TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

A kategooria komponentide varude juhtimine ettevõttes Amphenol ConneXus OÜ

Seli, Doris (2018) A kategooria komponentide varude juhtimine ettevõttes Amphenol ConneXus OÜ. [thesis] [en] Inventory Management of Category A components in Amphenol ConneXus OÜ.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Other (lihtlitsents - bdoc) - Other
Restricted to Registered users only

Download (105kB)

Abstract

Antud lõputöö eesmärk oli kujundada ettevõttele Amphenol ConneXus OÜ A kategooria komponentidele parem hankimise strateegia. Vajadus selle järele tuleneb lõputöö autori igapäevasest tööst, milles tuleb jälgida kliendi prognoose ja selle alusel varuda materjale tootmisse. Lõputöö teostamise käigus teostas autor sügava analüüsi kliendi A kategooria toodetele ja sellest valimist omakorda Z kategooriasse kuuluvate muutuva vajadusega toodetele. Analüüsi teostamiseks kasutas abivahendina MS Access andmebaasi päringuid ja raporte, mis on oluline abivahend iganädalase kliendi prognoosi analüüsimiseks. Prognoosi analüüsimine on oluline osa igapäevasest tööst, et jõuaks õigeks ajaks varuda piisavas koguses komponente lattu, täitmaks kliendi tellimused õigeaegselt. Analüüsi käigus selgus, et kõigil toodetel on perioode, kus prognoos näitab stabiilset vajadust, kuid tegelikult tellimusi klient ei saada. Selle põhjuseks on enamasti kliendi probleemid mõne teise tarnija kaubagrupiga mis takistab lõpptoote valmistamist. Aasta peale näitasid nii müüginumbrid kui ka kliendi prognoos tegelikult üsna sarnaseid koguseid. See tähendab seda, et olenemata toodete vajaduse kõikumisest tellitakse aasta jooksul üsna ligilähedane kogus tooteid, mis prognoosides ennustati. Aegajalt tekib kliendil suurenenud vajadus teatud toodetele, mis esialgu kajastub ostutellimuste suures kasvus ning mõni nädal hiljem alles prognoosi dokumendis, kahjuks on siis ostutellimuste sooritamine jäänud tarnijatele juba hiljaks. Sellistel puhkudel on väga oluline kliendi ja tarnija omavaheline suhtlus ja usaldus, et toetada teineteise tootmist võimalikult palju. Kui klient saab infot, et tellimused saavad olema suuremad kui prognoos näitab, siis on otstarbekas teavitada koheselt oma tarnijaid, et jõuaks varuda materjale või kui näeb langust, olenemata prognoosi numbritest, siis on teavitamine samuti väga oluline, et oleks võimalik juba sooritatud ostutellimusi lükata edasi. Eelpool mainitud probleemi tõttu tegi lõputöö autor ettevõttele Amphenol ConneXus OÜ ettepaneku juurutada võtmetarnijatega VMI ladu, et vältida sagedasi komponentide tarnete hilinemisi ja kõrgeid transpordi kulusid. Paljude komponentide tarneajad on üle 8 nädala ja vajaduse suurenedes enamgi, seetõttu on vaja leida parem lahendus tavapäraste ostutellimuste teostamisele ja pikkadele tarneaegadele. VMI lao juurutamise protsess on läbirääkimiste faasis ettevõtte hankejuhi ja juhtkonnaga, valitakse välja esimesed olulised tarnijad. VMI lao kasutamisel annavad miinimum ja maksimum komponentide tasemed piisavalt mänguruumi, et täita kliendi nõudmised ka perioodil, kui vajadus on kahekordne tavapärasest. Samas madal perioodil, kui vajadus komponentide järele puudub, ei seo ACOU oma käibevarasid, sest komponentide eest esitatakse arve alles siis, kui need on VMI laost väljastatud. Kokkulepped esimeste tarnijatega puhverlao osas on juba tehtud ja valitud komponentidele toodavad tarnijad veidi enam kui lahtiolevad ostutellimused näitavad. Sellega on esimesed sammud komponentide tarneaegade parendamiseks tehtud ja vähendatud mitme kaubasaadetisega ka kulu transpordile. Analüüsi käigus selgus, et väga palju komponente on juurutatud ainult ühele tarnijale, mis võib olla riskiks. Alati ei ole võimalik, et igal komponendil oleks vähemalt kaks tarnijat, kuid suuremale osale komponentidele peaks olema. Alternatiivsete tarnijate leidmine ja juurutamine on sageli pikk protsess, kuid ka sellele pööratakse üha enam tähelepanu ja koostöös hankejuhiga käsitletakse iganädalaselt mõnda komponenti, millel puudub teine tarnekanal.

