TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Transpordiettevõtte töökoja loomise tasuvuse analüüs jth eesti oü näitel

Jürimaa, Marko (2017) Transpordiettevõtte töökoja loomise tasuvuse analüüs jth eesti oü näitel. [thesis] [en] A Cost-Benefit Analysis of the Establishment of a Transportation Company’s Own Repair Shop, Based on the Example of JTH Eesti OÜ.

[img] PDF - Published Version
Restricted to repository personnel only until 20 May 2024.

Download (2MB)
[img] PDF (lihtlitsents) - Published Version
Restricted to repository personnel only until 20 May 2024.

Download (138kB)
[img] PDF (retsensioon) - Published Version
Restricted to repository personnel only until 20 May 2024.

Download (333kB)

Abstract

Käesoleva töö eesmärk oli koostada transpordiettevõtte oma töökoja loomise tasuvusanalüüs ning leida vastused püstitatud küsimustele. Analüüsi teostamise käigus ilmnes hulgaliselt takistusi, mis lõppkokkuvõttes määrasid suures osas ka kogu projekti maksumuse. Analüüsi käigus saadeti ehitusettevõtetele ning töökoja seadmetega tegelevatele müügiettevõtetele kokku 24 hinnapäringut, millest aktsepteeritava vastuse sai üheksa. Peamiselt viidati puudulikes pakkumistes ehitusprojekti puudumisele ning suurele töökoormusele. Analüüsi lõpptulemusena selgus, et ainult ühe ettevõtte vajadustest lähtuvalt ei ole vaadeldud mahus töökoja loomine otstarbekas ning majanduslikult tasuv. Lahenduseks on oluliselt suurendada kliendibaasi, mis omakorda tähendaks teenuste uut hinnastamist ning turundustegevust, või vähendada projekti maksumust. Maksumuse vähendamiseks on võimalik kasutada rendipinda või planeerida töökoja asukoht Tallinnast kaugemale, kus on maa hind oluliselt madalam. Vähendada on võimalik ka kulutusi töökoja seadmetele ja töövahenditele, kuid sel juhul ei täida töökoja loomine algselt püstitatud eesmärki teostada kogu sõidukipargi hooldus- ja remonttööd oma ettevõttele kuuluvas töökojas. Ettevõtte sõidukipargi eripära arvestades on töökoja juurde planeeritud mitmeid erilahendusi, millest loobumine projekti hinna vähendamiseks ei ole põhjendatud. Siinkohal on mõeldud ennekõike pesula ning tõsteseadmete lahendusi. Käesolev analüüs on läbi viidud minimaalsete nõuete täitmiseks ning ilma neid nõudeid täitmata ei ole projekti elluviimine otstarbekas. Ettevõtte jaotamata kasumi arvelt oleks võimalik investeerida kinnisvarasse, kuid vaadeldud projekt on seotud suure riskiga ning ilma täiendavate töökojast tulenevate tuludeta ei ole investeering põhjendatud. JTH Eesti OÜ põhitegevusala, maanteetransport, on hetkel madalseisus ning projekti teostamine oleks majanduslikult ettevõttele liialt koormav. Samuti on vaadeldud piirkondades valmis kinnisvara keerulisem realiseerida, kui kinnitatud detailplaneeringuga maad. Ettevõtte omanikud ei ole valmis majanduslikult kahjulikku projekti rahastama ja vabasid vahendeid kinnisvarasse suunama ning seetõttu on mõistlik loobuda projekti vaadeldud kujul elluviimisest, kuni ei leita lisa tulubaasi. Projekti kasumlikkus on võimalik saavutada juhul, kui ettevõte laiendab oma põhitegevust ning suurendab olulisel määral sõidukiparki või keskendub lisaks põhitegevusalale ka sõidukite remonditeenuse pakkumisele.

Abstract [en]

The goal of this graduation thesis, A Cost-Benefit Analysis of the Establishment of a Transportation Company’s Own Repair Shop, Based on the Example of JTH Eesti OÜ, was to put together a cost-benefit analysis of the establishment of a transportation company’s own repair shop and to answer the questions posed by the author. The analysis revealed a lot of obstacles, which made up a big portion of the total cost of the project. For the analysis, 24 price requests were sent out to different construction companies and firms selling repair shop equipment; seven replies met the purposes of this thesis. The main reasons listed by the companies that did not send acceptable replies included heavy workloads and the lack of a concrete construction project. As a result of the analysis, it became clear that the establishment of such a repair shop would not be rational or profitable if it only served the needs of one company. One of the possible solutions would be to increase the client base considerably, which in its turn would mean that the prices of services would have to be altered and the company would have to employ different marketing strategies; secondly, the cost of the project could be reduced as well. To reduce the costs, it would be possible to use a rental space or to move the repair shop further away from Tallinn where land is significantly cheaper. It would also be possible to reduce the expenditure on the tools and equipment of the repair shop, but this would mean that the repair shop would not meet its original goal of carrying out all repair and maintenance activities on site. Due to the peculiarities of the company’s fleet, the repair shop would require customized solutions, and it would be unreasonable to drop those solutions just to reduce the cost of the project. Those solutions mainly pertain to the car wash and lifting equipment. The present analysis is based on minimum requirements, and it would not be reasonable to carry out the project without meeting those requirements. It would be possible to invest some of the company’s retained profits into real estate, but, seeing that this is a high-risk project, the investment would not be reasonable without the certainty of additional income from the repair shop itself. Road transport, which is the main activity of JTH Eesti OÜ, is at a low ebb at the moment, and it would be too difficult for the company to carry out the project. It would also be more difficult to adapt an already existing building to meet the company’s needs than it would be to use a plot with an approved site plan. These results suggest that it would be wise to put the project on hold until the necessary funds have become available. However, the project could also become profitable if the company expanded its main activity and increased its fleet significantly.

Item Type: thesis
Advisor: Aimar Lukk
Subjects: Transport > Automotive engineering > Car repair
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Marko Jürimaa
Date Deposited: 07 Jun 2017 05:57
Last Modified: 07 Jun 2017 05:57
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/2694

Actions (login required)

View Item View Item