TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Lasnamäed teenindava ühistranspordi liinivõrgu optimeerimine

Laan, Piia (2018) Lasnamäed teenindava ühistranspordi liinivõrgu optimeerimine. [thesis] [en] The Optimisation of Public Transport Network Servicing Lasnamäe District.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] PDF (lihtlitsents) - Other
Restricted to Registered users only

Download (35kB)

Abstract

Linna jätkusuutliku arengu tagamine, linnaelanike elukvaliteedi parandamine ning autokasutuse vähendamine on olulised aspektid linnade toimimise jaoks. Olulisel kohal on ka ühistranspordi kättesaadavus ning ligipääs ühistranspordile. Nende kõiki aspekte ühendab üks asi – nende toimimiseks peab olema linnas ühtne ja nõudlust rahuldav ühistranspordi liinivõrk, mis aitab inimestel liikuda tõmbekeskuste vahel. Jätkusuutlikule arengule on oluline, et tänavad, ühistransporditeed ja terve linna taristu ning ühistransport linnas oleks hoolega läbi mõeldud ning need peavad võimaldama inimestele kiire ja lihtsa ligipääsu teenustele, toodetele või piirkondadele, samas olles linnaelanike jaoks ka kättesaadav. Ühtlasi suurendab ühtne ja toimiv liinivõrk kasutajate arvu ning aitab seeläbi vähendada autokasutuse linnades, mis omakorda aitab kaasa linnaelanike elukvaliteedi paranemisele. Käesolevas lõputöös keskendus autor olemasoleva Lasnamäed teenindava ühistranspordi liinivõrgu valmiduse uurimisele muutuva nõudluse teenindamiseks, kui Narva mnt 129, 129B ehitatakse aastaks 2026 Tallinna Haigla. Autor lähtus järelduste ja ettepanekute tegemisel ühistranspordi kättesaadavusest ning ligipääsetavusest ühistranspordile. Lõputöö autor formeeris lähtuvalt uurimisprobleemist ning eesmärgist uurimisstrateegia ning uurimiseks kasutas tekstianalüüsi, dokumentide analüüsi, viis läbi intervjuu ning koostas stsenaariumid, mille põhjal tegi töö autor järeldused ja ettepanekud. Stsenaariumianalüüsi tulemustest selgus, et Lasnamäed teenindav olemasolev ühistranspordi liinivõrk on osaliselt vastavuses nõudlusega, et teenindada uut rajatavat tõmbekeskust. Lasnamäel on asumeid, mis vajavad paremat ühendust uue tõmbekeskusega. Üheks suuremaks selliseks asumiks on Sõjamäe. Kui Sõjamäel asuv Ülemiste City ärilinnak täielikult valmis saab, pakub see võimaluse piirkonnas luua töökohad ligi 30 000 inimesele, kellel võib tekkida nõudlus tõmbekeskuses pakutavate teenuste järgi. Stsenaariumianalüüsi käigus leidis autor, et Uuslinna asumi ühistranspordi liinivõrku on võimalik muuta paremaks pikendades bussiliini number 39, mis algab Veerenni asumist ning hetkel on liinilõpp Liikuri peatuses. Lõputöö autori seisukohast on vaja liini pikendada kuni Tallinna Haiglani ning haigla juures saaks buss ringi lõpetada ning seejärel otse mööda Narva maanteed oma tavapärasele marsruudile naasta. Võimalikud edaspidised uuringud ajendatud käesolevast uurimusest, mida saab edasi uurida, on uurimuse finantsilist poolt süvitsi uurida ehk vastata küsimusele, kui palju muudatuste tegemine Tallinna linnale maksma läheb.

Abstract [en]

Ensuring the sustainable development of the city, improving the quality of life of city residents and reducing the use of cars are important aspects for the functioning of cities. Access to public transport and availability to public transport are also important. All these aspects are connected by the need for a coherent and demand-driven public transport network that serves people to move between pullcenters. Through careful planning and optimization of the public transport network only the goals of the sustainable cities can be achieved. From the point of view of accessibility, it is very important that the planning and optimization of the public transport network and infrastructure take into account the social groups to whom the access to public transport can be a problem. This is especially important in order to serve the new hospital through public transport to as many different social groups, who may have different needs and might visit the hospital. In this thesis, the author focuses on the readiness of the existing public transport network servicing Lasnamäe district to adapt to the demand when a new Hospital of Tallinn (Tallinna Haigla) is built to Narva street 129, 129B by year 2026. The aim of this thesis is to adjust the existing public transport network. The author draws conclusions and suggestions on the availability of public transport and access to public transport and collected data from public transport providers. The author of this thesis used Tallinn City map, Google Maps and timetables from the website of Tallinn Transport Department to collect the data about time spent of travelling from one pull-center to another and carried out a scenario analysis of chosen fifteen pull-centers. The author concluded in the thesis that only some changes should be made in order to update the public transport network by the time the hospital has been built. The author also suggested based on in this thesis that one bus line should be extended also to service the hospital.

Item Type: thesis
Advisor: Jelizaveta Janno
Subjects: Transport > Passenger transport
Divisions: Institute of Logistics > Transport and Logistics
Depositing User: Piia Laan
Date Deposited: 12 Jun 2018 06:01
Last Modified: 27 Aug 2019 09:29
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3741

Actions (login required)

View Item View Item