TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Tudengivormeli Fest18 käänmike projekteerimine

Teet, Laanekivi (2018) Tudengivormeli Fest18 käänmike projekteerimine. [thesis] [en] Formula student Fest18 uprights designing.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (3MB)
[img] Archive (ZIP) - Supplemental Material
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] PDF (lihtlitsents) - Other
Restricted to Registered users only

Download (142kB)

Abstract

Antud lõputöös projekteeriti Formula Student klassi vormelautole FEST18 esi-ja tagakäänmikud. Käänmiku ülesandeks on ühendada ratas läbi õõtshoobade vormeli kerega. Samuti on käänmik ülekandekorpuseks, ning elektrimootor kinnitub käänmiku külge. Eesmärgiks seati projekteeida toimiv lahendus, mis oleks kergem kui eelneva aasta käänmikud ning peaksid vastu suurematele jõududele. Ühtlasi taheti lihtsustada ja kiirendada külgkalde seadistamisvõimalust. Esmalt kirjeldati Formula Student Team Tallinna poolt saadavaid lähteparameetreid ning ostutooteid mis peavad käänmikutega ühilduma. Selgitati mida peab ostutoodete puhul arvessevõtma käänmike projekteerimise käigus. Tootmismeetodiks valiti freesimine ning otsustati valmistada kõrgtugevast alumiiniumisulamist Alumec 89. Tootmisprotsessi silmas pidades asuti käänmike projekteerima raalprojekteerimis tarkvaras Catia V5. Kirjeldati uute lahenduste valikut ning nende vajalikkust. Uute lahendustena tuuakse välja ülemise õõtshoova kinnitus- , käänmike tagakaante kinnitus-, tagakaane tihendus- ja külgkalde reguleerimis plaatide disaini. Pidurisadulate kinnituskohad paigutati massikeskme alandamise eesmärgil nii madalale kui võimalik. Seejärel teostatakse käänmikele tugevusanalüüs LEM tarkvaraga Ansys R17.2. Kirjeldatakse käänmike analüüsi ülesehitamiseks vajaminevaid rajatingimusi ning analüüsitavaid olukordi. Lõpptulemusel eesmärgid täideti. Projekteeritud esikäänmiku kaal vähenes 0,039 kg ja tagakäänmiku oma 0.068 kg võrra, samas taludes suuremaid vedrustuse jõudusid. Rattakülgkalde reguleermine muutus mugavamaks ja kiiremaks. Antud vormelauto on läbinud esimesed testipäevad ning projekteeritud detailid on vastu pidanud. Kõik vedrustuse koostus olevad komponendid ühildusid projekteeritud käänmikega ning nende koostamisel ei esinenud probleeme. Autori arvates oleks võimalik käänmike kaalu alandada veel ülekandekorpuse arvelt, kui ülekannet optimeeritakse väiksemaks. Vedrustuse hoobade kinnituste arvelt seda teha ei oleks mõistlik, sest olulist kaaluvõitu sealt ei saavutataks.

Abstract [en]

The following graduation thesis Formula Student FEST18 uprights designing target was to design uprights for Formula Student formulacar FEST18. Upright´s task is to connect wheel through the suspension link to the formula car´s body. Also the upright is drivetrain housing and electrical motor connects to it. The goal was to design a working solution that would be lighter than last year's uprights and would resist larger forces. At the same time, author wanted to simplify and speed up the camber adjustment. Firstly were described the design parameters and purchasing products, which must be compatible with the uprights. Explaind what purchasing products parameters should be taken in mind while designing uprights. Uprights were choosed to mill from high-strength aluminum alloy Alumec 89. The uprights were designed in Catia V5, in the view of the production process. The choice of new solutions and their necessity were described. New solutions are new upper suspension link monting, uprights backcovers mounting, backcovers sealing and camber plates desing. Brake calipers mountings were placed as low as possible to reduce center of gravity height. Then the strenght analyzes were done with the FEM software Ansys R17.2. Describes the basic structure of analyze and analyze situatsions for the uprights. The end result was fulfilled. The front upright´s weight dropped 0.039 kg and the rear upright´s 0.068 kg, while suppording the larger suspension forces. Camber adjustment went more comfortable and faster. The formula car has passed the first test days and all the designed items have hold on. All suspension components were compatible and didn´t face any problems while assembling them. In the author´s opinion, it would be possible to reduce upright weight from drivetrain housing if it would be more optimized. It would be not reasonable to reduce weight from the uprights suspension link mountings, since a significant weight loss would not be achieved there.

Item Type: thesis
Advisor: Annask Raiko
Subjects: Transport > Automotive engineering > CATIA program
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Teet Laanekivi
Date Deposited: 11 Jun 2018 10:41
Last Modified: 27 Aug 2019 07:32
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3600

Actions (login required)

View Item View Item