Kiirhoolduse juurutamine ettevõttes Autospirit Tartu OÜ

Martin, Rauno (2020) Kiirhoolduse juurutamine ettevõttes Autospirit Tartu OÜ. [thesis] [en] The Introduction of Express Service in the Company Autospirit Tartu OÜ.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] PDF (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[thumbnail of lihtlitsents - digidoc] PDF (lihtlitsents - digidoc) - Other
Restricted to Registered users only

Download (526kB)

Abstract

Käesolev lõputöö on kirjutatud Autospirit Tartu OÜ näitel. Lõputöös on käsitletud kiirhoolduse käivitamist ettevõttes ning sellega seonduvalt on teostatud teoreetilised analüüsid. Lisaks kiirhooldusele on töö autor välja pakkunud ka kahest mehaanikust koosneva meeskonna poolt teostatav rehvivahetus, mis teostatakse nominaalajast poole kiiremini. Lõputöö eesmärgiks on juurutada ettevõttesse Autospirit Tartu OÜ kiirhooldus ning rehvivahetuse süsteem, mis töötab kahe mehaaniku koostöö põhimõttel. Kaks mehaanikut teevad meeskonnana tavahooldust ja rehvivahetusi sõidukitele ning suudavad teostada seda poole kiiremini ette antud nominaalaegadest. Sellega kaasneks üks vaba tõstukikoht, millele saaks võtta lisaks tööle veel ühe mehaaniku. Töö esimeses pooles on kirjeldatud ettevõtet ja Kia Motors´i põhimõtteid ning tegevuskäiku. Samuti on kirjeldatud töökorraldust ettevõttes ning välja toodud ettevõtte poolt pakutavad teenused ja nende hinnakiri. Töös on kirjeldatud hoolduse käigus läbitavaid punkte ning samuti on kirjutatud lahti uus lahendusviis, kuidas mehaanikute koostööl toimub rehvivahetus. Kiirhoolduse ja rehvivahetuse efektiivseks toimimiseks tuli ära jaotada mehaanikute vahel erinevad punktid, mis hoolduse käigus tuleb läbida. Kõige efektiivsem jaotumine saab toimida ainult nii, et kahe mehaaniku poolt teostatavad tööd ühe auto juures on loogilises järjekorras ning teineteist toetavad. Kiirhoolduse juurutamise katsetust autor kahjuks läbi viia ei saanud seoses eriolukorraga Eesti riigis. Kuid ideest olid huvitatud mõlemad osapooled – nii ettevõte, kui ka töö autor. Tänase seisuga kasutavad kiirhooldust mitmed teised margiesindused, sealhulgas ka Amserv Tähe Tartus. Autor jõudis töö käigus järeldusele, et rehvivahetuse süsteem kahe mehaaniku koostööl oleks ettevõttele tulusam ja efektiivsem. Arvutuslikult on kahe mehaaniku koostööl teostatav rehvivahetus ettevõttele 95,12 euro võrra tulusam. Kiirhoolduse toimimiseks on vajalik muuta kiirhoolduse hinnakirja, et antud süsteem oleks sama tulus, kui hetkel kahe mehaaniku töötamine eraldi on. Igal sõidukil on ette nähtud hoolduspaketid ning nende hinnad. Arvutuste kohaselt tuleks kiirhoolduse korras lisada igale hoolduspaketi hinnale juurde 35,3 eurot. Sellega tagaks ettevõte muutusteta käibe hetkeseisuga võrreldes ning klientidel oleks siiski võimalus valida kiirem hoolduse külastuse viis.

Abstract [en]

The aim of this graduation thesis, “The Introduction of Express Service in the Company Autospirit Tartu OÜ”, is to analyze the necessity of express service in a car workshop. Express service is used in other car workshops as well. Express service means that two mechanics are working together on one vehicle and able to complete the task in half the factory time. In the first chapter the author of the thesis writes about the company where the graduate work is done. The services offered by the company and the cost of different services for the customer are also described. In the second chapter the author writes about the main points that must be covered when a mechanic services a vehicle. The efficiency of two mechanics working separately before the introduction of the new method is described as well. In the second chapter it is shown how many customers visited the company in the last two years to service their cars. Finally, the author calculates how reasonable it is to introduce this new solution. As a result of the work, the author finds that the necessity of express service means that the customer would be charged 35.3 euros more per this service. The reasonable solution for the company would be two mechanics working together on changing tires. Theoretically it would mean 95.12 euros more daily income for the company. The main purpose of this graduation thesis is to achieve better customer satisfaction. Although the company is in a suburb, faster service or tire change means that the customer can quickly pick up their car and will not have to look for a rental car.

Item Type: thesis
Advisor: Margus Villau
Subjects: Transport > Automotive Engineering > Car Maintenance, Maintenance Stations, and Equipment
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Rauno Martin
Date Deposited: 05 Jun 2020 11:28
Last Modified: 05 Jun 2020 11:28
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5406

Actions (login required)

View Item View Item