TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Ökonoomsemate sõiduautode turuosa suurendamine

Vamper, Ats (2014) Ökonoomsemate sõiduautode turuosa suurendamine. [thesis] [en] Enlarging the Market Share of Fuel-Efficient Cars.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

Antud töö eesmärgiks oli analüüsida, kuidas suurendada ökonoomsemate sõiduautod turosa Eestis. Töö esimeses ja teises osa analüüsiti Euroopa Liidu ja Eesti üldist transpordipoliitikat, mille eesmärgiks on vähedendada transpordist tulevat kasuvhoonegaaside hulka. Selle saavutamiseks tuleb vähendada sõltuvust fossiilsetest kütustest ja suunata inimesi kasutama ökonoomsemaid sõidukeid. Kui ülejäänud Euroopas võetakse pidevalt kasutusele säästlikumaid sõidukeid ja liigutakse püstitatud eesmärkide suunas, siis Eestis edeneb asi väga aeglaselt- uute sõiduautode CO2 hulga ja kütusekulu poolest ollakse viimaste seas ning autopark pidevalt vananeb. Kolmandas osas analüüsiti Toyotade müüki 2013. aastal. Sellest ilmnes selgelt asjaolu, et mida hinnalisemad on autod, seda suurema osa nende omanikest moodustavad ettevõtted . Kui näiteks soodsama hinnatasemega Yarise puhul moodustavad juriidilised isikud 49 % omanikest, siis kõige kõrgema hinnaga luksusliku Land Cruiseri puhul on see number 87%. Samasugune trend ilmneb ka teiste sõiduautode müügis üldiselt. Üheks viisiks, kuidas suurendada ökonoomsemate sõiduautode müüki Eestis, oleks Rahandusministeeriumi koostatud käibemaksuseaduse kehtestamine. Sõiduautode müügianalüüsist saab järeldada, et ettevõtted kasutavad enda huvides ära eelist, kus neil on lubatud osta kõrgema hinnatasemega autosid soodsamalt, kui seda saavad teha füüsilised isikud. Uue seaduse vastuvõtt vähendab kallite ja ebaökonoomsete sõiduautode müüki. Ettevõtete jaoks muutub selliste sõiduautode omamine ja nende tarbeks minevate kulutuste tegemine kallimaks ning nad on sunnitud ostma ökonoomsemaid autosid. Viimases osas toodi välja lahedus, kuidas suurendada ökonoomsemate sõidukite müüki juhul, kui riik ei soovi kehtseda automaksu ja käibemaksuseadusest jääb väheks. Kasutusele tuleks võtta energiamärgistuse süsteem, mis annab ülevaate auto kütusekulust ja CO2 kogusest. Eestis on küll kasutusel mõningad meetmed, kuid need ei ole piisavad, et mõjutada tarbija ostuotsust. Esinduses saab hinnata erinevaid sõidukeid kütusekulu ja süsinikdioksiidi järgi, kuid tavatarbijale võib see info jääda arusaamatuks. Värviline tabel üheselt mõistetava energiamärgisega, aitaks inimestel auto ökonoomsust paremini hinnata. Lisaks puudub kasutatud autode müügiportaalides võimalus otsida autot kütusekulu ja CO2 sisalduse järgi, teadlikkuse suurendamiseks tuleks seal läbi viia vastavad uuendused. Kokkuvõttes on Eesti juba astunud samme keskkonnasõbralikuma transpordi suunas, kuid on veel palju arenguruumi, et saavutada parem okonöömsuse tase.

Abstract [en]

As my diploma work thesis I will present the analysis of enlarging the market share of fuel-efficient cars in Estonia. The field of transportation has been constantly growing, becoming global and bringing along many issues conserning the enviornment. In order to solve these problems, people have started to emphasize the importance of eco-friendly and fuel-efficent transportation. The European Union has set a goal of decreasing the amount of carbon dioxide that transpires from the transportation. This purpose expands to all EU members, so Estonia also has to find a way to fulfill the goal given. The purpose of the diploma work is to analyse the market share of fuel-efficient cars in Estonia and find ways to increase it. In progression of my dipolma work, I analysed the general transportation-policy of Europe and did reasearch on the sales of fuel-efficient cars in Estonia, based on the statistics of the sales of Toyota in 2013. As a result of the research, it appeared that most of the owners of expensive and luxurious vehicles are companies. That implies that one of the ways to increase the sales of fuel-efficient cars is if the government establishes the VAT Act. That way the companies would lack the means to purchase expensive vehicles and they would be forced to buy more fuel-efficient cars. Another solution would be to introduce the energy-label system, that is already in usage in some Europe countries, to more EU members, including Estonia. That means there should be an understandable symbol that gives information about the fuel-efficiency of the car, that helps people to value and consider their desicion from an eco-friendly point of view. It should also be a norm that vehicles could be searched by their fuel-efficiency in different internet portals, which right now is not yet possible. In conclusion, the purpose of my diploma work was to analyse and find ways to enlarge the market share of fuel-efficient cars and by proposing different solutions, the purpose has been completed.

Item Type: thesis
Advisor: Marko Jets
Subjects: Transport > Transport Economics
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Ats Vamper
Date Deposited: 20 Jun 2014 09:47
Last Modified: 20 Jun 2014 09:47
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/404

Actions (login required)

View Item View Item