TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Sõiduki varuosade ettetarne töökoha vajadus ja tasuvuse analüüs Amserv Auto AS Järve esinduse näitel

Karming, Richard (2018) Sõiduki varuosade ettetarne töökoha vajadus ja tasuvuse analüüs Amserv Auto AS Järve esinduse näitel. [thesis] [en] Necessity and Cost-Benefit Analysis of the Position of Spare-Parts Supplier on the Basis of Amserv Auto AS Järve Car Dealer.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only until 12 November 2028.

Download (1MB)
[img] PDF (lihtlitsents - bdoc) - Other
Restricted to Registered users only until 12 November 2028.

Download (77kB)

Abstract

Lõputöö eesmärk oli analüüsida Amserv Auto AS järve esinduse järelteeninduse töökoja tehnikute tööprotsesse ja nende osi, mida saaks üle anda varuosade ettetarnija ametikohale selleks, et tagada parem vootõhusus ja lühendada klientide ootejärjekordi järelteeninduses ning ühtlasi rahuldada potentsiaalselt kasvavat klientide nõudlust hooldus -ja remonttööde vastu, seoses Toyota autode müügiedukusega 2018. aastal Eestis. Lõputöö praktika käigus selgus, et olemasolevad järelteeninduse tehnikute tööprotsessid, mis on seotud varuosade lao, lao töötajate ning hooldusnõunikutega, ei ole optimaalselt lahendatud. Selle tulemusel kulub tehnikutel hooldus või remonttööde käigus varuosade lisamüügi vajaduse korral varuosade päringute teostamiseks ja varuosade kätte saamiseks varuosade laost liiga palju aega. Mõõtetulemus näitas, et keskmiselt kulub ühel tehnikul selleks 24 minutit ühes tööpäevas, mis kokku teeb tehnikute peal 3,5 tundi ühes tööpäevas ning 73,5 tundi ühes kuus. Lõputöö viimane osa ehk tasuvusanalüüs näitas, et reaalsetel tingimustel, kus tänu analüüsitavale ametikohale vabanenud töötundidest, mida saaks kliendile rohkem müüa, 50% prognoosi täituvuse korral oleks kasum esimesel aastal 1 797 eurot ning viie aasta kasum 10 352 eurot. Kuna prognoos on alati osaliselt ka hüpoteetiline, siis ei ole välistatud ka väiksem prognoosi täituvuse protsent, mis tähendaks ettevõttele kahjumit. Seda võib tingida ka asjaolu, et varuosade ettetarnija enda tööülesandeid täites ja laost pidevalt eemal olles ei suuda tehnikute nõudlust üksinda rahuldada ning kahe varuosade ettetarnija palkamine tähendaks mõõtetulemusi arvesse võttes kindlat kahjumit. Autor jõudis oma lõputöö käigus järelduseni, et kõige suurem ajakulu tekib tehnikutel varuosade laos, sest laos töötavad kaks varuosade müüjat on valdavalt hõivatud enda tööprotsessidega (varuosade müük) ning üks laohoidja üksi ei suuda rahuldada tehnikute kohati suurt nõudlust. Ettepanekuna tõi autor välja, et tasub kaaluda uue ametipositsiooni loomist, kes töötab valdavalt samade tööülesannete raames nagu varuosade ettetarnija, kuid sealjuures varuosi tehnikutele tööpostile tarnimata. See tähendab, et laos on pidevalt olemas töötaja, kes tegeleb ainult siseklientide ehk tehnikutega ja on alati valmis neid teenindama ning varuosade lisamüügi vajaduse tekkimisel ka ise klientidega suhtlema, säästmaks tehnikute ja hooldusnõunikute väärtuslikku tööaega. 42 Analüüsimaks lao väljastusvõimet võiks soovituslikult kaardistada ka teiste laotöötajate (laohoidja ja kaks varuosade müüjat) tööprotsesse ja tööaega, mida antud lõputöö maht kahjuks ei võimaldanud.

Abstract [en]

The aim of this graduation thesis Necessity and Cost-Benefit Analysis of the Position of Spare-Parts Supplier on the Basis of Amserv Auto Järve Car Dealer is to analyze the working process of the aftersales service technicians in Amserv Auto Järve workshop and to find out whether the working process could be split up and the position partly fulfilled by spare-parts supplier in order to ensure better workflow and shorten customers’ waiting time and potentially growing demand for maintenance and repair works in after-sales due to Toyota’s sales success in 2018. The practical part of the thesis proves that present working processes of after-sales technicians related to spare parts warehouse, warehouse employees and maintenance advisors are not optimally resolved and take too much working time of after-sales technicians for spare parts requests and responces during the maintenance and repair works. Measurement results clearly state that it takes each technician 24 minutes per working day – summing up to 3,5 hours a day and 73,5 hours per month. Last part of the thesis – cost-benefit analysis shows that in case 50% of the released working hours could be sold for extra services the additional yearly profit would be 1 797 eur and 10 352 eur in five years. Forecast being partly hypothetical does not guarantee full prediction of the prognosis meaning optional financial loss for the company. It is also possble that executing tasks and orders of several technicians the spare-parts supplier is in constant movement between warehouse and cannot fulfill the whole demand alone. Hiring two spare-parts suppliers means sure loss due to measurement results. The author concludes in the thesis that spare parts warehouse is the most time-consuming part or the technicians’ job as the two spare part sellers working in the warehouse are mostly occupied by their own tasks (selling spare parts) and one warehouse keeper can not fulfil the versatile demand of the technicians alone. As a conclusion the author proposes to consider establishing a new position that would mainly fulfil tasks similar to spare-parts supplier except for delivering spare parts to technicians’ workstations. Thereby the warehouse would be constanly manned by an employee servicing only internal customers – technicians. In occasions demanding additional sales to external customers the warehouse employee 44 would also serve external customers thereby saving the valuable working time of after-sales service tehcnicians and consultans. To analyze the output capability of the warehouse the author of the thesis also recommends to survey the working time and processes of other warehouse employees (warehouse keeper and two spare part sellers) that the scope of the thesis unfortunately did not allow.

Item Type: thesis
Advisor: Inna Gorislavskaja
Co-advisor: Vahur Annsoo
Subjects: Transport > Automotive engineering > Autode hooldus, hooldusjaamad ja seadmed
Other
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Richard Karming
Date Deposited: 11 Jun 2018 08:15
Last Modified: 09 Nov 2018 11:04
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3535

Actions (login required)

View Item View Item