Turunduse ja müügiedenduse võimalused läänemaa Circle K kütuse jaeketis

Järv, Anne (2020) Turunduse ja müügiedenduse võimalused läänemaa Circle K kütuse jaeketis. [thesis] [en] Marketing and sales promotion opportunities in the fuel retail chain in Läänemaa Circle K.

[thumbnail of lõputöö - digidoc] PDF (lõputöö - digidoc) - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (704kB)

Abstract

Empiiriline uuring viidi läbi välja selgitamaks Läänemaa kütusekettide tarbijate seas turunduse- ja müügiedendamise võimalusi Läänemaa Circle K teenindusjaamas. Konkurents kütuse jaeketis on väga tihe, mis paneb erinevaid kütuse jaekette võitlema iga kliendi eest. Oluline on eristuda konkurendist, kuna kütusehind on kõigil sarnane. Iga ettevõte võitleb iga kliendi eest, sest tarbijal on palju erinevaid ostuvõimalusi, kuna turg on pakkujatest küllastunud. Klientide ootuste täitmiseks on oluline tunda nii tarbijate tarbimise- ka ostmisetrende, mis ajaga aina muutuvad. Ettevõte peab üllatama tarbijaid uute toodete, teenuste ja mugavamate lahendustega. Oluline on pakkuda kliendile lisaväärtust, võita kliendi usaldus ning pakkuda ostuprotsessis positiivset emotsiooni, mis viib kliendi korduvostuni ja temast saab püsiklient. Teistest eristumiseks ja äriedu saavutamiseks kütuse jaeketis on oluline kasutada õigeid turunduskanaleid ja müügiedenduse meetmeid. Suur osa turundusest on liikunud interneti avarustesse ning turundajatel on vaja muutustega kohaneda, arvestades ka põlvkonna erisusi. Oluline on võita tarbija tähelepanu, kuid seda on aina raskem teha, kuna kanalite rohkus suure infomüra taustal on tekitanud olukorra, kus tarbijal on raske eristada oluline olulisemast. Tarbijatel on tekkinud reklaamipimedus, mis omakorda raskendab tähelepanu võitmist. Ettevõttel tuleb olla aktiivne erinevates sotsiaalmeedia kanalites ning olla alati nähtav ning kättesaadav. Empiiriline uuring viidi läbi kvantitatiivselt, kaardistades Läänemaa kütuseketi tarbijate ootusi, ostuharjumusi ja hinnanguid. Uuringust selgus, et Läänemaa tarbija hindab eelkõige mugavust. Teenindusjaama asukoht on valiku tegemisel tema jaoks kõige määravam, seega kütuseketi eeliseks on omada võimalikult lai võrgustik ja suur kaetus üle Eesti ning kütusetankla asukoht peab jääma tarbija teele ning peab olema tagatud mugav ligipääs ning parkimisvõimalus. Samuti oluline roll on ka hinnasoodustuse kampaaniatel ning toodete sortimendi mitmekesisusel. Oodatakse suuremaid sooduspakkumisi ning eriti just kütusele. Läänemaa tarbijad peavad oluliseks kütusetanklate korrashoidu ja puhtust, samuti on tähtsaks kvaliteet nii toodetes, teenustes kui ka klienditeeninduses. Samas ei pea enamus kliente oluliseks kaubamärki ja tarbijamänge, mis oli oluline vaid noorematele vastajatele, millest saab järeldada, et peab olema planeeritud kampaaniate sihitus. Läänemaa Circle K teenindusjaama külastab enim 31–50-aastased kliendid. Peamiseks soovituseks Circle K Läänemaa piirkonna müügijaama edendamiseks on korraldada lokaalseid sortimendi- ja sooduspakkumisi, mis on kohandatud vastavalt kohalike tarbijate eelistustele ja vajadustele; korraldada rohkem enim oodatuid hinnasoodustuskampaaniad kütusele või kombineeritud kampaaniad, kus ostes ühe toote, saab teise soodsamalt või tasuta; sihtida reklaami regiooniti ning reklaamida tooteid ja teenuseid ka Facebook´is kohalikus Haapsalu & Läänemaa grupis, kus on esindatud 85,5% Läänemaa elanikkonnast; suurendada teenindusjaamas välireklaami atraktiivsust; lisada sortimenti rohkem värskeid puu- ja juurvilju ning ka pakendamata toite; pakkuda võimalust täita klaasipesuvedelikku tankurist ja korraldada soovituskampaaniad ettevõtte usalduse ja teadlikkuse tõstmiseks. Lõputöö eesmärk ja ülesanded said täidetud ning analüüsiti kütuseketi Circle K turundustegevuse ja müügiedendamise võimalusi. Empiirilise uuringu tulemused, järeldused ja soovitused edastatakse 2020. aasta juunis Circle K Eesti AS jaemüügi Läänemaa piirkonnajuhile.

