TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Ettevõtte Duris OÜ tarneahela optimeerimine

Duglas, Kaspar (2018) Ettevõtte Duris OÜ tarneahela optimeerimine. [thesis] [en] Optimisation of the Supply Chain of Duris OÜ (Ltd.).

[img] PDF - Published Version
Restricted to repository personnel only until 20 May 2023.

Download (1MB)
[img] Other (lihtlitsents - bdoc) - Other
Restricted to repository personnel only until 20 May 2023.

Download (76kB)

Abstract

Käesolev lõputöö on koostatud Duris OÜ näitel ning töö eesmärgiks oli leida kinnitus töö autori arvamusele, et alternatiivse tootjaga koostöö alustamine aitaks suurendada Duris OÜ puhastulu ning laiendada ettevõtte kliendibaasi. Selleks, et nimetatud arvamust kinnitada, tegi töö autor kindlaks, kas alternatiivbrändil on sarnaseid tooteid, nagu praegusel koostööpartneril ning seejärel, võttes alternatiivbrändi tooted ja andmed, kui palju müüdi aasta jooksul praeguse koostööpartneri samade omadustega tooteid, tegi kindlaks, kui suur oleks Duris OÜ kulu samades kogustes alternatiivbrändi toodete sisseostmisel. Kolmandaks tegi töö autor kindlaks, kas ja kui suur oleks Duris OÜ tulu, kui Duris OÜ lõpetaks koostöö praeguse koostööpartneriga ning alustaks koostööd alternatiivbrändiga. Lisaks vaatles töö autor nii praeguse tootja kui ka alternatiivtootja poolt pakutavaid lisahüvesid ja tegi kindlaks, kas alternatiivtootjaga koostöö alustamine võiks tuua Duris OÜ-le kaasa klientide juurdekasvu. Siinkohal märgib töö autor, et käesoleva töö kirjutamise käigus sai töö autor kinnitust varasemale teadmisele, et koostöösuhted J Beverly Hillsiga, mis olid alguses paljulubavad, on osutunud vägagi heitlikuks ning ainult J Beverly Hillsi huvisid silmaspidavateks. Käesoleval hetkel ei võimalda ettevõte Duris OÜ-le enam algselt lubatud, meeskonnakoolitusi. Samuti ei paku tooja lisatuge salongile, mis üritab nende toodet vääriliselt uuel turul presenteerida. Lisaks kõigele puudub ka kvaliteetne reklaammaterjal nii videote kui ka plakatite näol ning kampaaniate puhul ei saadeta kaasa postreid pakkumiste sisuga ega ka mingit informatsiooni, kuidas salong antud kampaaniat lõpptarbijatele parimini tutvustada saaks. Peale selle ei saadeta Duris OÜ-le ka pakendeid, kuhu oleks võimalik kliendi poolt ostetu talle kvaliteetselt kaasa pakendada. Ühtlasi on osad muudatused, näiteks PLATINUM sarja uuendamine toonud Duris OÜ-le kaasa ootamatu ja ebameeldiva üllatuse: kauni tootepakendi asemel, millel oli tavapäraselt sissepressitud tekst, on nüüd etiketid lihtsalt peale liimitud ning seejuures, nagu juba märgitud, selliselt, et vana kiri on alt selgesti nähtav. Sellise käitumise teeb ebameeldivamaks seegi, et esialgu oli tegemist väga kena disainiga pakenditega, mis kutsusid kasutama. Lisaks sellele tõusis toodete sisseostuhind 40%, mis loob tavapärase ootuse, et toode on oma eelkäijast igati parem. Tõe huvides peab töö autor siinkohal küll märkima, et hiljem saabusid kenades karpides uued tooted. Arvestades aga, et hinnatõusu järel saadeti Duris OÜ-le poolik nö tutvustustoode, mis ei olnud lõpp-produkti välimuse ega koostisega, oli see toonud juba niigi halbadesse suhetesse kaasa täiendavaid pingeid. Lisaks puudub J Beverly Hillsil korrektne hinnapoliitika, kuna enamus tutvustusi tehakse Ameerika turule, aga Euroopas neid kasutada ei saa, kuna tarne suudetakse teostada Euroopa vahelattu alles kuskil kolme kuuga, mis omakorda tähendab, et pakkumised on juba aegunud ja ei ole enam aktuaalsed. Samuti ei ole ühisturustus võimalik, kuna hinnad on erinevad, kuna lisanduvad transpordikulud. Tootja aga Euroopa turu jaoks eraldi pakkumisi ei tee. J Beverly Hillsil puudub ka ühtne juhtimissüsteem Euroopa ja Ameerika vahel ning korrektne infovahetus, kuna Ameerika poolel on viimase paari aasta jooksul toimunud juhtkonna (turustajad ning peakoolitajad) vahetumine, mis on tekitanud palju segadust ning infosulgusid. Ettevõttel on võimalik saada tulu alternatiivbrändi kasutuselevõtmisest nii värvide kui ka kasutustoodete pealt. Lisaks saab ettevõte juurde märkimisväärselt lisandväärtust NYCE poolt pakutavatele koolituststele ning ürituste promomisest, andes kasutada tootja poolt pakutavaid tarvikuid ürituste läbiviimiseks.

