Jalakäijate liiklusohutuse tagamine Türi vallas

Kuivjõgi, Andra (2020) Jalakäijate liiklusohutuse tagamine Türi vallas. [thesis] [en] Ensuring traffic safety for pedestrians in Türi municipal.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] PDF (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (29MB)
[thumbnail of lihtlitsents - digidoc] PDF (lihtlitsents - digidoc) - Other
Restricted to Registered users only

Download (77kB)

Abstract

Lõputöö eesmärgiks oli luua Türi valda ühtne kergliiklusteede võrgustik. Olemasolevad kergliiklustee osad oli vaja ühendada. Lisaks ühtsele kergliiklusteede võrgustikule oli lõputöö eesmärgiks jälgida ka jalakäijate üldist liiklusohutust ning selle tagamist. Korraliku kergliiklusteede võrgustiku tekkimiseks oleks vaja lisa kergliiklusteid Särevere-Laupa lõigul, Taikse-Oisu lõigul, Türi-Käru lõigul, Kalevi tänaval, Tolli tänaval läbi metsa serva, Kungla tänaval, Vabaduse tänaval, mis läheb rongijaama, Tehnika tänaval, Jaama tänaval, Väike-Pärnu tänaval, Raudtee tänaval, Tolli tänava tegemata osal, Kohtu tänaval ning lisaks võiks autori arvates sportimise jaoks läbida kergliiklustee ka teid numbriga 15209 ning 15174, et tervisesportlastele tekiks lisa võimalus näiteks jalgrattaga sõitmiseks. Uut projekti oleks vaja Lokuta Lasteaia juurde, Türi Ühisgümnaasiumi ümbrusesse ning Kalevi tänavale. Lokuta lasteaia juurde oleks tõenäoliselt mõistlikum teha praegune sõidutee terves pikkuses kergliiklusteeks ning autodele parkla luua bussipeatuse kõrvale muruplatsile. Lisaks oleks Tolli ja Tehnika ristmikule vaja ühte ülekäigurada, et inimesed ei ületaks teed autode vahelt joostes. Türi Ühisgümnaasiumi juurde oleks vaja luua uus parkla kõrvaltänavasse, õpilaste autode pealt maha panemiseks, et ei tekiks kooli ees hommikuti ummikuid ning ohtlikke olukordi. Kooli ette sõidu keelamiseks oleks vaja sissesõidukeeldu kõigile, välja arvatud Kraavi tänava elanikud ning kooli töötajad. Piirang võiks olla ajaline, näiteks 07.00-10.00. Samuti oleks sellise muutuse korral vaja parkla äärne sõidutee piirata kiirusele 30 km/h, et sõidukijuhid jõuaksid jälgida liiklust. Kalevi tänava praegune kõnnitee on väga ebamäärane ja iga maja ees erinev, kohati puudub täielikult. Vaja oleks luua uus korralik kergliiklustee teisele poole sõiduteed, et mahuks kõrvuti ka näiteks lapsevanker ning jalgratas. Liiklusohutuse koha pealt on Türi vald pigem heas seisus, kuna liiklustihedus ei ole suur. Küll aga on lapsevanematel hirm oma laste pärast, kes peavad kooli ja lasteaeda minema mööda sõiduteid autode vahel, kuna puuduvad kergliiklusteed paljudel lõikudel. Kõvasti kannatab ka mugavus trenni teha.

Abstract [en]

The aim of the thesis was to create a unified network of light traffic roads in Türi municipality. Existing parts of the light traffic road needed to be connected. In addition to the unified network of light traffic roads, the aim of the thesis was to monitor the general traffic safety of pedestrians and ensure it. In order to create a proper network of light traffic roads, additional light traffic would be needed on the Särevere-Laupa section, Taikse-Oisu section, Türi-Käru section, Kalevi street, Tolli street through the forest edge, Kungla street, Vabaduse street, which goes to the train station, Tehnika street, Jaama street, Väike-Pärnu Street, Raudtee Street, the unmade part of Tolli Street, Kohtu Street, and in addition, in the author's opinion, the light traffic road should be along road number 15209 and 15174 for sports, so that athletes would have an additional opportunity for an example to ride a bicycle. A new project would be needed at Lokuta Kindergarten, around Türi Common High School and on Kalevi Street. It would probably be more sensible to make the current road entirely a light road to the Lokuta Kindergarten and to create a parking lot for cars on the lawn next to the bus stop. In addition, one crossing would be needed at the intersection of Tolli and Tehnika so that people would not cross the road running between cars. It would be necessary to create a new parking lot next to Türi Common High School in the side street, to get students off the cars, so that there would be no traffic jams and dangerous situations in front of the school in the morning. A ban on driving in front of the school would require a ban on entry for everyone, except for the residents of Kraavi Street and the school staff. The restriction could be timed, for example from 07:00 to 10:00. It would also be necessary to limit the carriageway to 30 km/h in the event of such a change, so that drivers can monitor traffic. The current sidewalk on Kalevi Street is very vague and different in front of each house, sometimes absent altogether. It would be necessary to create a new decent light traffic road on the other side of the carriageway, so that, for example, a pram and a bicycle can fit side by side. In terms of traffic safety, Türi parish is in a rather good condition, because the traffic density is not high. However, parents are afraid of their children, who have to go to school and kindergarten on the road in between cars, because there are no light traffic roads on many sections. The comfort of exercising also suffers greatly.

Item Type: thesis
Advisor: Sulev Sannik
Subjects: Transport > Traffic Management > Traffic Safety
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Andra Kuivjõgi
Date Deposited: 05 Jun 2020 10:54
Last Modified: 05 Jun 2020 10:54
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5278

Actions (login required)

View Item View Item