TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Riigitee nr 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru km 16,120-28,231 ehituskorralduse projekt

Melnik, Meelis (2017) Riigitee nr 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru km 16,120-28,231 ehituskorralduse projekt. [thesis] [en] Construction Management Project for Road no 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru km 16,120-28,231.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (1MB) | Preview
[img] Other (lihtlitsents - bdoc) - Other
Download (76kB)
[img] Other (retsensioon - bdoc) - Other
Restricted to repository personnel only

Download (27kB)

Abstract

Käesoleva lõputööga on koostatud Riigitee nr5 Pärnu-Sõmeru-Rakvere km 16,120-28,231 ehituskorralduse projekt. Lõputöö esimese peatükis on kirjeldatud objektil teostavaid töid. Teises peatükis on arvutatud objekti teostavate tööde ajakulu. Kolmandasse peatükki on lisatud ressursitabel ning teises peatükis on arvutatud tööde ajakulude põhjal koosatud kalendergraafik. Kalendergraafikus on tööd jaotatud nädalatesse. Tööd graafikus algavad aprillikuu alguses ning lõppevad septembrikuu lõpus. Ehitustööde ajal on vaja jälgida hankelepingu projekti ja ehitusprojekti seletuskirja nõudeid. Tööde ajakulu arvutamiseks kasutatud masinate ning brigaadide jõudlused on teoreetilised. Hankelepingu projektis on ehitustähtajaks kuus kuud, kus viienda kuu lõpuks peavad olema asfalteerimistööd lõpetatud. Arvutuseks kasutatud masinate ning brigaadide jõudluse näitajad sobivad tööde tähtajaliseks lõpetamiseks. Kalendergraafiku koostamisel ei ole arvestatud võimalike ettenägematute tööde teketega ja projekti vigadega, seega tuleks vaadata antud lõputööd kui ühte võimalikku viisi lahendamaks projektijuhtimise ülesannet.

Abstract [en]

This thesis presents the construction management project for road no 5 Pärnu-Sõmeru-Rakvere km 16.120-28.231. The first chapter of the thesis describes the works performed on the construction site. The second chapter contains calculations of the time expenditures on the construction site. In the third chapter a summary table of human and machine resources is enclosed, along with the workflow schedule compiled proceeding from the calculations of the time-expenditures. The construction work begins at the beginning of April and finish at the end of September. The construction works must be performed in compliance with the tender project and the requirements specified in the explanatory note of the construction project. The theoretical efficiencies of the machines and workforce brigades were used for work time expenditure calculations. The Tender project provides time for the construction six months, where the asphalt works should be finished by the end of the fifth month. The efficiencies of the machines and brigades used for calculation are appropriate for finishing the construction on time. In the preparation of the workflow schedule, no potential unintended construction works or project mistakes were taken into account, therefore this final paper can be considered as one of the possible ways of resolving the task of the project management

Item Type: thesis
Advisor: Meelis Toome
Subjects: Construction > Road Construction > Road building > Road building work
Divisions: Institute of Construction > Road Construction
Depositing User: Meelis Melnik
Date Deposited: 06 Jun 2017 08:22
Last Modified: 08 Jun 2017 10:25
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3284

Actions (login required)

View Item View Item