TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Ratsutamiseks mõeldud valgete võistluspükste parendamise võimalused

Leppik, Anna-Karin (2019) Ratsutamiseks mõeldud valgete võistluspükste parendamise võimalused. [thesis] [en] Opportunities for Improving White Colored Equestrian Competition Breeches.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (1MB) | Preview

Abstract

Iga mööduva aastaga näitab statistika, et ratsasport on muutumas aina populaarsemaks spordialaks Eestis [40], [41]. Peamised harrastatavad ratsaspordialad Eestis on takistus- ja koolisõit ning kolmevõistlus. Kõik need kolm spordiala eeldavad kohustusliku rõivastust võistleval ratsanikul, mille üheks osaks on valged ratsapüksid. Osaledes Eestis välihooajal toimuvatel võistlustel pealtvaatajana võib märgata, et ratsanike võistlusrõivastus ei näe alati esinduslik ja puhas välja, nagu reeglistikes on ettenähtud. Seda võibtähele panna eriti vihmastel võistluspäevadel, kus iga areeni sisenev ratsanik näeb välja läbimärg. Märgumise all kannatavad kõige rohkem aga kohustuslikud valged võistluspüksid, mis isegi kaugelt vaadates paistavad läbi ja on sadula tõttu määrdunud pruuniks või halliks. Selline väljanägemine ei ole kindlasti mugav ratsanikule, kes peab paari minuti vältel andma endast parima, et teha hea sooritus võistlustel. Avanev vaatepilt ei ole meeldiv ka pealtvaatajatele. Ainuüksi Eestis toimus 2018. aasta välishooaja perioodil, mis kestab maist augusti lõpuni, 510 võistlust takistussõidus, koolisõidus ja kolmevõistluses kokku. Võistlustel osales 1447 erinevat sportlast, kes tegid kokku 9463 võistlusstarti. Võttes arvesse Eesti kliimat, siis see on ilmne, et vähemalt mõnel korral võivad ratsanikud sattuda vihmasaju kätte. Mõned võistlused kestavad mitu päeva järjest, ilma et ratsanikel oleks vahepeal võimalik minna koju ja pesta määrdunud pükse. Võttes arvesse vihmasel võistluspäeval avanevat vaatepilti ja ratsanike pidevalt kasvavat arvu, on tegemist väga aktuaalse probleemiga, mis vajaks lahendamist. Probleemist tulenevalt on käesoleva lõputöö eesmärk leida võimalused valgete ratsutamiseks mõeldud võistluspükste parendamiseks, kuna turul olemasolev tootevalik ei rahulda kõiki ratsanike vajadusi. Eesmärgi saavutamiseks on püstitatud järgmised uurimisülesanded: • tutvumine rõivastuse rolliga ratsaspordis • tutvumine valgete ratsapükste kasutusaladega • töös kasutatava uurimismetoodika kirjeldamine 5 • tarbijaküsitluse koostamine, andmete kogumine ja tulemuste analüüsimine • konkurentsianalüüsi läbiviimine • järelduste ja ettepanekute tegemine Lõputöö koosneb neljast peatükist, millest esimene keskendub rõivastuse rollile ratsaspordis. Enne ettepanekute tegemist pükste parendamiseks, on oluline tutvuda valgete ratsapükste kasutusaladega, keskkonnaga, milles pükse kasutatakse, võimalike ajalooliste mõjutustega ja takistussõidu, koolisõidu ja kolmevõistluse rõivastust reglementeerivate määrustikega, sest see aitab mõista võimalike piiranguid, millest peab lähtuma ettepanekute tegemisel. Teine peatükk keskendub töö teoreetilisele osale. Kinnitamaks probleemi olemasolu ja selle ulatuse mõistmiseks on kasutatud kliendikeskse tootearenduse meetodit, mis keskendub ennekõike toote tarbija mõistmisele, vajaduste kaardistamisele ja konkurentsianalüüsi läbiviimisele, mille abil on võimalik teha muudatusi tootes, mis on vastavuses sellega mida tarbija tegelikult tahab. Kolmas peatükk keskendub kliendikeskse tootearenduse meetodil tarbijauuringu koostamisele, valimi määramisele, uuringu läbiviimisele ja põhjalikule tulemuste analüüsile. Seejärel viiakse läbi konkurentsianalüüs tarbijaküsimustikust tulenevalt kõige populaarsemate toodete seas, et leida konkureerivate toodete tugevad ja nõrgad omadused, millest saab lähtuda ettepanekute tegemisel. Neljas peatükk keskendub järelduste tegemisele, võttes arvesse kõiki varasemates peatükkides käsitletud teemasid ja saadud tulemusi. Viimases peatükis on võimalik tutvuda ettepanekutega, mida oleks võimalik rakendada tootele, et muuta see tarbija vajadustele vastavaks ja konkurentidest paremaks. Antud töö uurimusest saavad kasu ennekõike Eesti ratsasportlased, kes võistlevad takistussõidus, koolisõidus ja kolmevõistluses, kus valgetes ratsapükstes võistlemine on kohustuslik.

