TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Ettevõtte laienemine Rootsi turule miDeer OÜ näitel

Angelika, Usin (2017) Ettevõtte laienemine Rootsi turule miDeer OÜ näitel. [thesis] [en] Expanding to Swedish Market on the Example of miDeer LLC.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (936kB) | Preview
[img] Other (lihtlitsents - bdoc) - Other
Download (76kB)

Abstract

MiDeer OÜ on Eesti ettevõte, mille eesmärgiks on luua põhjamaist ja minimalistlikku disaini. Ettevõte tegeleb vildist kottide ja interjööri toodete valmistamisega. MiDeer OÜ 2017. aasta eesmärgiks on ettevõtte kottide viimine 5-le välisturule ning sellest tuleneva vajaduse tõttu uuris antud lõputöö autor toodete müügi laienemise võimalust Rootsi turule. Antud töö eesmärgiks on välja selgitada ettevõtte miDeer Rootsi turule sisenemise potentsiaal. Antud töö eesmärgiks on välja selgitada ettevõtte miDeer Rootsi turule sisenemise potentsiaal. Potentsiaali hindamiseks uuritakse antud lõputöös teoreetilises osas laienemise strateegiaid, ekspordi kaudu turule sisenemise viise, välispartneriga kontakti loomise põhjusi, eeldusi ja võimalikke puudusi, mis seda takistada võivad, samuti uuritakse ärieetika aluseid ning ettevõtte väliseid ja siseseid keskkondi. Empiirilises osas analüüsitakse ettevõtet ning uuritakse Rootsi turu üldisi statistilisi näitajaid, tarbijaid ning moeturu suundumusi, Rootsi kotiturgu ning mikro- ja makrokeskkonda SWOT analüüsi põhjal.

Abstract [en]

MiDeer LLC is Estonian enterprise which purpose is to create nordic and minimalistic design. Enterprise produces bags and interior design elements made of felt. MiDeer LLC 2017 purpose was to expand to 5 different international markets and because of that the author of this thesis analysed the potential of expanding to Swedish market. The purpose of this thesis is to find the potential of expanding to Swedish market on the example of miDeer LLC. The theoretical part of thesis includes the analysis of expansion strategies; the ways of entering to new market through export; reasons, prerequisites and shortages of creating new contacts with foreign partner, also business ethics basis and analysis of external and internal business environments. The empirical part of thesis includes the analysis of company MiDeer, general Swedish market statistics, Swedish consumers, Swedish fashion market directions, Swedish bag market and also micro- and macroenvironment analysis based on SWOT analysis.

Item Type: thesis
Advisor: Tuulik Diana
Subjects: Economy and Management > Entrepreneurship and Marketing
Divisions: Institute of Clothing and Textiles > Resource Management in the Clothing and Textiles Industry
Depositing User: Angelika Usin
Date Deposited: 12 Jun 2017 07:08
Last Modified: 12 Jun 2017 07:08
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/3208

Actions (login required)

View Item View Item