Abstract [en]

Duris Ltd. was established in 2015 in Estonia and its core business is the import, storage and distribution of professional hair care products. The purpose of this graduation thesis was to find confirmation, on the example of Duris OÜ (Ltd.), for the author's opinion that cooperating with an alternative manufacturer would help to increase the net income of Duris OÜ (Ltd.) and expand the company's customer base. To this end, the author of this thesis firstly described the day-to-day problems experienced by Duris OÜ (Ltd.) in relation to the supply chain, which are caused by the current cooperation partner J Beverly Hills. Conjointly, the author examined the contract with the given supplier and discussed the keeping of its contents agreements. Furthermore, the author of this thesis reviewed the costs and revenues of Duris OÜ (Ltd.) during one financial year, taking into account the cost price of the products, transport and storage costs. Subsequently, after analysing the products and the agreement offered by the current partner, the author ascertained whether an alternative brand offers similar products. Having found similar products, the author considered the cost prices of the other manufacturer. After reviewing the cost prices of the alternative brand’s products, the author examined the number of products sold by Duris OÜ (Ltd.) over one financial year and calculated it with the new multiplier, that is, the cost price of the alternative brand. As a result, the author was able to determine the potential cost for Duris OÜ (Ltd.) when importing the products offered by the alternative brand. Further, knowing the annual cost of using an alternative brand, the author of this thesis was able to determine the difference between the costs of the two manufacturers, that is, the cost of the current cooperation partner and the alternatiive manufacturer. Based on the difference between these two costs, the author was able to conclude whether and how much Duris OÜ (Ltd.) would be able to profit from the termination of cooperation with the current partner and starting a cooperation with a new manufacturer. The author also looked at the product sizes offered by both manufactures and compared them, while adding to their comparisons the author’s comments and views that have emerged as a result of servicing Duris OÜ's (Ltd.’s) current customer base. Thereupon, after looking at the delivery routes/channels of both manufacturers, pricing and additional rewards, the author of this thesis was able to conclude whether it would be more profitable for Duris OÜ to carry out a change of manufacturer in order to optimize the supply chain of Duris OÜ (Ltd.). In conclusion, having worked through the key elements essential to the optimization of the supply chain, the author reviewed the unit costs, the total cost of the company Duris OÜ, as well as looking at various options for turning the company’s alternative costs into revenue. Finally, as a result of the combined case study carried out by the author, he was able to arrive at a conclusion, that is, answer the questions about whether and why, and by what measures and methods it would be most beneficial for Duris OÜ (Ltd.) to replace the current cooperation partner with a new manufacturer.

Item Type: thesis
Advisor: Kati Nõuakas
Subjects: Transport > Logistics > Logistics and supply chain management
Divisions: Institute of Logistics > Transport and Logistics
Depositing User: Kaspar Duglas
Date Deposited: 12 Jun 2018 07:30
Last Modified: 12 Jun 2018 07:30
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3644

Actions (login required)

View Item View Item