TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Muutuvteabega liiklusmärkide (VMS) projekteerimine Järvevana ja Peterburi teele

Müür, Chris (2015) Muutuvteabega liiklusmärkide (VMS) projekteerimine Järvevana ja Peterburi teele. [thesis] [en] Variable Message Signs (VMS) Designing to Järvevana and Peterburi Road.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (3MB) | Preview
[img] Archive (ZIP) - Supplemental Material
Download (4MB)
[img]
Preview
PDF (lihtlitsents) - Supplemental Material
Download (420kB) | Preview

Abstract

Lõputöös „Muutuvteabega liiklusmärkide (VMS) projekteerimine Järvevana ja Peterburi teele“ käsitletakse Järvevana ja Peterburi tee Ülemiste rekonstrueeritud liiklussõlme ning antud probleemses kohas esinevaid liikluskoormusest esinevaid probleeme. Õhtuseid tipptunni seisakutega liiklusummikuid vähendavad muutuvad elektroonilised liiklusmärgid koostöös anduritega, kus süsteem suudab ära tunda liiklusummiku tekkimise murdepunkti ning ennetavalt juba sekkuda. Aeglasem, kuid ühtlasem liikumine parandab läbilaskevõimet, sõidukite ümberreastumisi ning suurendab üldist liiklusohutust nagu näiteks tagant otsa sõitmise või tunnelis töötava mootoriga seismise vältimise näol. Lisaks on lahendus keskkonnasäästlik, kuna vähendatakse asjatuid tugevaid pidurdusi ning kiirendusi. Lõputöös käsitletava probleemi lahendamiseks tuli leida murdepunktid, millise liiklussageduse ja kiirustega hakkasid tekkima liiklusummikud ning antud punktidele lähtuvalt hakkab süsteem ise ennetama liiklusummikuid probleemsest sõlmpunktist eemal lubatud sõidukiiruste langetamisega ning juhtide hoiatamisega eesolevast liiklusummikust. Lõputöö lahendus on majanduslikult kallis, kuid antud lahendus suurendab liiklusohutust ning on Eesti Vabariigi liiklusvaldkonna ajaloo esmakordne ja innovaatiline lahendus, mis viib riigi liikluskorralduslikud lahendused uuele tasemele. Lõputöö uurib ka maailma eri riikide näol elektrooniliste liikluskorraldusvahendite mõju üldisele liiklusele ning analüüsitakse Eesti kogemusi ja praktikat VMS ja ITS valdkonnaga. Lõputöös välja pakutud lahendused on kooskõlas Eesti Vabariigis kehtivate õigusnormidega ja standarditega.

Abstract [en]

In thesis „Variable Message Signs (VMS) Designing to Järvevana and Peterburi Road“ handles new Ülemiste reconstructed traffic junction and concern with the occuring traffic load problems. Evening rush hour stoppage of traffic congestion will be reduced with electronic road signs in cooperation with sensors, in which the system is able to recognize traffic congestion, and before a breakpoint already intervene. Slow, but equable movement increase the capacity of vehicles to change traffic lanes and also increase road safety in general, such as prevent cars crashes or prevent stops with the running engine in tunnel. Solution is economically expensive, but solution increase road safety and it will be the first and innovative such traffic solution in the Republic of Estonia. This solution brings national traffic management into a new level. Thesis examines different European countries usage of electronic control devices and impact on overall traffic. After that thesis analyzes Estonia experience and practice with VMS signs. Solutions in this thesis are in accordant with legislations and standards in the Republic of Estonia.

Item Type: thesis
Advisor: Sulev Sannik
Subjects: Transport > Traffic management
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Chris Müür
Date Deposited: 18 Jun 2015 07:34
Last Modified: 18 Jun 2015 07:34
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/980

Actions (login required)

View Item View Item