TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Vaivara viadukti ehituse töökorralduse projekt

Tammik, Marko (2017) Vaivara viadukti ehituse töökorralduse projekt. [thesis] [en] Construction Organisation Project for Vaivara Viaduct.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (3MB) | Preview
[img]
Preview
PDF (lihtlitsents) - Other
Download (264kB) | Preview

Abstract

Käesolev lõputöö on koostatud Tallinn-Narva maanteele rajatava Vaivara viadukti töökorralduse projekti kujul. Töökorralduse projektis on kirjeldatud peamiselt viadukti raudbetooni ehitamisega seotud protsesse ning välja toodud mil viisil, mis materjalidega ning kui suure tööjõuga teostada viadukti vastava konstruktsiooni osa ehitus. Põhjalikult on kirjutatud töökorraldus raketise ehitusest, armeerimisest ning betoneerimisest. On toodud välja, milliseid tööriistu on kasutatud mingis etapis tööde teostamisel ning tööriistade andmed. Samuti on kirjeldatud vastavaid kvaliteedi nõudeid, millega on vajalik arvestada nii armeerimisel, raketise ehitusel kui betoneerimisel. Kirjeldatud on ka ohtusid, mis võivad tekkida ehituse käigus ning mida oleks vajalik jälgida. Mainitud on, millises järjekorras töid teostada, millega arvestada mingis etapis oleva tööga. Kuid sageli on tulnud ette ka ootamatusi. Näiteks on Vaivara viadukti ehitusprotsessi puhul mänginud suurt rolli geoloogia, sest pinnasevesi, mis mõjutas tervet ehitusprotsessi, takistas tööprotsessi kiirust. Olenemata pumpadest, mis pumpasid vett eemale, tuli siiski pinnasest vett nõnda palju peale, et töid tuli teostada enamjaolt muda või vee sees. Olulist rolli Vaivara viadukti ehitusprotsessis mängis ka see, et maapinna kõrguste vahe oli suur, seda eriti just taldmiku ja kaldasamba ehitusel. Kindlasti oli märkimisväärne viadukti ehituse puhul ka see, et viadukti ehitusprotsessi puhul mindi ehitusega paekivi kihti. See aga omakorda andis antud objekti puhul teistsugusemaid lahendusi tööde planeerimisse. Näiteks tekkis võimalus lõhatud paekivi materjalist ehitada vastava tugevusega aluspind tekiplaadi raketisele, mis säästis aega raketise ehitusele kuluva aja peale. Samuti seisneb Vaivara viadukti ehituse omapära selles, et tekiplaadi puhul on ette nähtud selle järelpingestamine. See aga omakorda vähendab tekiplaadile kuluvat armatuuri mahtu. Kuna viadukti ehitamise piirkonnas oli käimas samal ajal ka teetrassi ehitus, siis mõjutas ehitusprotsessi kulgu ka see, et nii väikese ala peal oli nõnda palju inimesi ja tehnikat. Ühest küljest on see positiivne, tesisest küljest aga negatiivne. Näiteks kui antud piirkonnas töötasid kopad, valmistades ette teetrassi, siis oli vajadusel võimalik tehnikat kasutada materjali ümbertõstmise eesmärgil. Samas aga oli raskendatud tööliste omavaheline suhtlemine sõltuvalt mürast, mis oli antud töö puhul paratamatu.

Abstract [en]

The aim of this graduation thesis is to present a construction organization project for Vaivara viaduct, considering all details from the worksite. The study describes mainly reinforced concrete works and explains construction methods, materials and workers needed for each construction phase. An in-depth approach describes organizing construction work for formwork building, reinforcement and concreting. The thesis shows which tools have been used for the each step during construction and main data that is important for using these tools. Also, the graduation thesis explains all quality standards important for reinforcement, formwork constructing and concreting. In addition, risks and hazards applicable for the different construction phases are described. There is an overview about work organizing, and the thesis shows the important aspects of each construction phase. Unexpected aspects are shown, as things may happen that no one could anticipate. As an example, during the work process, geology was affecting the work timeline negatively, because the groundwater levels raised to very high levels. Even though there were many pumps working at the site, work was delayed because the groundwater still kept flowing and much of the work had to be completed in water or mud. Also, the geologic differences within the ground influenced the work process and played a big role in constructing abutments and foundations. In the case of this object, it was remarkable that the viaduct was built into the limestone layer. This aspect provided some unusual solutions – for example, instead of having to build formwork, the limestone gave us the necessary foundation and a chance to build underlay for the formwork, saving us time. It was unique and remarkable that in the Vaivara viaduct project, the concrete slab needed aftertensioning by steel cables. This meant that less reinforcing steel was needed for the concrete slab. The Vaivara viaduct project was built simultaneously with other road construction work at the site, resulting in very many workers, machines, and technology gathered in a small working area. This brought some positive and some negative consequences. On the one hand, it gave us an opportunity to use an excavator or some other piece of machinery when they had a free moment in their road construction work. On the other hand, communication between workers was complicated due to the noise levels made by all the machines at the construction site.

Item Type: thesis
Advisor: Tarvi Kliimask
Co-advisor: Kristjan Mänd
Subjects: Construction > Building Construction > Construction > Organization of construction
Divisions: Institute of Construction > Building Construction
Depositing User: J. Praaks
Date Deposited: 29 Jun 2017 11:53
Last Modified: 29 Jun 2017 11:53
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3318

Actions (login required)

View Item View Item