TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Raudtee rekonstrueerimise mõju liiklusgraafikule Pääsküla – Keila liini näitel

Jerjomenko, Svetlana (2019) Raudtee rekonstrueerimise mõju liiklusgraafikule Pääsküla – Keila liini näitel. [thesis] [en] The Effect of Railway Reconstruction on Train Schedule with the Example of the Pääsküla – Keila Line.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] PDF (lihtlitsents) - Other
Restricted to Registered users only

Download (18kB)

Abstract

Käesolevas lõputöös on teostatud reisijate arvu kasvu analüüs liinil Tallinn – Keila aastast 2015 aastani 2018. Sellest tuleneb, et nelja aasta jooksul reisijateveo maht liinil Tallinn – Keila on kasvanud 15% võrra. Reisijate arvu tõusmisega suureneb rongide täitumine reisijatega hommikustel ja õhtustel tipptundidel. Käesoleva lõputöö eesmärgiks oli analüüsida, kui palju suureneb läbilaskevõime pärast teise tee ehitamist Pääsküla – Blokkpost km 89 ning Valigu – Keila jaama vahel. Jaamavahedel Pääsküla – Blokkpost km 89 ja Valingu – Keila 2017–2018 liiklusperioodi graafiku alusel jaamavahe rongidega hõivatuse analüüsi tulemusena võib järeldada, et neil jaamavaedel ei ole võimalik suurendada läbilaskevõimet hommiku ja õhtu tipptundidel. Teise tee ehitamine Pääsküla – Blokkpost km 89 ning Valigu – Keila jaamavahel võimaldab suurendada läbilaskevõimet 48%. See tähendab, et kõnealusele liinile on võimalik käiku panna veel kuni 60 rongipaarini ööpäevas. Rongide arvu suurendamisega liinil peab kaasnema reisijate teenindamise kvaliteedi parenemine, nimelt reis peab olema mugavam ja soodsam reisijate jaoks. Töö käigus on teostatud rongide hilinemiste analüüs 2017–2018 liiklusgraafikuperioodil ning vastavalt Elron statistikale toimub 51% hilinemistest raudteeinfrastruktuurist tingitud põhjustel, mis peamiselt on seotud elektriseadmete rikete ja kontrollisüsteemi puudustega. Käesoleval ajal Pääsküla – Keila piirkonnas on kaks blokkposti, millel on oma infrastruktuur, kus rikke tekkimine põhjustab rongide liiklusgraafikus häireid. Ühe rongi hilinemine põhjustab ahelreaktsioon, mille tulemuseks on teiste rongide hilinemine ja sellest tulenevad kõrvalekalded liiklusgraafikus. Blokkpost 89 km juhitakse kaugelt ja rikke tekkimisel kuulub palju aega pädeva liiklustöötaja välja kutsumiseks, kes võib juhtida blokkposti rikete tingimustes. Teise tee ehitamisel, eemaldatakse pöörmekohti ja juhtimisposti nende seadmetega, mis viib kulude vähenemiseni pidamiseks ja seadmete hooldamiseks. Viib ka rongide hilinemise vähenemiseni, sest Keila – Pääsküla piirkond muutub täies ulatuses kaheteeliseks, seega ei ole enam rongimatkade ristumist, mis rikete korral põhjustavad ahelreaktsiooni. Teise tee ehitamine võimaldab ka rikke või remonditööde korral (mis nõuavad liikluse sulgemist jaamavahe ühel peateel) teostada rongiliiklust kasutades naaberteed, mis omakorda võimaldab vältida rongiliikluse täielikku katkestamist kõnealustel jaamavahedel. Pääsküla – Keila liinil on 5 ülesõitu, nendest 2 esimese kategooria ülesõitu, mis asuvad Tallinna linnapiiris ja ohutuse tagamiseks tuleb need ülesõidud kahetasandilisteks, suunates autode liikumist raudtee alt läbi või üle raudtee. Aga Saue, Valingu ülesõidud varustada automaatseteste tõkkepuudega. Kokkuvõtteks käesoleva lõputöö järeldusena võib öelda, et teise tee ehitamine lisab rongiliikluse graafiku koostamisel paindlikkust ning võimaldab suurendada rongide arvu tipptundidel. Samuti tõstab pakutud lahendus reisijate rahulolu.

Abstract [en]

The aim of the paper „The Effect of Railway Reconstruction on Train Schedule with the Example of the Pääsküla – Keila Line“ is to research how the building of a second main railway between stations Pääsküla – Block post km 89 and Valingu – Keila is increases penetrability in the Pääsküla – Keila region. It helps to increase the number of usable trains in this area and improves the railway service for passengers. An analysis is made in the research, on train delays between 2017–2018. According to Elron’s statistics, 51% of delays are caused by railway infrastructure, relating to defects of electrical appliances and shortcomings of the control system. In addition, an analysis is made in this paper on passenger increase in the line Tallinn – Keila in the period 2015-2018. According to this, the increase of passengers on the Tallinn – Keila line was about 15%. It means that trains are filled on morning and evening rush hours. Building the second railway helps to decrease the costs for keeping it and the maintenance of appliances. It also helps to decrease train delays. During repair works or damages the second way allows to continue train traffic on an alternative route and to avoid complete interruption of train traffic between those stations. Building the second way makes train traffic more flexible and helps to increase the number of trains at rush hours. It is possible to use to 60 additional train pairs per 24h on lines Valingu – Block post km 89 and Valingu – Keila. This solution also raises passenger satisfaction.

Item Type: thesis
Advisor: Rita Ojala
Subjects: Transport > Rail transport > Rail traffic
Divisions: Institute of Logistics > Railway Engineering
Depositing User: Svetlana Jerjomenko
Date Deposited: 05 Jun 2019 09:50
Last Modified: 26 Aug 2019 09:30
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/4417

Actions (login required)

View Item View Item