TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Lao ümberplaneerimine AS's Promens

Vool, Kristjan (2014) Lao ümberplaneerimine AS's Promens. [thesis] [en] The Displacement of Warehouse in the Company Promens AS.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Käesoleva lõputöö tulemusena on ettevõttel võimalus valida, kas ehitada uus laohoone või olemasolevad laod ümber planeerida. Esmapilgul võib tunduda, et ladude ümberplaneerimine on odavam. Lõputöö tulemusena selgus, et ümberplaneerimine läheb tunduvalt kallimaks kui uue laohoone ehitamine. Kõrgema hinna määrasid uued tõstukid ja sisustus. Efektiivsemal ladustamisel tuleb olemasolevates ladudes viia vahekäigud kitsamaks ning aluste püstakud ja riiulid kõrgemaks. Kitsamad vahekäigud ja kõrgemad püstakud vajavad uut tüüpi tõstukit ja sellega kaasnevat sisustust. Võib öelda, et lihtsam on uus laohoone ehitada, sest teada on laopinna suuruse vajadus ja ehitamine ei sega tehase igapäeva tööd. Lao ümberplaneerimisega seotud tööd tuleb hoolikalt läbi mõelda, kuna samal ajal vajavad ka tooted kohta ladustamiseks. Ohutuse koha pealt ei anna uus laohoone soovitud tulemust, kuna tootmishoonet jäävad teenindama endiselt suured lükandmastiga virnastajad ning ka vahemaad kasvavad tootmistsehhi ja laohoone vahel. Järelikult tuleb mõelda uue laohoone ehitamisel ka lükandmastiga tõstuki soetamisele, et olemasolevate tõstukite töökoormust ja kiirust vähendada. Käesoleva lõputöö allikateks on olnud erinevad artiklid ja teosed, kus sai vajalik materjal kogutud laoplaneerimise kohta. Erinevaid näited ladude kujundamisest leidus palju, kuid uue lao planeerimisel tuleb arvestada konkreetse ettevõtte vajadusi. Ladu tuleb planeerida seest poolt välja poole. Eelnevalt on AS´s Promens ehitatud laohooned valmis ilma tegelikke vajadusi analüüsimata. Laohoone planeerimisel tuleb esmalt selgeks teha toodete suurused ning nende eripärad ladustamisel ehk info kogumine kaupade ja ladu läbivate mahtude kohta, järgnevalt visandada ladustamisplaan ning teha kindlaks sobiv tõstuki tüüp ja sisustus. Ladustussüsteem on üheks määravamaks faktoriks laohoone ehitamisel. Planeerimiseprotsessi alguses tuleb ka tähelepanu pöörata tervise- ja ohutusnõuetele. Lao planeerimisel on oluline leida optimaalne lahendus, mis oleks võimalikult odav aga samas täidaks kõik funktsioonid efektiivselt. Seejärel tuleb ettevõttel valida sobiv krunt, siinkohal tuleb arvestada, et oleks juurdepääs teedele ning krunt võiks olla samal tasapinnal teedega, sest pinnasetööd võivad muutuda kulukaks ja aeganõudvaks. Ehituse ettevalmistuseaeg koosneb järgmistes faktoritest: töötsüklite täpsem määratlemine, sobiva ehitusfirma otsimine, hinnapakkumiste kogumine ja analüüsimine, detailplaneeringu koostamine ja ehitusloa hankimine. Nii uue laohoone ehitamisega kui ka ladude ümberplaneerimisel tuleb leida sobiv koht saatealale. Praegune asukoht tuleb vabastada pakkematerjalide ja materjali jaoks. Uue laohoone juurde saab planeerida ka saateala, kuna krundi suurus võimaldab seda. Töö tulemusel selgus, et mõlema hoone suurus võiks olla ca 1000 m2 . Saateala peab olema soehoone ja laohoone võib olla PVC- materjalist. Saateala planeering vajab veel hästi läbi mõtlemist, kuna hoone ehitus hind võib kujuneda kulukaks. Töö autor loodab, et koostatud lõputöö on abiks ettevõtte juhtkonnale, kes teevad lõpliku otsuse, kas ehitada uus laohoone või olemasolevad laod ümber planeerida. Käesoleva töö meetoditeks oli andmete ja informatsiooni kogumine, töötlemine, tõlkimine ja kokkupanek, küsitlus ja arvutamine.

Abstract [en]

The purpose of present theses is to develop the best possible solutions for an effective use of the warehouse and a way of storing the intermediate and finished products in Promens enterprise. Another purpose of the thesis is also to calculate the effectiveness of taking into use new elevators. It occurred in Promens enterprise that it needs some new space to add assembly department as to the fact that the production of the concern had recently grown. There are two possibilities in order to solve the problem. One solution is to displace the existing warehouses so that the capacity of the rooms would be maximum. The other possibility is to build a new warehouse. Knowing the fact that the storage is one of the most expensive components in supply chain, it has to be planned effectively. Poorly planned warehouse, where occurs a frequent need for moving the pallets or does not use the height of the rooms, does not exploit the opportunities to save resources. It is very important to develop the best solutions of storage system. In order to find the beneficial solutions, there is a need for collecting the information about the storable products and taking into account their characteristics. The size of the warehouse can be determined when the amount of the storage products has been specified. When warehouse is over dimensioned, then the useless space acquires unnecessary expenses. While planning the warehouse there should be taken into account also which are the suitable inventory, forklifts, doors etc. In addition it is important also to consider the health and safety regulations. When all the previous aspects have been taken into account the warehouse will be effectively exploitable. The esthetics follows the function of the warehouse. Initially it may seem that the displacement of the old warehouse is the cheaper solution, although it may turn out otherwise. The displacement of the warehouse could acquire new inventory and technology, therefore the price of the execution can rise. The displacement of the warehouse in Promens enterprise reflects in making the aisles narrower and the shelves higher. The latter acquire therefore a new type of forklift. Initially there where two options in choosing the forklifts: man-up forklift and man-down forklift. As to the fact that there is cold inner temperature in the warehouses, and there are no man-up forklift with warm cabin, it left the man-down forklift as the only suitable option. The price of one forklift is 75 000€ and the enterprise needs three to increase its effectiveness. As one of the results of the current thesis, it appeared that with the amount of money that would be spent on new forklifts, the enterprise could build a new warehouse that could accommodate 2000 pallets. The displacement of the warehouse would cost about 500 000€ (the sum contains new inventory, technology and wages), in comparison, a new building and new stacker would cost about 250 000 €. The decision about the following actions will be made by the management of the enterprise. The present theses gave them some useful materials that could help them reach their determination – a new plan of the warehouse, information about the amount of the storable products, the lifting heights of the existing forklifts and the necessary room dimensions for them to maneuver.

Item Type: thesis
Advisor: Tanning Lembo
Subjects: Transport > Logistics > Logistics and supply chain management > Inventory managment
Divisions: Institute of Logistics > Transport and Logistics
Depositing User: Kristjan Vool
Date Deposited: 20 Jun 2014 08:31
Last Modified: 20 Jun 2014 08:32
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/477

Actions (login required)

View Item View Item