TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

BMW autoremondi teenuseid pakkuva väikeettevõtte käivitamine

Argo, Talak (2018) BMW autoremondi teenuseid pakkuva väikeettevõtte käivitamine. [thesis] [en] Launching a small enterprise of BMW car repair service provider.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (945kB)
[img] Other (lihtlitsents - bdoc) - Other
Restricted to Registered users only

Download (524kB)

Abstract

Pidevalt muutuvas ja arenevas majanduskesskonnas muutuvad inimeste ootused ja vajadused pakutavate teenuste järele. Olemasolevad ärimudelid ei vasta enam klientide poolt seatud tingimustele, mis paneb teenuste pakkujaid rohkem pingutama, leidma uusi lahendusi pakkumaks tarbijatele innovaatilisi ja kaasaegseid lahendusi. Just niisugust lähenemist on autor oma lõputöös kasutanud. Lõputöö jagunes kolmeks osaks, kus esimeses osas keskendus autor teenuse vajalikkusele ja potentsiaalsetele klientidele. Pidevalt kasvava ja uueneva autopargi hooldamiseks ei piisa enam traditsioonilistest autoremonditöökodadest ning pikad ootejärjekorrad margiesindustes ei ole tänapäevases keskkonnas jätkusuutlikud. Klientidele sobivas asukohas kvaliteetse teenuse pakkumine, mille puhul on oluline kaasaegne töökojasisustus ja motiveeritud personal, on võti klientide rahulolu võitmiseks ja vajaliku kliendibaasi loomiseks. Usaldusväärne ja head teenindust pakkuv autoremonditöökoda on kindlasti toimiv ärimudel, seda toetab pidev autode arvu kasv ning inimeste eelistus autohoolduseks kodule võimalikult lähedal, lisaks head logistilised lahendused. Teises osas keskendub autor ettevõtlusmudeli analüüsile ning kirjeldab organisatsiooni ülesehitust. Autor toob välja ettevõtte struktuuri ja vajaliku personali arvu koos nõudmistega kvalifikatsioonile. Autor arvestab sellega, et kompetentse personali leidmine ja motiveerimine ei ole kerge ülesanne. Tuleb pakkuda väga häid tingimusi töökeskkonnale ja olmele. Samuti on määrav ka töötajate värbamisel hea asukoht, sest võimalus kasutada tööle tulemiseks ühistransporti võib saada väga suureks motivaatoriks. Kolmandas osas käsitleb töö autor ettevõtte majanduslikku poolt. Enim keskendutakse ärimudelile kui detailsele finantsanalüüsile. Samas on koostatud finantsplaan, mis annab hea ülevaate kapitali vajadustest ettevõtte ülesehitamisel. On toodud välja nii kasumiaruanne kui ka rahavoogude aruanne, mis annab ettevõtjale piisava ülevaate finantsvahendite planeerimisel. Töö autor mõistab majandusarvutustest tulenevat olukorda, kus kasumisse jõudmine, koos põhivarale tehtud kulutustega, on pikk protsess ja võtab viis- kuus aastat aega. Oluline ettevõtte püsima jäämisel on see, et ettevõtte rahavood on positiivsed, et võimaldada täita kõiki vajalikke finantskohustusi. Planeeritav ettevõtte on paindlik muutuvas majanduskeskkonnas ning suudab pakkuda klientidele võimalikku parimat teenust autohooldusvaldkonnas.

Abstract [en]

Launching a small enterprise of BMW car repair service provider.The expectations and needs for services change in a constantly changing and developing economical situation. Existing business models no longer meet the customers’ requirements and this leads businesses to strive more to find new solutions in order to offer the customers innovative and modern solutions. This is exactly the approach used by the author in his thesis. The thesis is divided into three parts. In the first part the author has focused on the need for the service and the potential customers. In order to maintain the constantly growing and renewing car fleet, it is no longer sufficient to use traditional car maintenance workshops and long waiting lists in official car dealers are also not sustainable in our modern environment. Providing quality service in a client-suitable location with modern workshop furnishing and motivated personnel is an essential key element to winning client satisfaction and creating a necessary client base. A trustworthy car workshop that is also providing a good service is definitely a functioning business model. This statement is supported by the fact of increasing number of cars and the preference of having a car maintenance done in a place as close to home as possible, accompanied by good logistical solutions. In the second part the author has focused on the business model analysis and explains the structure of the organization. The author brings on the structure of the organization and the number of personnel including the qualification requirements. The difficulty of finding and motivating competent personnel is also taken into account. It is important to provide excellent work environment and household conditions. The location of the business is also a decisive aspect as the public transportation vicinity might be a great motivator in the hiring process. In the third part the author focuses on the economic aspect of the business. The main focus is on the business model and detailed financial analysis. At the same time the financial plan has also been drawn up giving a good overview of initial capital needs for establishing the business. There is a profit and loss statement and cash flows report giving the entrepreneur a sufficient overview for planning and forecasting financial assets. The author understands that based on the business calculations the aim of earning profit is a long term process and takes five to six years. In order to maintain the business it is important to keep the cash flow positive to be able to cover all the financial liabilities. The planned business is flexible in the changing economical environment and is able to provide the best service in car maintenance area.

Item Type: thesis
Advisor: Gorislavskaja Inna
Subjects: Transport > Automotive engineering > Car maintenance, maintenance stations and equipment
Transport > Automotive engineering > Car repair
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Argo Talak
Date Deposited: 11 Jun 2018 10:00
Last Modified: 30 Aug 2019 07:35
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3560

Actions (login required)

View Item View Item