TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Tugimaantee nr 36 Jõgeva-Mustvee km 25,7-33,7 Torma-Võtikvere lõigu rekonstrueerimise ehituskorralduse projekt

Madis, Saadik (2017) Tugimaantee nr 36 Jõgeva-Mustvee km 25,7-33,7 Torma-Võtikvere lõigu rekonstrueerimise ehituskorralduse projekt. [thesis] [en] Construction Management Project for the Reconstruction of Support Road no 36 Jõgeva-Mustvee km 25,7-33,7 Torma-Võtikvere Section.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (657kB) | Preview
[img]
Preview
PDF (lihtlitsents) - Other
Download (294kB) | Preview
[img] PDF (retsensioon) - Other
Restricted to repository personnel only

Download (76kB)

Abstract

Lõputöö eesmärgiks oli leida vajalikud ressursid ning ehitustööde ajalised kestused, et töökorraldus objektil oleks sujuv ning kulgeks ilma tõrgeteta. Püstitatud eesmärk saavutati, antud lõputöö annab hea ülevaate nii töö autorile, kui ka tervele objektimeeskonnale, tööde teostamiseks. Lõputöö annab ülevaate ehitusprojektist, tööde mahtudest ning nende tootlikusest ning lisadena on esitatud ressursside tabel ja ajagraafikud nii avatud kui ka kinnisel meetodil, näitamaks tööde kestusi eri meetoditel. Lõputöö autor leiab, et võimaluse korral kasutada ümbersõitu, tuleks seda teha, kuna kinnisel meetodil ehitamine on ajaliselt kiirem ning maandaks riske tööde teostamisel. Kuna antud objektil, ei ole ettenähtud liikluse sulgemist või ümbersuunamist, lähtutakse tööde teostamisel avatud meetodile. Tööde algus on planeeritud 2.05.2017 ning tööde lõpp ajagraafiku alusel on 8.09.2017.

Abstract [en]

The purpose of the thesis, was to find necessary resources and duration of the construction process, so that the work management on the construction site would run without any glitches. The objective was fulfilled; the present thesis gives a good overview for carrying out the construction to the author of the thesis as well as to the entire site crew. The present thesis gives an overview of the construction project, volumes of work that are being carried out and their productivities, in addition, a resources table and time schedules for carrying out the works with open method as well as closed method, showing the difference of time consumption, between two methods, have been added to the extras of the given thesis. The author of the thesis, finds that if it possible to divert the traffic, it should be considered, because construction with closed method is less time consuming and reduces the risks of carrying out the works on site. Since that on the given site there is no diversion intended, the works are meant to be carried out using the open method. The works are planned to start on 02.05.2017 and finished on 08.09.2017.

Item Type: thesis
Advisor: Ressar Juhan
Subjects: Construction > Road Construction > Road building > Road building work
Divisions: Institute of Construction > Road Construction
Depositing User: Madis Saadik
Date Deposited: 06 Jun 2017 10:05
Last Modified: 08 Jun 2017 10:34
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3263

Actions (login required)

View Item View Item