TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Rasked liiklusõnnetused- põhjused ja võimalikud vältimise viisid

Rakki, Ken (2019) Rasked liiklusõnnetused- põhjused ja võimalikud vältimise viisid. [thesis] [en] Fatal traffic accidents - causes and possible ways of prevention.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (3MB) | Preview

Abstract

Lõputöö eesmärgiks oli uurida mis on need põhjused, miks juhtuvad rasked liiklusõnnetused ning kuidas oleks võimalik neid vältida. Esmalt statistika, mis näitas, et liiklusõnnetustes hukkunute arv on meil aasta aastalt kõikunud kuid pigem muutus on toimunud negatiivses suunas. Pakun veel palju erinevat statistikat. Näiteks kui palju on meil Euroopa teedel iga aastaselt hukkunuid, kus ja kellega juhtub kõige rohkem õnnetusi. Kes on liiklussurmade arvult Euroopa tipus ning kus paikneb Eesti. Järgmisena tõin välja ning analüüsisin peamiseid põhjuseid, mille tõttu juhtub Euroopa teedel palju inimkannatanutega õnnetusi. Uurisin, mis meetmeid kasutab Eesti praegu nende probleemidega tegelemisel ja mis uuendusi on lisatud infrastruktuuri, et parandada liiklejate liiklusohutust. Sain teada ka mis samme on Euroopa tasemel astutud, et meie teed muutuksid turvalisemaks ning mida on teised riigid, kes on liiklusohutuse poolest maailma tipus oma mõttemaailmas ja liikluskeskkonnas muutnud, et vähendada liikluses hukkunute arvu. Teadmisi tulebki omandada neilt, kes on asja panustanud pikalt ning teavad, mida teha, et asi muutuks paremaks. Samuti leidsin väga palju uut tehnoloogiat ja võimalusi, mida annaks liikluskeskkonnas teha, et keskkond meie ümber oleks turvalisem. Kuid mitte ainult infrastruktuuri areng ei ole see mida tuleb arendada vaid sõidukite turvalisus on väga tähtis ning just see on see, millesse tänapäeval palju panustatakse. Uued tehnoloogiad, mis tutvustamisel olid, on varsti juba reaalsus, mis peaks liikluse muutma turvalisemaks nii sõidukijuhi kui teiste liiklejate jaoks. Mina kui lõputöö autor arvan, et lõputöö ülesanne sai täidetud. Leidsin peamised põhjused, sain teada mida teevad praegu Eesti ja Euroopa parimad liiklusohutuse riigid, et tagada liiklejate turvalisus ning mida annaks ära teha, et liikluskeskkonda veel turvalisemaks muuta. Õppida on palju ning sammud ei pea olema suured vaid sihikindlad ja iga aastaselt stabiilsed, et jõuda eesmärgini, mille oleme omale ,,Liiklusohutusprogrammis 2016-2025’’ seadnud.

Abstract [en]

The aim of this thesis was to study the reasons why serious traffic accidents happen and how to prevent them. The thesis first examines statistics that show how the number of traffic accident fatalities has fluctuated, although it has more so developed negatively. There are other additional statistics as well, for example how many fatalities European roads annually have, where the accidents happen and who are most often the victims. The statistics also cover data that shows which country in Europe is leading in road fatalities and on what place is Estonia. Secondly, I brought out and analysed the main reasons why many accidents that end in fatalities happen on European roads. I research which methods does Estonia use at the moment to deal with these problems and what updates are added into the infrastructure in order to improve road safety. I found out about what steps have been taken on European level to make our roads safer and what have other countries, who in the world are on top when it comes to road safety, have changed in their mindset and traffic environment to reduce traffic fatalities. It is necessary to gather knowledge from those who have long contributed into bettering things and know what to do in order to improve road safety. I found out about new technology and opportunities that could be used in traffic environment in order for the environment to be safer. Still, it is not only the development of infrastructure that needs attention, but rather the safety of vehicles – this is something that many contribute to nowadays. New technologies that were introduced are soon a reality that should make traffic safer for the driver as well as other road users. I, as the author of this final thesis think that I managed to fulfil the thesis task. I found the main reasons why serious traffic accidents happen, as well as what Estonia and other European countries with best road safety do in order to ensure road users’ safety and what else could be done to make traffic environment even safer. There is much to learn, and the steps do not have to be big, but rather determined and stabile to reach the aim that we have set for ourselves in the „Road safety programme 2016-2025“.

Item Type: thesis
Advisor: Rene Pruunsild
Subjects: Construction > Road Construction > Road design > Urban traffic
Transport > Traffic management > Traffic safety
Divisions: Institute of Construction > Road Construction
Depositing User: Ken Rakki
Date Deposited: 31 May 2019 05:53
Last Modified: 05 Jun 2019 09:12
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/4590

Actions (login required)

View Item View Item