Abstract [en]

Inventory Management of Category A components in Amphenol ConneXus OÜ Amphenol Connexus OÜ is a cable harnesses manufacturer in Estonia and the main field is custom made cable sets. One cable can consist of three to two hundred different components. Most of the components are with quite low value, but smaller parts are called A category components and are high-value components. The problem of the analysis consists of daily problems in production, where components arrive often too late and this jeopardizes on-time delivery to a client. Another problem is that if a customer receives notification, that order is confirmed much later than requested, they can cancel the order, but components are already purchased, and this can cause excess stock and tie up current assets. Purpose of the thesis is to offer for the company Amphenol ConneXus OÜ (ACOU) better A category components procurement technology. An A category product/component means that this is high-value product/component either quantitatively or financially. To see the extent of the problem, the author chose one client Kaabel OÜ (name changed) as they expect delivery within 7 days and it can be quite challenging if demand fluctuates. Author has found through ABC analysis A category products and through XYZ analysis focused on Z category ones. Based on theory Z category products fluctuate the most and components should be bought only based on real purchase order. As client provides to ACOU every week next three months forecast, then ACOU must ensure enough components to cover predictable quantities. Author has performed an analysis comparing real sales and forecast numbers in the year 2017 for Z category products. Based on the analysis, whole year demand is more or less equal with forecasted numbers and actual sales, but monthly bases demand can vary hundreds of percentages. From Z category products author has made replenishment to find all components included in Z category products. From that component, list author has found only A category components and separated the ones, which had only one purchasing source. The performed analysis shows how were components purchased based on clients provided forecast allows to calculate average delivery time. Based on this analysis it turned out that average delivery time was at least 8 weeks to A category components. This means that purchasing components only once a month and for 2 next months ahead, then there isn’t any other possibility that components will be late. Based on above-mentioned analysis result author has suggested to ACOU to start negotiations with key suppliers to implement VMI (Vendor Managed Inventory) warehouse. VMI gives the opportunity to hand over responsibility and supervision of the components to a supplier. This means that based on an agreed minimum and maximum components level supplier itself needs to monitor daily or weekly components levels and supply enough goods to keep stock up. Another benefit is that company will not tie up current assets if demand is low for some periods. Implementing a VMI is useful in cases demand fluctuates, as setting minimum and maximum levels can give enough opportunity to secure sufficient level of components even cases where demand will be double, although forecast shows lower demand. Author has made the proposal to ACOU management to start implementing VMI warehouse. Sourcing manager is responsible to choose first suppliers and start negotiations. In conclusion, this analysis of the client's forecast and actual sales has shown that demand does fluctuate a lot. If investigating demand with three months bases, then securing materials based on this can threaten production with late deliveries to a client. Continuing a purchasing only based on forecast and not implementing VMI for A category components, the company will suffer either overstock and tied up current assets or continuous lack of components and high transportation fees of components.

Item Type: thesis
Advisor: Kati Nõuakas
Subjects: Transport > Logistics > Logistics and supply chain management > Purchasing management
Transport > Logistics > Logistics and supply chain management > Supply chain management
Divisions: Institute of Logistics > Transport and Logistics
Depositing User: Doris Seli
Date Deposited: 12 Jun 2018 06:37
Last Modified: 27 Aug 2019 09:42
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3744

Actions (login required)

View Item View Item