under 3,000 euros; the conversion kit should be modular as to offer many possibilities for interior design. The thesis consists of four main parts. The first one is covering all the basic theory of a campervan. The second chapter describes the whole design and developing process. In the third part of the thesis there is a listing of all the parts necessary, prices and the weight. The fourth chapter briefly covers different modular solutions of the conversion kit, and also some alternative products from other companies. The gross weight of the modular conversion kit came to a total of 178 kg and the base cost was 2,911 euros. Considering the maximum load capacity of a van is normally 1,000-1,400 kg, then this conversion kit is more than suitable for regular vans. The price for developing such a kit is 2,911 euros, but it wouldn’t be the price at which such development would be sustainable. Therefore the price at which the kit would be sold, would be higher and therefore would not fit the 3,000 euro goal. As the conversion kit uses special-made flooring with rails, it offers great flexibility for the positioning of the modular kit.

Item Type: thesis
Advisor: Margus Villau
Subjects: Transport > Automotive Engineering > Car Construction > Additional and Comfort Equipment
Transport > Automotive Engineering > Fundamentals of Motor Vehicle Design
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Juhannes Evert
Date Deposited: 05 Jun 2020 11:18
Last Modified: 05 Jun 2020 11:18
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5407

Actions (login required)

View Item View Item