Abstract [en]

The purpose of the present thesis titled "Opportunities for Improving White Colored Equestrian Competition Breeches", is to find ways on how to improve white competition breeches, that are mainly used in equestrian sports like show jumping, dressage and eventing, including cross country competitions. Equestrian sport is becoming more popular with each passing year. Last year there were 510 outdoor competitions held during the period of May to August in which 1447 riders made 9463 competition starts all together. Unfortunately it is quite common for Estonian climate to rain during summer, which might become a problem for the riders when competing outside. As soon as the rainfall starts white breeches become wet and quickly lose their presentable look, by becoming see- through and get brown or gray colored stains from the saddle, that are very noticeable to the spectator and make the rider feel uncomfortable. To find solutions and opportunities on how to prevent white breeches from getting unpresentable as soon as they get wet, customer oriented product development processes have been applied. The first chapter of this thesis concentrates on understanding the equestrian sport as a whole, it's historical influences, traditions and set rules, that must be followed during each competition. It analyses show jumping, dressage and eventing. Understanding the different factors that shape equestrian clothing and the environment where the clothes are used is important before beginning with product development, so that the new product does not stray away from traditions and is designed according to set rules. The second chapter concentrates on customer oriented product development processes, and how the said processes can help to identify clients problems with the product, expectations and needs. It also gives insight on the importance of benchmarking. Customer oriented product development process helps to map all the problems and needs that client experiences with a product, thus being the perfect method to use in current thesis. 43 Third chapter concentrates on putting the client oriented product development process in use, on analysing the data that has been gathered through an online questionnaire and interpreting raw data from customers. The information has helped to map the problems that customers have with the product and establish customers needs. Raw data gathered from 34 customers has proven, that there is a problem with white competition breeches becoming unpresentable as soon as it starts to rain. Other problems, such as breeches becoming dirty fast and being hard to clean, fabric being see- through and stains that are impossible to remove from the fabric, have also been identified. Based on gathered information, product specification is made, that contains all important metrics of a product, that solve identified problems and satisfy customers needs. After that iitive benchmarking information analysed and used in gathering additional ideas and solutions to be applied on the new product, so it is made according to customers needs and also has an advantage on the market. After customer data analysis and benchmarking is made, it was possible to set ideal and marginally acceptable targets for the new product. The fourth chapter concentrates on proposing the right solutions on improving white competition breeches used in equestrian sports. The main improvements concentrate on choosing the right fabric, finishing and design. For this particular product, a material blend of polyamide and elastane is recommended, to achieve maximum elasticity, fabric strength and an easy to care for product. For finishes, a water and stain resistant finishing is recommended to create breeches that stay dry and clean even during rainy weather conditions and unfortunate events, like falling off the horse. Water and stain repellent finish will also be a true advantage with competing brands and will satisfy all customer needs. Breeches design should stay traditional. A higher waist, belt loops, zipper and two front pockets create a classic competition look that is loved by most riders. Logos and embellishments should be done tastefully and in light, neutral colors. Silicone grips in knee area will give the rider a better grip and stability in the saddle. Applying all suggested improvements to a new product will result in competition breeches, that stay dry and clean for a longer period of time, do not become see-through, are easy to take care of and follow the standards set by International Equestrian Federation. Most importantly, they will have all important qualities that the customers truly need and want and therefore have an advantage in competing with other brands that are currently on the market.

Item Type: thesis
Advisor: Diana Tuulik
Subjects: Clothing and Textiles > Product Development
Divisions: Institute of Clothing and Textiles > Resource Management in the Clothing and Textiles Industry
Depositing User: Anna-Karin Leppik
Date Deposited: 06 Jun 2019 08:35
Last Modified: 06 Jun 2019 08:35
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/4471

Actions (login required)

View Item View Item