TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu km 25,36-34,80 lõigu remondi teeehituskorraldusprojekt

Tambik, Kristjan (2018) Riigitee nr 17 Keila-Haapsalu km 25,36-34,80 lõigu remondi teeehituskorraldusprojekt. [thesis] [en] Work organisation of the repairs of a section of national road No. 17 Keila-Haapsalu, from kilometers 25,36 to 34,80.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Image (JPEG) (lihtlitsents) - Other
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Other (retsensioon - bdoc) - Other
Restricted to repository personnel only

Download (414kB)

Abstract

Lõputöö on koostatud riigimaantee nr 17 Keila–Haapsalu km 25,36–34,80 lõigu remondi töökorralduse põhiprojekt, kus eesmärgiks on muuta maantee liiklussõbralikumaks ja ohutumaks läbi tee kvaliteedi tõstmise. Lõputöös on välja toodud masinate tootlikkuse ja ajakulu objekti alustamisest kuni lõpetamiseni. Esile on tõstetud erinevad tööliigid ja -protsessid. Sellega kaasnevad nõuded nii töö teostamiseks kui ka materjalidele kehtestatud kvaliteedinõuded. Ajagraafik paneb aluse, et objekt õigeaegselt valmiks. Peab arvestama, et ajagraafik on koostatud ideaalseid tingimusi arvestades, mis reaalses elus ei pruugi tõeks osutuda. Ehituskorralduse projekti lõputöös on põhisuunitlus ajakulul ja masinate tootlikkusel. Töö järjestus ja masinate võimekus päevas on autori enda nägemus ja kogemuste põhjal. Töö tegemise käigus konsulteerisin teedeehituse valdkonna pädevate inseneridega. Lõputöö koostamine andis juurde kogemust ajagraafiku koostamiseks ja ajagraafikus püsimiseks. Lõputöö tuleb kasuks edaspidisel karjääri tegemisel teedeehituse valdkonnas.

Abstract [en]

The final thesis is the basic project of Work Organisation of the Repairs of a Section of National Road No. 17, Keila–Haapsalu, from Kilometres 25.36 to 34.80, where the objective is to make the road safer and more traffic friendly through increasing the quality of the road. The final thesis has outlined time consumption and the productivity of machinery from the commencement of work until the completion of work. Different work types and processes have been outlined. This entails requirements for the performance of work as well as quality requirements established for materials. The time schedule lays the basis for the work to be completed in a timely manner. It has to be taken into account that the time schedule has been prepared considering ideal conditions which may not necessarily prove true in real life. The final thesis of construction organisation project mainly focuses on time consumption and the productivity of machinery. The sequence of work and the capacity of machinery per day are based on the author’s vision and experience. I consulted with competent engineers of the road construction area in the course of preparing the thesis. The preparation of the final thesis gave more experience for drawing up time schedules and adhering to time schedules. The final thesis will be useful in building a future career in the area of road construction.

Item Type: thesis
Advisor: Ranno Olvi
Co-advisor: Julija Šommet
Subjects: Construction > Road Construction > Road building > Road building work
Divisions: Institute of Construction > Road Construction
Depositing User: Kristjan Tambik
Date Deposited: 31 May 2018 12:05
Last Modified: 04 Sep 2019 11:02
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3937

Actions (login required)

View Item View Item