Automüügi- ja teeninduse salongi rajamise tasuvusanalüüs

Kasari, Kaspar (2020) Automüügi- ja teeninduse salongi rajamise tasuvusanalüüs. [thesis] [en] Car Sale and Workshop Establishing Profitability Analysis.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] PDF (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[thumbnail of lihtlitsents - digidoc] PDF (lihtlitsents - digidoc) - Other
Restricted to Registered users only

Download (102kB)

Abstract

Rajatava kasutatud sõidukite müügisalongi ning remondikoja eesmärgiks on pakkuda kvaliteetset teenust ning müüa kontrollitud ja hästi hooldatud kasutatud sõidukeid Rapla linnas. Enne tegevuse alustamis oleks vaja rajada vajalik hoone koos sisseseadega. Salong koos teenindusega plaanitakse rajada Rapla linna aadressile tallinna maantee 50. Hoone rajatakse AS Raes finantseerimisel ning ei kasutata muud kapitali ning finantseerimisvõimaluseid. Rajatavasse salongi koos teenindusega on plaanis luua 7 töökohta. Nimetatud töökohtadeks oleks 3 autotehnikut, 1 diagnostik, 1 töökoja meister, 1 sõidukite müügispetsialist ning viimaseks lisavarustuse müügispetsialist, kelle ülesandeks on ka hoone puhastamine. Ettevõtte töötajatele plaanitakse maksta Raplamaa keskmist brutopalka. Kasutatud sõidukite salongina puuduvad Rapla linnas ning Raplamaal konkurendid, kuid remondikojal on Rapla linnas mitmeid otseseid konkurente. Suurimateks peab AS Raes oma konkurentidest Rehvikeskus OÜ ning Seersant M&A OÜ, võttes arvesse konkurentide asukohta, teenuste hinda ning töökoja võimekust. Loodava salongi ning remonditöökoja tugevusteks on olemasolev kliendibaas, hea asukoht, professionaalne meeskond, kvaliteetsed ning modernsed seadmed. Lisaks puuduvad kasutatud sõidukite müügiga tegelevad konkurendid ehk ettevõtted. Nõrkusteks on kindlasti suur investeering, hoolduse- ja remondi konkurendid ning professionaalse meeskonna leidmine. Lisaks koostas autor ka kliendi- ning turu-uuringu, milles osales Rapla linna ning Raplamaa elanikud. Küsitluse tulemustes tuli välja, et suurem enamus vastanutest sooviks Rapla linna kasutatud sõidukite müügisalongi koos teenindusega. Vastanutest 84 % vastas, et sooviks nimetatud salongi Rapla linna. Tuvastati ka, et lausa 48 % vastajatest sooviks enda kasutatud sõidukit hooldada samas ettevõttes, kus ta oli endale nimetatud sõiduki soetanud. Planeeritava kasutatud sõidukite salongi ning remonditöökoja tasuvusanalüüsis koostas autor kaks arvutust, milleks oli 50 % ning 75 % väljamüügiga tasuvusaja arvutamine. Mõlema arvutuse vastused tulid erinevad. Tasuvusaeg 50 % väljamüügiga on 9.04 aastat ning 75 % väljamüügiga koguni 3.29 aastat. Autor peab reaalsemaks esimestel aastatel kindlasti 50 % väljamüügiga ehk tasuvusajaks 9.04 aastat. Investeering tasub ära ligi üheksa aastaga ning antud tulemus on küllaltki hea.

Abstract [en]

The title of current thesis is Car sale and workshop establishing profitability analysis. The purpose of the car sale and workshop is to offer professional and quality service in Rapla county. Second main purpose is selling inspected and in good condition used cars. Before starting to offer services the company needs to build new building with professional equipment. New building with service and used car sale is planned to be located in Rapla City on tallinna maantee 50 street. All the new building with equipment will be financed by AS Raes and no other financial support is used. Initially there will be 7 positions for the workers, there would be 3 car technicians, 1 car diagnostic, 1 workshop master, 1 sales specialist and one equipment sales specialist who has to clean the building as well. They would receive the average gross salary in Rapla county. In Rapla City there are not any used car salons but there are many workshops who are the main competitors to the company. The biggest rivals would be Seersant M&A OÜ and Rehvikeskus OÜ, who have great location, good pricing and big workshop capability. Main strengths of the new repair shop and car salon will be modern equipment, experienced team, good location and client base. On the other hand there are some weaknesses. It will be a big investment, there are many rivals and it will be hard to find a professional team. Author of the thesis did a customer and market research. In the reasearch there were only Rapla county and Rapla City people. Survey unveiled that many of the responders wanted a car salon with workshop in Rapla county. 84 % of the people who answered the survey thought that they wanted it in Rapla City. Also 48 % wanted to repair their used car in the same workshop where they bought their used car. To evaluate the car salon and workshop profitability analysis the author of the thesis did two different calculations. One with 50 % sell-out and the other with 75 % sell-out, differences with these two sell- outs were significant. 50% sell-out has 9.03 years of payback period and with 75 % it has 3.29 years of payback period. More realistic will be the 50 % sell-out calculation, therefore 9.04 years for investment payback period is a good result.

Item Type: thesis
Advisor: Julia Karpenko
Subjects: Transport > Automotive Engineering > Car Maintenance, Maintenance Stations, and Equipment
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Kaspar Kasari
Date Deposited: 05 Jun 2020 10:47
Last Modified: 05 Jun 2020 10:47
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5252

Actions (login required)

View Item View Item