TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

RMK Saare metskonna Tika tee rekonstrueerimise projekt

Vallau, Ago (2014) RMK Saare metskonna Tika tee rekonstrueerimise projekt. [thesis] [en] State Forest Management Centre, Saaremaa Forest District`s Tika Road Reconstruction Project.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (4MB) | Preview

Abstract

Lõputööna koostatud projekt on tehtud vastavalt lähtetülesandes välja toodud III järgu metsatee seisundinõuetele ning B3 projekteerimistasemele. Uurimistöö käigus on leitud esmaseid lahendusi võsa eemaldamiseks, truupide parandamiseks, tee katte parandamiseks ning pinnavee paremaks ärajuhtimiseks. Üleliigse võsa saab ladustada tee ääres olevatele lageraide aladele. Kraavide puhastamisest tuleva materjali võib ladustada kraavi äärde metsa alla. Uurimistööde käigus on leitud, et vanad truubid on täielikult kokku varisenud, mille tulemusel tuleb vanad r/b truubid asendada. Uuteks truupideks on 400 mm ja 500 mm läbimööduga plasttruubid (MAOK). Kõrgvee taset saab vähendada, pannes reservide ning teekraavide vahele truubid. Samuti tuleb välja kaevata osa teekraavi peal olevast maapinnasest, muutes kaevatud ala kraaviks. Väljakaeve toimub kohtades, kus maapinda ei kasutata mahasõiduna metsa-alale. Sel tulemusel on pinnaveel ning kraavis oleval veel vaba pääse voolata teekraavist ning küvetist olemasolevatesse maaparanduskraavidesse. Uurimise käigus on näha, et poolel olemasolevast teest puudub korralik kruuskate. Selle tulemusel võib tee kaotada oma kandevõime. Eriti juhul, kui teed kasutatakse märjal ajal. Tee kandevõime vähenemise vältimiseks leidis lõputöö ning projekti koostaja, et piisab ainult uue ning korraliku kruuskatte ehitusest. Seda sellepärast, et tee muldkeha on vana ning seoses sellega tugev. Aluspinnaseks on liivsavi ning savi. Lisada tuleb 10 cm liivakiht, mille peale tuleb NGS geotekstiil. Eelnimetatud kihtide ülesandeks on läbi katte tulev vesi vastu võtta ning läbi enda dreenida teekraavi või küvetti. Sealt edasi voolab vesi omasoodu. Geotekstiilile tuleb peale vastava paksusega kruusasegud. Keskkonnaamet ei leia koostatud projektis ohtu keskkonnale. Sellest tulenevalt, ei ole toodud välja erinõudmisi või kitsendusi rekonstrueerimisprojekti koosamiseks. Objekti vahetusläheduses puuduvad kaitsealad, looduspargid ning ohu all olevad taime- ning loomaliigid. Töö koosataja on lõputöö koosseisu välja toonud tee hooldamiseks sobiliku info, mida projekteeritava tee omanik peaks jälgima peale tee valmimist. Jälgida tuleb seda, et teed kasutatakse metsatee seisundinõuetele ning projekteerimistasemele vastavalt. Tee omanik peab tegema regulaarset kontrolli tee seisukorra jälgimiseks. Töö autor on seisukohal, et antud projekt on koostatud tee seisukohast vaadatuna õigeaegselt. Rekonstrueeritav tee ei ole veel ära kaotanud oma kandevõimet. Sellest võib välja lugeda, et teed ei ole valel aastaajal kasutades kuritarvitatud. Tänu sellele ei pea läbi viima ulatuslikku muldkeha parandust ning seoses sellega väheneb ka objekti maksumus.

Abstract [en]

The choice for the subject of this thesis was driven by a wish to improve the infrastructure near the homeplace of the author. The topic of this thesis is „State Forest Management Centre, Saaremaa forest district`s Tika road reconstruction project“. Tika road is situated in Saare County, on the island of Muhu. The motivating aspect of this project was the opportunity to do the object from the beginning to the end. By this, design as well as construction was meant. The objective of this thesis is to design a reconstruction project commissioned by the State Forest Management Centre. The aim of this project is to improve the conditions of the Tika road resulting in improvement of forest management. The main volume of this thesis consists of the explanatory note, in which drawings and tables are included. Problems of the road are:  narrowing, in the terms of growing underwood;  inosculation of the trench;  half of the road has lost a decent cover of gravel, which has probably led to decrease of the road`s load capacity;  existing culverts have collapsed;  lack of connections between water reserves and trenches, which have led to high level of surface water. The opinion of the author is that the biggest problems are how to increase or maintain the load capacity and how to improve the drain of the surface water. These two problems are related. A high water level can cause frost heaves during winter, which will lead to the decrease of load capacity. Thus, lowering the water level has great importance in increasing the life expectancy of the road. The author`s opinion on how to lower the water level is by putting culverts between reserves and trenches. Also, it is nescessary to dig out earth, which is on the path of the trench, so that water can flow freely. Excvation only takes place in places where the soil is not used as an exit for forest area. A lack of proper gravel layer may cause the loss of load capacity. To avoid this, the author has an understanding that it is enough to cover the road a new and a proper layer of gravel. It is, because the embankment is old and thus strong enough. The author of this thesis thinks, that the project has been put together at a perfect time as the road has not yet lost its load capacity; it has not been abused. Due to that, it is not necessary to carry out an extensive embankment repair, thus the costs of the project are relatively low.

Item Type: thesis
Advisor: Mati Toome
Subjects: Construction > Road Construction > Road design
Divisions: Institute of Construction > Road Construction
Depositing User: Ago Vallau
Date Deposited: 12 Jun 2014 11:31
Last Modified: 12 Jun 2014 11:31
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/568

Actions (login required)

View Item View Item