TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Lennutranspordis äraantava pagasiga seonduvad probleemid

Link, Reimo (2019) Lennutranspordis äraantava pagasiga seonduvad probleemid. [thesis] [en] Problems with Checked Baggages in Air Transport.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (969kB)

Abstract

Lõputöös käsitles autor äraantava pagasiga seotud probleeme, mis kujutas endast pagasi kahjustumist, pagasi hilinemist ning pagasi kadumist ning uuris kui suures ulatuses on eestlased antud probleeme kogenud. Järgnevalt annab autor ülevaate olulistest tulemustest, mis lõputöö käigus tuvastati. Autor viis lõputöö raames läbi küsitluse, milles tuvastas, et 80% vastanute peamine lennueesmärk oli puhkusereis ning pea pooled vastanutest lendavad enam kui kaks korda aastas. Samuti selgus, et 69% vastajatest on elus olnud vähemalt korra pagasiga probleeme ning kui maailma juhtiva õhutranspordi infotehnoloogia ning kommunikatsiooni organisatsiooni SITA andmetel on pagasi puhul sagedaseim kabus pagasi hilinemine, siis autori küsitlusest selgus, et tegelikult on peamine probleem pagasi kahjustumine, kuid väga suur osa inimestest, koguni 66% ei teata sellest lennufirmat, juhul kui pagasiga midagi juhtus. See jääb kõik SITA statistikas kajastamata. Autori uuringust selgus, et lendamise sagedus ja probleemid pagasiga on omavahel seotud. Mida tihedamini inimesed lendavad, seda enam esineb ka probleeme pagasiga. Lennunduse hetkesuund pagasi probleeme vähendada on pagasite jälgimine. IATA ehk Rahvusvaheline Lennutranspordi Ühendus määras enda liikmetele alates 1. juulist 2018 kohustuse jälgida pagasi teekonda neljas põhipunktis. Selles valdkonnas on mõned lennufirmad edukalt kasutama hakanud RFID tehnoloogiat, mis võimaldab pagasi asukohta reaalajas jälgida ning annab töötajatele võimaluse kiiresti reageerimiseks, juhul kui pagasiga esineb probleeme. SITA 2018. aasta aruande kohaselt pea pooled pagasid, mis hilinevad on seotud jätkulendudega, kus reisija peab sihtkohta saabumiseks tegema ümberistumise. Siin põhjustab peamiselt pagasi lennust mahajäämise asjaolu, et väikene ajaaken kahe lennu vahel on sageli nii väike, et pagasit ei jõuta järgmisele lennule ümber laadida ning seetõttu jääb pagas lennust maha. Tänapäeval lahendatakse pagasiga seotud küsimusi lähtudes Montreali Konventsioonist, mis allkirjastati 1999. aastal ning millega tänaseks on ühinenud üle 130 liikmesriigi. Autori uuringust selgus tõsiasi, et juhul kui pagasiga midagi juhtub, tunneb kõigest 15% vastanutest enda õigusi. 2019. aasta seisuga on vedaja vastutus on piiratud 1131 SDR-iga ehk ligikaudu 1300 euroga. Lähtuvalt kogutud teabest ning probleemi ulatusest eestlaste seas, jagas autor soovitusi, kuidas minimaliseerida pagasiprobleeme. Võimalusel lennata ainult käsipagasiga, nii väldib reisija täielikult kõiki äraantava pagasiga seotud probleeme. Juhul kui see ei ole võimalik, siis tuleks pagas registreerida võimalikult varakult ning valida võimalusel otselend sihtkohta, kuna peaaegu pooled pagasi hilinemisega seotud juhtumitest leiavad aset just ümberistumistega lendude puhul, kus pagas tuleb ühest lennukist teise viia. Loomulikult peab reisija ka hoolt kandma selle eest, et pagas oleks reisikõlbulik ning võimalusel tasub muuta pagas teiste reisijate pagasitest eristatavaks, lisades pagasile mõne eristuva tunnuse, näiteks värvilise paela.

Abstract [en]

Air transport is on the rise, with a growing number of passengers every year, airports are becoming more and more complex with new routes added every year. However, the downside of air transport is the problem with baggage. Very often, luggage is delayed, damaged or even lost. The author has flown very often over the past year and has repeatedly had problems with luggage, which made the author think about the extent of this problem. The aim of this thesis of the thesis is to identify the problems associated with checked baggages and, as a result, share recommendations for passengers to reduce problems. To achieve this goal, the author conducted a survey among passengers who had previously flown with checked baggages and interviewed Kuressaare Airport manager Mati Tang and Kristo Tiits, owner of a company specializing in shipbuilding, to see the issue from their point of view. The survey consisted of 105 people, 80% of whom were primarily flying on holiday reasons. One of the results was the link between the frequency of flight and luggage problems. The more people were flying, the more often there were problems with luggage. It turned out that the biggest problem was the damage to luggage, 56% of the respondents had experienced it, but only 34% reported it to the airline. 38% of respondents had experienced luggage delays and 9% of respondents had also lost their luggage. It turns out that only 31% of respondents have never experienced any problem with luggage. According to SITA’s, the world's leading specialist in air transport communications, 2018 baggage report, the main reason for delayed and lost baggages is transfer mishandling, accounting for nearly 50% of all reported cases. Other reasons include loading error, tagging error, weather, space-weight restrictions, baggage switch etc. To prevent that from happening, author gave tips to travelers to minimize problems. Whenever possible, passenger should fly only with hand luggage, in that case passenger avoids all problems related to checked baggages. In case this is not possible, baggage should be registered as early as possible and, if possible, a direct flight to the destination, as almost half of the luggage delays occur with connecting flights where luggage must be transferred from one aircraft to another. Of course, passenger also has to take care of his/her luggage to ensure that the baggage is airworthy and, if possible, to make baggage different from other travelers’ luggages.

Item Type: thesis
Advisor: Kati Nõuakas
Subjects: Transport > Air transport
Transport > Passenger transport
Divisions: Institute of Logistics > Transport and Logistics
Depositing User: Reimo Link
Date Deposited: 06 Jun 2019 09:49
Last Modified: 26 Aug 2019 13:21
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/4177

Actions (login required)

View Item View Item