TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Kullerteenuse töömahu suurendamine eraisikust klientide osakaalu tõstmisel Einroo Group OÕÜ näitel

Rooba, Martti (2018) Kullerteenuse töömahu suurendamine eraisikust klientide osakaalu tõstmisel Einroo Group OÕÜ näitel. [thesis] [en] Increasing the Capacity of Courier Service due to Rise of Private Clients Share on the Example of Einroo Group Ltd..

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Other (lihtlitsents - bdoc) - Other
Restricted to Registered users only

Download (76kB)

Abstract

Tänapäeva maailm liigub väga kiiresti suunas, kus kõik toimingud peavad toimuma kiiremalt ja samas olema hinnapoolest kättesaadav kõigile. Meie igapäeva toimetamiste üheks suureks osaks on logistika ja transport. Ilma transpordita ei kujutaks elu ettegi. Lisaks sellele, et inimesed soovivad tegeleda rohkem oma asjadega ja jätta logistika mured kellegi teise kanda, siis tänu sellele on logistika sektor viimaste aastatega väga jõudsalt arenenud. Lisaks kullerteenusele on teatud suuremad transpordiettevõtted loonud omale pakiautomaadi võrgustiku. Nendeks firmadeks on AS Eesti Post, DPD Eesti AS ja Itella Estonia OÜ. Tegemist on väga soodsa ja mugava teenusega. Tuleviku suunal aga vaadates on DHL arendamas drooni, mis toimetaks klientide saadetised kohale ja Eesti oma idufirma Starship Technologies OÜ, kes on juba loonud iseliikuva roboti, mis suudab klientide saadetisi kohale toimetada. Autor leiab aga, et selline iseliikuv pakirobot ei võta suures plaanis tavapäraste kullerteenuste tööd ära, kuna antud robotite teekond on ainult välisuksest välisukseni. Sellisel juhul peab aga klient ise oma kauba tuppa toimetama ja pakirobotitel on ka mõõtmete poolest väga suured piirangud. Käesolevas lõputöös käsitles autor ettevõtte Einroo Group OÜ töömahu suurendamist eraisikutest klientide näol. Ettevõtte sai valitud, kuna lõputöö autor on selle ettevõtte omanik ja tegutsenud sellega üle 11 aasta. Ettevõtte tänased peamised koostööpartnerid on juriidilisest isikust ettevõtted. Lõputöö auto peab ettevõtet võrreldes teiste kullerettevõtetega konkurentsivõimeliseks nii hinna kui ka kvaliteedi poolest. Autor leiab, et Einroo Group OÜ omab eelist suurte firmade ees, kuna väiksem ettevõte suudab suhelda rohkem kliendiga ja olla kliendile alati olemas. Suurematel firmadel on paraku rohkem inimesi, kes tegutsevad kliendiga ja seega võib kliendi murede lahendamine võtta kauem aega. Siin peab autor silmas näiteks olukordi, kus oleks vaja kiiresti suhelda autojuhiga mõne saadetise muudatustest või näiteks arvetega tekkinud küsimused. Väiksemal firmal on ettevõtte omanik aga asjadega paremini kursis. Autor on oma ettevõttega tegutsemisaja jooksul teinud ka vedusid eraisikutele, kuid see maht on jäänud väga väikseks ja laiemalt ei ole seda uurinud, et miks see nii on ja kuidas seda parandada saaks. Käesoleva lõputöö probleemiks seadis autor vähese eraisikute osakaalu ja tulenevalt sellest ka eesmärgiks eraisikutest klientide osakaalu suurendamise. Lõputöö tulemusena saame teada eraisikutest klientide soovid ja hinnapiiri. Lõputöö koostamisel kasutas autor küsitlust, mis oli suunatud eraisikutele. Küsitluses oli kokku 12 küsimust. Küsitluse peamiseks eesmärgiks oli saada teada erinevate kaupade hinnapiirid ja seda, et mida kasutajad hindavad transportteenuse juures. Autor võrdles hetkel olemasolevaid koostööpartnereid ja nende hindasid ja jõudis järeldusele, et klientide hinnad on võrreldes Einroo Group OÜ ja kliendi vahel sõlmitud hindade ja kliendi ja eraisiku hindade vahe on olenevalt kliendist 12-107%. Sellest tulenevalt leiab lõputöö autor, et eraisikutest klientide vedudega on võimalik saada juurde tööd ja lisaks ka kasumit, kuna enam ei pea pakkuma teenust nii soodsalt kui seda pakutakse praegu koostööpartneritele. Hinna saaks jätta kliendi jaoks soodsamaks kui seda on e-poest tellides pakutav transpordi hind ja natuke paremaks ettevõttele. Sellises olukorras oleks rahul nii ettevõtte Einroo Group OÜ, kes saad veo eest rohkem raha ja klient, kes saab kauba transpordi soodsamalt. Lõputöös tuli välja, et eraisikust kliendid hindavad peaaegu võrdselt kolme peamist kriteeriumit: hind, teenuse kvaliteet ja kauba kättesaamise aeg. Seega edasi liikudes klientide leidmisele, tuleks panustada nendesse kolmesse kriteeriumisse võrdselt. Lõputöö autor on kindel, et antud lõputöö on kasulik ettevõtte Einroo Group OÜ arengule, kuna tänu sellele lõputööle sai autor väga palju uut ja kasulikku infot, mida varem ei oldud ettevõttes uuritud. Autor saab nüüd tänu nendele teadmistele edasi minna turundusplaaniga, et koostada vastavalt küsitluse tulemustele kindlad suunised.

