TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Autojuhtide töö aruandluse digitaliseerimine AS Schenker näitel

Paat, Janar-Jaan (2017) Autojuhtide töö aruandluse digitaliseerimine AS Schenker näitel. [thesis] [en] Digitalization of truck drivers' work reports based on AS Schenker.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] PDF (lihtlitsents) - Other
Restricted to Registered users only

Download (415kB)

Abstract

Ettevõttes Schenker AS on autojuhtide töö aruandlusprotsess manuaalne ning autojuhid esitavad oma aruandluslehed paberkandjal. Autor leidis olemasolevas protsessis ebaefektiivsusi, mida saab parendada. Töös lähtuti kolmel suunal sõitvates vedukitest (Eesti, Baltikum ning Soome). Ebaefektiivsed punktid aruandlusprotsessis on järgmised: • Teekonnalehtede esitamise viivitusaeg tekitab protsessis ummistusi. • Käekirja eripärasused ning trükivead tekitavad inimvigasid aruandlusprotsessis. • Autojuhtide esitatud andmed ei pruugi olla objektiivsed. Paberkandjal teekonnalehed võimaldavad autojuhtidel töömahtu manuaalselt korrigeerida. • Teekonnalehe kontrollija ei märka kõiki vigasid. Sisestamisele jõuavad vigadega teekonnalehed. Probleemid tuvastatakse järelkontrollis. • Teekonnalehe otsimine arhiivist on aegnõudev tegevus. • Operatiivsüsteem arvestab lisapeatusi vigaselt. Tähelepanematusega arveldatakse liigsed kulutused. • Paberkandjal aruandluslehtede kasutamine põhjustab printeri- ning paberikulusid. Kulu ühe lehe kohta on 0,02 €. Töös käsitletavatel suundadel kulub autojuhtide töö aruandluseks olemasolevas protsessis aastas 7088 €. Uue digitaliseeritud ning automatiseeritud protsessi kasutamisega on see kulu 6320 €. Investeering uude autojuhtide töö aruandlusprotsessi on 68330 €. Ettevõte hoiab aastas kokku 768 € minnes üle uuele süsteemile. Autor tegi ettepaneku minna üle uuele digitaliseeritud protsessile, mis kasutab mobiilseadmeid, GPS süsteemi kasutuse võimalusi, uusi ja olemasolevaid tarkvaralisi lahendusi ning nende laiendusi. Uue protsessi muudavad efektiivseks järgmised punktid: • Administreerimisprotsess on süsteemi ülesanne. • Manuaalse protsessiga seotud kulud kaovad. • Automatiseeritud protsessiga saabuvad andmed operatiivsüsteemi reaalajas ning ei tekita protsessis ummistusi. • Digitaliseeritud andmed seotakse automaatselt reisiga. Väheneb inimvigade arv. • Digitaliseeritud andmebaasist info otsimine võtab vähem aega. • Automatiseeritud protsessis on andmed objektiivsed ning esitatud kilomeetrid tõesed. Autojuhtidel ei ole võimalik manipuleerida kilomeetrite arvuga. • Marsruudi lisainfo on võimalik autojuhil mobiilseadmega kirjutada reisi andmetele juurde ning infot ei pea eraldi otsima. • Uus süsteem peab automaatselt peatuste üle arveldust. Liigsed peatused ei jõua arveldusse. • Vedajatega suhtlemiseks kulub vähem aega, sest probleemid teekonnalehtedega kaovad. Uut protsessi kasutades suureneb administreerimistöö efektiivsus, sest inimvigade arv on 0, andmed on digitaliseeritud, reaalajas kättesaadavad, objektiivsed ning administreerimistegevused on automatiseeritud.

Abstract [en]

SUMMARY DIGITALIZATION OF TRUCK DRIVERS’ WORK REPORTS BASED ON AS SCHENKER The aim of the thesis is to improve effectiveness in truck drivers’ work reporting administration process based on AS Schenker. Keeping an account on truck drivers’ work is important in the field of freight forwarding. Truck drivers’ driven kilometres and other expenses related to their work are the main costs of companies. It is important that report data is correct, checked by transport managers and usable without delays. Manual activities and information used on paper causes human errors in administration process. It is therefore important to use digitalized data and process automation. Thesis focused on trucks driving in Estonia, Baltics (Latvia and Lithuania) and Finland. In the second chapter author analyzed truck drivers’ work reporting manual process in AS Schenker and found inefficient aspects in it. In the thesis author analysed companies statistics about trips inserted into operative system and based on the amount of trips in the year 2016 found paper costs in truck drivers’ manual process. Author also observed the process, measured the time of administration activities and found manual process costs. Author conducted an interview with IT-department manager in AS Schenker and then created the concept of new automated process based on information from the interview. New process is using mobile devices, GPS system, data server, transportation management software and its interfaces. Investment to the new process is 68330€ in total. Author then simulated costs using 2 different processes. Total costs using manual adminstration process are 7088€ and for new digitalized and automated process 6320€ based on year 2016. Author found out that the new truck drivers’ work reporting process is more efficient mainly because of following facts: • Administration process is automated. • Related costs to manual process will be 0. • In automated process the transportation system recieves data in realtime. There will be no delays in administration process. • Digitalized information is automatically linked to trip. No human errors in administration process. • Searching information from digitalized database is less time consuming. • Data used in automated process is objective. Truck drivers can not manipulate with the amount of driven kilometres. • Extra stops for serving customers are automatically taken into account. • Communication time with subcontractors about problems will decrease. Author suggested to start using automated process in truck drivers’ work reporting. The new administration process will be more effective because data is digitalized, recieved in realtime, objective and administration activities are automated. The number of human errors in administration process will be 0. Survey showed that based on year 2016 and three routes given in the thesis, truck drivers’ work reporting automated process will save 768€ for company.

Item Type: thesis
Advisor: Tõnis Hintsov
Subjects: Transport > Tansport of goods
Divisions: Institute of Logistics > Transport and Logistics
Depositing User: Janar - Jaan Paat
Date Deposited: 07 Jun 2017 11:36
Last Modified: 07 Jun 2017 11:36
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/2655

Actions (login required)

View Item View Item