Logistika infosüsteemi kasutajaliidese funktsioonide identifitseerimine

Eeron, Merili (2020) Logistika infosüsteemi kasutajaliidese funktsioonide identifitseerimine. [thesis] [en] Identification of Functions of Logistics Information System for the User Interface.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] Other (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[thumbnail of lihtlitsents - digidoc] Other (lihtlitsents - digidoc) - Other
Restricted to Registered users only

Download (260kB)

Abstract

Lõputöö, pealkirjaga „Logistika infosüsteemi kasutajaliidese funktsioonide identifitseerimine“, käsitles erinevaid logistika teenust pakkuvate ettevõtete veebipõhiseid rakendusi ja analüüsis põhjalikumalt platvormi MyDello. Töö uuritav probleem lähtus sellest, et Eesti turul puuduvad mugavad, lihtsad ja kasutajasõbralikud veebipõhised kaubatranspordi tellimise võimalused. Eesmärk oli uurida klientidelt otse, milline võiks olla kaubatranspordi tellimuste e-keskkonna infotehnoloogiline lähenemine. Käesolev töö on kvalitatiivne ja reaalne tulemus on nähtav peale MyDello veebirakenduse valmimist ja juurutamist. Traditsiooniline infopõhine veebimaailm on väga kiirelt arenenud e-äri toetavaks keskkonnaks. Paljud inimesed sooritavad ostud pigem veebis ning internetist üldiselt on saanud ettevõtetele üks põhilisemaid ärikanaleid. Üks suurimaid põhjuseid, miks inimesed eelistavad kasutada e-teenuseid ja veebipõhiseid ostukeskkondi, on säästa aega ja raha. Nüüdseks on turul palju sarnaseid lahendusi pakkuvaid ettevõtteid ning konkurentsieelise saavutamiseks tuleb teada, mis tegevused loovad klientidele tegelikult väärtust. Läbi viidud turu-uuringu tulemusel on kliendid peaaegu ühisel arvamusel, et koostööpartnerite juures on kõige olulisem usaldus. Vedajate puhul hinnatakse saadetise õigeaegsust, kokkulepetest kinnipidamist ja soodsaid hindu. Alles peale seda võrreldakse klienditeeninduse kvaliteeti. Kuna konkurents logistika turul on tihe, siis tuleb leida alternatiivseid lahendusi konkurentsieelise saavutamiseks. Uuenduste puhul pole oluline millegi täiesti uue loomine, vaid see võib tähendada ka millegi olemasoleva täiendamist. MyDello loomisel ja arendamisel on samuti inspiratsiooni saadud ettevõtetelt nagu FedEx ja DHL, kes pakuvad klientidele väga head hinnastamise lahendust ning Skyscanneri lihtsus ja populaarsus on see, mille poole püüeldakse. MyDellost peaks saama Eesti turul innovatiivne ja uuenduslik platvorm, mis suudaks viia suurkauba transpordi uuele tasemele. Maalimas on juba kasutusel sarnaseid lahendusi näiteks Flexport näol. Tegemist on idufirmaga, mis on traditsiooniliste ettevõtete kõrval veel tagasihoidlik, kuid näidates ligikaudu kahekordset tulu kasvu ühe aastaga ja nii iga aasta, on kindlasti midagi märkimisväärset, millest eeskuju võtta. Lõputöö tulemusel selgus, et MyDello on kliendiliides, mida klientide poolt oodatakse. Samas, kuna tegu on väga uudse lahendusega, siis võtab usalduse võitmine tavalisest natukene kauem aega ja nõuab efektiivsemat ettevalmistust. Klientidega läbiviidud intervjuude käigus saadi väga põhjalik tagasiside, mis on suurepäraseks sisendiks veel viimaste paranduste tegemiseks enne kliendiliidese avalikustamist.

Abstract [en]

This thesis, titled Identification of Functions of Logistics Information System for the User Interface, examined different web-based applications of companies providing logistics services and analyzed the MyDello platform in more detail. The researched problem of the work was based on the fact that there are no convenient, simple and user-friendly web-based freight transport ordering options on the Estonian market. The aim was to find out directly from customers what kind of information technology approach there should be for freight transport orders. This paper is qualitative and the real result will be visible after the completion and implementation of the MyDello web application among customers. The traditional information-based web world has developed very rapidly into an environment for e-businesses. Many people prefer to shop online and the internet in general has become one of the main business channels for companies. One of the biggest reasons why people prefer to use e-services and online shopping environments is to save time and money. Today, there are many companies on the market that offer similar solutions, and in order to gain a competitive advantage, it is necessary to know which activities can actually create value for customers. As a result of the market research, customers almost all agree that trust is the most important factor when choosing business partners. In the case of transportation companies, the timeliness of the shipment, compliance with the agreements and favorable prices are most valued. Only after that, is the quality of customer service considered. As competition in the logistics market is intense, alternative solutions must be found to gain a competitive advantage. In the case of innovations, it is not important to create something completely new, but it can also mean to improve something that already exists. The development of MyDello has also been inspired by companies such as FedEx and UPS, which offer customers a very good pricing solution, and the simplicity and popularity of Skyscanner is what MyDello strives for. MyDello should become an innovative platform on the Estonian market, which should take cargo transport to a new level of quality. Globally there are similar solutions already in use, for example in the system called Flexport. Even though Flexport is just a start-up company, which is quite modest alongside traditional freight forwarding companies, but to be able to double the revenue in one year and to do that every year is certainly something significant to follow. As a result of the thesis, it turned out that MyDello is the customer interface that customers are waiting for. However, as this is a very innovative solution, it will take a little longer than usual to gain customers trust and requires more effective preparation from developers. Interviews with customers provided very thorough feedback, which is an excellent input for making the latest improvements before the customer interface is made public.

Item Type: thesis
Advisor: Enno Lend
Subjects: Transport > Logistics > Information Systems in Logistics
Divisions: Institute of Logistics > Transport and Logistics
Depositing User: Merili Eeron
Date Deposited: 04 Jun 2020 13:06
Last Modified: 04 Jun 2020 13:06
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/5078

Actions (login required)

View Item View Item