Abstract [en]

In this thesis, the topic is „Increasing the Capacity of Courier Service due to Rise of Private Clients Share on the Example of Einroo Group Ltd.“. In this thesis, the author has set the problem and the purpose to increase the capacity in company Einroo Group Ltd. The author picked the theme because the author of the thesis is the owner of a company and managed it for 11 years. For this thesis the author has set the chapters: 1. The theoretical part of the courier service 2. The methodical part 3. The empirical part The author compares all Estonian transport company who has the same business model as Einroo Group Ltd. have. There are total 52 companies. Then the author looks them thoroughly and finds out that nine companies provide same-day delivery to the private clients. The author makes a list of the companies and describes them. Finally makes the author a chart with the prices that are taken from the competitors' webpage. In this thesis, the data collecting method was a public poll. Together there were 525 answers, and the author is pretty happy about the result. Author find out that there are considerable differences between some costumer’s estimates that they ask from the private client and that Einroo Group Ltd. pays to the customer. In the private poll was a question where the respondent has the opportunity to write some places where they like to buy goods. Then the author analyzed the companies. In the poll, the author wanted to know that what is the main important thing if the user orders a delivery. There were three answers that got almost the same amount of voices. 34% of answers were Delivery time, 32% was price and 30% was Service quality. This result is very good to the author because it shows that clients are not oriented to the low price. Then the author wanted to know from the respondents that what is the price range of ordering small item transport and large item transport. In the small item transport question was the opportunity to pick „less than 5€“, but this answer got only 53 answers. The most answers got „5€“ answer. This shows also to the author that clients want something else than low transport price. The same result was with large item transport. The lowest price got the fewer votes. The most popular choice was „10€“. The third question, where the author got confirmation that client doesn’t chase low price was that how important is the transportation price. Answer „Important“ was the most popular choice. Considering that there was an opportunity to choose answer „Most important“, then the author is happy because this answer wasn’t the most popular. The author had some improvement proposal also that can make some good result to the work. • Order form to companies homepage – then the clients can make orders from their computers and don’t have to call to the company. • Tracking the shipments – This is very comfortable to the clients and this gives confident also to the clients. Then they can track all the time the shipment and be sure that the shipment is on the way. • Finding partners for transporting large quantities of goods - Einroo Group Ltd. doesn’t have possible to transport large items. Then is good to have one partner that can manage those goods. It is a very good solution to Einroo Group Ltd. because then the company can provide better quality. The conclusion is that the author is sure that the thesis is very useful to the company and the author got a lot of new ideas how to improve the job in Einroo Group Ltd. After writing the thesis, the author can make a marketing plan. The author cot lots of confirmation that the low price is not the most important in transportation. As a result of the argument, the author has visual from the prices and places where private clients like to buy the goods.

Item Type: thesis
Advisor: Jelizaveta Janno
Subjects: Transport > Tansport of goods
Divisions: Institute of Logistics > Transport and Logistics
Depositing User: Martti Rooba
Date Deposited: 11 Jun 2018 12:49
Last Modified: 27 Aug 2019 07:15
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3621

Actions (login required)

View Item View Item