TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Uue naiste fitness-spordirõivaste kaubamärgi turupotentsiaal

Soomer, Helina (2016) Uue naiste fitness-spordirõivaste kaubamärgi turupotentsiaal. [thesis] [en] Market Potential for New Women Fitness Clothing Brand.

This is the latest version of this item.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (105kB)

Abstract

KOKKUVÕTE Käesolev lõputöö „Uue naiste fitness-spordirõivaste kaubamärgi turupotentsiaal“. Käesoleva lõputöö eesmärk oli välja selgitada uue loodava naiste fitness-spordirõivaste kaubamärgi BEBE turupotentsiaal läbi uurimistulemuste, tulevikus ettevõtte ja kaubamärgi loomiseks. BEBE kaubamärgi idee on loodud inspireerituna sportimisest, loodusest ja heast tundest, mis sportimine tekitab. Loodava kaubamärgi eesmärgiks on pakkuda naistele suuremate rõiva suurusnumbritega Eestis toodetud spordirõivaid, tagades kvaliteetsed ja mugavad tooted konkurentsivõimelise hinnaga. Kaubamärk koondab enda alla fitness-rõivaste sortimendi, kuhu kuuluvad naiste treeningpüksid, treeningpluusid ja spordirinnahoidjad. Töö eesmärgi saavutamiseks kasutati potentsiaalse sihtgrupi välja selgitamiseks vaatlust ning ankeetküsitlust potentsiaalsete konkurentide välja selgitamiseks. Vaatlus leidis aset Fitshop Reval kaupluses, mis asub ühtlasi spordiklubis ning kus on vahetu võimalus kohtuda inimestega, kes neid igapäevaselt külastavad ning võiksid olla potentsiaalsed kliendid ka loodavale kaubamärgile. Ankeetküsimustik saadeti elektroonilisel teel vaatlustulemustest selgunud 80 sihtgruppi kuulunud naisele, kellest küsimustikule vastas 60. Küsimustikuga uuriti järgmiseid teemasid: milliseid spordirõivaste kaubamärke tuntakse, milliseid ise ostetakse ning milline on tarbijate ostukäitumine (kui tihti ostetakse uusi rõivaid ja mis eesmärgil). Antud lõputöös läbiviidud analüüsidest võib järeldada, et loodava kaubamärgi turupotentsiaal on hea, kuna spordirõivaste turg on kasvav ning antud turu langust lähima viie aasta jooksul ei prognoosita. Fitness-rõivaid ei kanta ainult spordisaalis, vaid neist on saanud oluline osa vabaaja riietuse hulgas. Järjest rohkem panustavad ettevõtted ja riik rahva tervisesse ning nad toetavad üha enam inimeste aktiivset liikumist ja tervislikke eluviise. Tulenevalt sellest leiab ka järjest rohkem inimesi tee spordi ja aktiivsete ning tervislikemate eluviisideni. Antud turule sisenemiseks ning seal läbilöömiseks tuleb ettevõttel keskenduda oma niššile, milleks on lai suurusnumbrite valik ning toodete innovaatiline disaini. Selleks, et tagada kaubamärgi jätkusuutlikkus, tuleb teha toodete reklaamimisel koostööd sportlaste ning moeblogijatega, leida koostööpartnereid ning edasimüüjad suurte spordirõivaste kaupmeeste seast. Tegeleda pidevalt toodete arendamisega ning nende paremaks muutmisega. Suurimaks ohuks loodavale kaubamärgile peab autor konkurentide kogemusi ning tootearendus- ning turundusvõimalusi. Selleks, et konkurentidega sammu pidada, tuleb olla pidevalt kursis nende tegevusega ning õppida nende vigadest ning kordaminekutest, et oleks enda kaubamärgil lihtsam edu saavutada.

Abstract [en]

SUMMARY Current thesis theme is „Market Potential for New Women Fitness Clothing Brand“ Main reason for this thesis was authors wish to create her own fitness brand and a company to produce it. But before developing a new brand and company, there is a need to find out whether there is market potential for women fitness clothing. In modern world, where the society is more conscious of fashion than ever before, people are willing to spend on sportswear as much as formal clothes. Sportswear is worn in gyms as well on free time. Growing trend of fitness clothes has led to enormous rise of sportswear market. Solely on USA market the growth of selling sports pants, -bras and -blouses in 2012 was 10% higher than 2011. Aim of this thesis is ascertain whether there is market potential for new women fitness clothing brand in Estonia. In order to do that, there has to be figured out current market situation on that respective field. Following tasks help to ascertain brand’s market potential: 1. To determine current situation on Estonia’s fitness clothing market. 2. To determine the main target group for the brand. 3. To determine, who are brand’s main competitors. Brand BEBE’s idea was inspired by sporting, nature and excitement that sporting creates. BEBE’s goal is to offer expanded selection of sizes in sportswear, which would also be high-quality, comfortable and would be priced competitively. Analyses in this thesis conclude that there is market potential for new brand. This is due to growing rate of sportswear market and there should not be any decline in next 5 years according to prognosis. Fitness clothing is being worn on free time besides being worn in gym. Companies and country contribute more and more to health and active lifestyle. All this lead people to do sports and other activities, which involve active moving. To be successful in competitive market, new brand needs his own niche. BEBE’s niche would be larger sized fitness clothes and innovational design. BEBE has to do collaboration with athletes and sports bloggers for advertising, in order to ensure sustainment of brand. Also it needs partners and dealers to distribute its clothes. After ensuring its spot on market, development of products is important aspect, in order to improve its spot on market. In authors opinion biggest threat to new brand entering to this market is competitors experience, their financial position and their marketing opportunities. In order to maintain edge over competitors, company has to be aware what competitors are doing, what are their goals, where they make mistakes. Taking all this to consideration, company can choose their path and be one step ahead of their competitors.

Item Type: thesis
Advisor: Diana Tuulik
Subjects: Clothing and Textiles > Field Studies
Divisions: Institute of Clothing and Textiles > Resource Management in the Clothing and Textiles Industry
Depositing User: Helina Soomer
Date Deposited: 08 Jun 2016 10:43
Last Modified: 08 Jun 2016 10:44
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/2410

Available Versions of this Item

Actions (login required)

View Item View Item