TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Vedurijuhi elektroonilise abivahendi sisu ja töösse juurutamine

Vätson, Leonid (2018) Vedurijuhi elektroonilise abivahendi sisu ja töösse juurutamine. [thesis] [en] The Content and Implementation of Electronic Assist Device of Locomotive Drivers.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] PDF (lihtlitsents) - Other
Restricted to Registered users only

Download (91kB)

Abstract

Paberivaba tehnoloogia peab saabuma iga ettevõttesse ja iga ettevõtlus valib ise kui suures mahus seda kasutada. Samas on fakt, et arvuti oskab arvutada ja arvestada kiiremini kui inimene ning arvuti põhine infosüsteem on kasulik arendus. Pabervaba arendusega ettevõtte on keskkonnasõbralik. Tahvelarvuti kasutamisel vedurijuhi käsiraamatuna ja dokumentide edastamise seadmena:  likvideerime suure koguse dokumentatsiooni ja juhendeid paberkandjal ning paigutame neid ühte väiksesse tahvelarvutisse;  dokumendid ja juhendid on parem leitavad arvutipõhisel süsteemis kui paberikandjal;  juhendid ja korrad on vahetatavad ühe liigutusega arvuti ekraanil;  kogu dokumentide ja juhendite olemasolu vedurijuhi käsiraamatus ja nende kehtivust saab jälgida vaid üks töötaja.  vedurimeeskonna töö optimeerimine dokumentatsiooni täitmisel ja nendele dokumentatsiooni edastamisel;  informatsiooni liikumine muutub operatiivsemaks;  digitaalse dokumentatsiooni üle on parem ülevaade ja kontroll. Paigutades infosüsteemi kõik juhendid, saame paberikulu ja printerite kasutamist vähendada. Arvestades juhendite, dokumentide ja käskkirjade mahuga, paberi ja printeri tööga seotud kulud vähenevad kordades. Tahvelarvuti kasutamisel elektroonilise liinilehena saame:  vedurimeeskonna töö lihtsustamine liinilehe täitmisel;  inimressurssi optimeerimine;  veduri liikumise ja vedurimeeskonna tööaja informatsioon muutub operatiivsemaks. Liinilehe täitmise ja peale seda üleandmist infosüsteemi sisestamise vajadus praktiliselt kaob. Peale liinilehe loomise infosüsteemi poolt peab töötaja seda kontrollima ja kinnitama selle õigsust. Töö kirjutamis hetkel liinilehe andmist näevad infosüsteemi kasutajad alles peale selle sisestamist, kuid elektrooniliseks muutmiseks saab seda näha kohe täitumisel. Tahvelarvuti kasutamisel vedurijuhtimise abistavana infosüsteemina:  veduri juhtimine muutub lihtsamaks;  veduri juhtimine muutub kontrollitavaks;  noorte vedurijuhtide hea koolitus;  kütuse kulu optimeerimine. Vedurijuhile rongi käitamiseks annab nõu arvuti eelnevalt parimate tulemuste põhjal loodud maketi alusel. Vedurijuht, täites neid juhiseid, saab jälgida nende efektiivsust ja õigsust. Vedurijuhi poolseid soovitusi täitmise kohta saab hoida kontrolli all. Veduri juhtimise soovitustega infosüsteem on hea noorte vedurijuhtide koolitaja. Tavaliselt iga uue süsteemi elluviimine ja iga uuenduse töösse juurutamisel toob kaasa kulu, kuid antud töö tulemusena saab juurutada infosüsteeme lõpptulemusena saades sellest tulu. Töö optimeerimine ja lihtsustamine toob kaasa töötajate suurema tähelepanu teistesse tööülesannetesse. Selle juures riskid ei ole suured ja osaliselt saab neid maandada miinimumini.

Abstract [en]

The author of this thesis presents the research probleem from a large amount of instructions, which are given to the locomotive driver for inspection and also from documentation which the locomotive driver needs to fill out during his work shift. At the moment of writing this thesis, all of the documentation is made by hand or printed on paper. In order to achieve a more environmentally friendly work technology aiming to become paperless, the author develops electronic mock-ups for the operation of tablets and IT-systems. In addition, the author describes the method of transmitting the documentation to locomotive driver without delays and getting prompt feedback. At the same time, with the help of an IT-system, the author develops a possibility to create an application which assists the locomotive driver at his duties. The development includes the integration of existing resources and existing Technologies. As a result of this thesis, a tablet will be installed on a locomotive to which will be gathered different information systems:  documentation for the locomotive driver – the driver has access to all necessary documents while working on the locomotive;  documentation to be processed by the locomotive driver – an information exchange system created with a server and personal e-mail account to fill necessary documents and/or to receive documents and verify confirmations about receiving them.  For formation of electronical work sheet – for making more interactive and operational the existing GPS and information system about train and locomotive data  To assist train driving – an information system based on previous train service results to reduce fuel consuption and to control locomotive operations. The thesis examines the potential risks in operating the information system and the healing of these risks. Risks can occur in two varieties, one of which is a technical failure and, secondly, a human factor. Technical failures can be prevented by additional recording method, which can later be found and supplemented in the system. The risk from the human factor is language skills and attention. These risks can be prevented by the translation and verification method.

Item Type: thesis
Advisor: Leonid Kuusk
Subjects: Transport > Rail transport
Divisions: Institute of Logistics > Railway Engineering
Depositing User: Leonid Vätson
Date Deposited: 11 Jun 2018 12:34
Last Modified: 30 Aug 2019 07:27
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3647

Actions (login required)

View Item View Item