TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Tugimaantee 45 Tartu- Räpina-Värska km 69,543-78,2 asuva Võpsu-Mikitamäe lõigu rekonstrueerimise projekt.

Moistus, Anna (2016) Tugimaantee 45 Tartu- Räpina-Värska km 69,543-78,2 asuva Võpsu-Mikitamäe lõigu rekonstrueerimise projekt. [thesis] [en] The description of the road works at the state highway 45 Tartu-Rapina-Varska km 69,543-78,2..

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (1MB) | Preview
[img] Microsoft Word - Supplemental Material
Download (15kB)
[img]
Preview
Image (JPEG) - Supplemental Material
Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
PDF (lihtlitsents) - Supplemental Material
Download (240kB) | Preview

Abstract

Töid planeeritakse alustada 14 aprillil ettevalmistustöödega. Objektil algab reaalne töö 25 aprillil kui alustavad tööd geodeedid. Ehitustööde ajal on vajalik jälgida seletuskirja, mis sätestab täpselt töödele vajalikud nõudmised ja tehnoloogiad. Tööd on planeeritud lõpetada 6. septembril. Kõikide masinate valikul on lähtutud vajalikust optimaalsest jõudlusest, et tööd oleks võimalik läbi viia ratsionaalselt. Tulenevalt masinate ja tööjõu brigaadide tegevusest ja vajalikust mahust on leitud kõikide tööde ajakulu, masinapargi vajadus ja tööjõu vajadus. Ehitamise käigus on kogu tee liikluseks avatud. Ehitustööd on planeeritud voolmeetodil, arvestades liiklejate heaoluga, algab iga uus tööprotsess võimalikult vara. Tööde kalendergraafikus on kajastatud kõikide põhiliste tööliikide lõikes, kuhu on ühtlasi märgitud tööliigi algus- ja lõpukuupäev. Tööjõu ja masinapargi vajadus on leitud päevpõhiliselt ning on kajastatud tabelites nr 9-14. Kui järgida käesolevat töökorralduse projekti, on tööd võimalik edukalt lõpetada kvaliteetselt ja tähtaegselt.

Abstract [en]

The work is planned to start on 14 april with prepared work. The real work on the object begins on 25 april when geodists begin their job. During the construction work is important to follow the guide or the headnote, what states exact technology and demands. The work is planned to end/stop on 6 september. All the machines selections are guided in necessary optimal performance, in order to complete the work rationally. Due to the machinery and workforce brigade activities and the volume needed is found in the workind time, fleet and workforce is required. During the building/work the whole road is opened for transport. Construction works are planned on flow method, making sure that people in transport feels safe, every working process begins as early as possible. In the working schedule/calendar, there is all the working time, also there is marked work type and its date (from beginning to the end date). Workforce and machinery requirements are found dated and is also found in tabels 9-14.If the guide is followed safely and correctly, the work could be ended with great quality and on time

Item Type: thesis
Advisor: Lembitu Lindamäe
Subjects: Construction > Road Construction > Road building > Road building work
Divisions: Institute of Construction > Road Construction
Depositing User: Anna Moistus
Date Deposited: 10 Jun 2016 08:48
Last Modified: 10 Jun 2016 08:48
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/2400

Actions (login required)

View Item View Item