Abstract [en]

The current summary dissertation has been prepared on the topic “Marketing and sales promotion opportunities in the fuel retail chain in Läänemaa Circle K”. The work includes 66 pages illustrated by16 figures and also includes one appendix. The aim of the dissertation is to analyze the possibilities of marketing activities and sales promotion opportunities of the Circle K fuel chain in Lääne County. Empirical research is needed to make suggestions to the Läänemaa Circle K service station foe improving marketing and sales promotion. The tasks of the dissertation are as follows: 1) to create a theoretical framework for marketing and sales promotion; 2) by conducting a survey among consumers of Lääne County fuel chains to find out more effective marketing and sales promotion opportunities at the Läänemaa Circle K service station; 3) to analyze the results of the survey, make conclusions and make proposals to the company for improving the marketing and sales promotion of the area. To conduct an empirical study a quantitative methodology and a deductive approach were used. For the data collection method was used a structured questionnaire consisting of 20 questions, of which 8 are scale questions, 10 multiple choice questions and 2 open-ended questions. In the empirical study was used a convenient sample. The survey was carried out from 01.12.2019 to 14.12.2019. In GoogleForm´ was drawn the link to the survey and was shared on the social media environment in the Facebook Haapsalu & Läänemaa group. The total sample consisted of the consumers group of Facebook's Lääne County, that has 18,095 members, and it is 85.5% of the Lääne County population. 403 respondents participated in the consumer survey. The object of research was Circle K Läänemaa region, where there is one gas station what is located in Haapsalu. An empirical study showed that consumers in Lääne County value comfort first and foremost. The location of the service station is the most decisive for him/her when making a choice, so the advantage of the fuel chain is to have the widest possible network and large coverage across Estonia, and the location of the gas station must remain in the consumer's path and convenient access and parking must be ensured. Price reduction campaigns and the diversity of the product range also play an important role. Larger special offers are expected, especially for fuel. Consumers in Lääne County consider the maintenance and cleanliness of gas stations to be important, as well as quality in products, services and customer service. Consumers in Lääne County consider the maintenance and cleanliness of gas stations to be important, as well as quality in products, services and customer service. At the same time, most customers do not consider important the brand and consumer games, which was only important for younger respondents, from which it can be concluded that the targeting of campaigns must be planned. Läänemaa Circle K service station is mostly visited by customers aged 31-50. The conclusions and recommendations of the empirical study are forwarded to the sales market manager of Circle K Eesti AS company after the defense of the dissertation.

Item Type: thesis
Advisor: Eva Vahtramäe
Subjects: Economy and Management > Entrepreneurship and Marketing
Divisions: Service Economy Institute > Commercial Economics
Depositing User: Anne Järv
Date Deposited: 12 Jun 2020 06:48
Last Modified: 12 Jun 2020 06:48
URI: https://eprints.tktk.ee/id/eprint/4962

Actions (login required)

View Item View Item