TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Kuressaares asuva autoremondi töökoja erinevate lahenduste analüüs ja rakendusettepanekut Saare Autex OÜ näitel

Jürgenstein, Heiki (2015) Kuressaares asuva autoremondi töökoja erinevate lahenduste analüüs ja rakendusettepanekut Saare Autex OÜ näitel. [thesis] [en] Making proposals and analyzing alternative solutions of expanding a car repair shop "Saare Autex" in Kuressaare..

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (938kB) | Preview
[img]
Preview
PDF (litsents) - Supplemental Material
Download (257kB) | Preview

Abstract

Käesolevas lõputöös uuris autor ühe autoremonditöökoja, Saare Autex OÜ laienemise erinevaid aspekte. Esiteks uuriti, mis suunas oleks kõige otstarbekam laieneda: kas kere-ja värvitööde valdkonda või veokite remondi valdkonda. Kuna selgus, et veoautode remondi alal võib olla vähe kliente ja renditavad ruumid ei ole selleks tööks ideaalsed, valiti tulutoovama ning suurema potentsiaalsete klientide arvuga ala, milleks on sõidukite kere- ja värvitööd. Tulevikus loodetavasti avatakse ka veokite remondikoda, ent see plaan jääb ootama sobilikumaid tööruume ning laialdasemat kliendibaasi. Teiseks õigustab antud suund eesmärki, kuna autor, töötades ise antud autoremonditöökojas mehaanikuna, näeb väga tihti, kuidas treileriga hoiule toodud avariilise auto omanik sooviks autot taastada samas ettevõttes, ent see ei ole puuduvate teenuste tõttu võimalik. Kolmandaks tekitaks antud suund palju uusi kliente, kes sooviksid lisaks auto remondile ka värvida kas siis mõne kergema avarii tagajärjel või rooste eemaldamiseks. Peale uue töösuuna avamist oleks teenus antud klientidele avatud ning nad ei peaks peale remonditeenust hakkama otsima konkureerivaid ettevõtteid värvitöö teostamiseks. See tähendab, et nii remondi- kui värviteenus oleksid saadaval ühest kohast. Neljanda järeldusena leidis autor, et rendiruumide kasutuse tõttu on esialgsed kulud pigem väikesed ning risk ettevõttele minimaalne; seda juhul, kui peaks juhtuma halvim ning värvitöö ei hakka kasumit tootma. Viiendaks selgus arvutuste põhjal, et investeeringute tasuvusaeg on umbes 2 aastat. Reaalses elus võib see aeg olla pikem, umbes 3-5 aastat, olles majanduslikult õigustatud kestvusega ettevõtte jaoks. Kuuendaks selgus turu-uuringust konkureerivate ettevõtete juures, et Kuressaares on konkurente vähe ning nende hinnad on Saare Autex OÜ omadest tunduvalt kõrgemad. See kõik peaks tooma 45 suure osa konkurentide klientidest kõnesolevasse firmasse. Kui ettevõte suudab jätta oma hinnad sama madalale tasemele ning hoida tööde kvaliteeti kõrgel, peaks teoreetiliselt püsiklientide arv suuresti kasvama. Kokkuvõtvalt on autor ülimalt optimistlikult meelestatud antud lõputöös välja toodud laiendamise edusse reaalses elus ning soovitab uuritud laiendamine ettevõtte omanikul kindlasti ellu viia.

Abstract [en]

In this Diploma Research different possibilities of expanding a body shop "Saare Autex" are compared and analyzed. First task was to find is it more lucrative to open a new vehicles body- and paint job room or a truck repair room. As it turned out, in the truck repairing there might be way less amount of customers and also the rooms that are in use are not perfect for a job like that. Threfore, due to greater amount of potential customers it is more profitable to open first body- and paint job room. Hopefully in the future the truck repair room will be opened as well, but to implement that, higher marketing budget and rooms are required. As author of the thesis works daily basis in current body shop as a mechanic he is aware about services currently provided, but also bottlenecks that cause loss of efficency. For that reason he recognized, that although company offers roadside and towing assistance, there is still no service to fix and paint the damaged car. The money is charged for towing and parking only. Even customers themselves ask for their car to be repainted either after some small accident or to get rid of the rust, while the car is in shop anyway with the mechanical problems, but it is not possible. This makes customers not satisfied 100% and customer experience can possibly forward them to another car shop in future. Due to using rented rooms, the starting expenses are very low and the risk for the business is minimal, in the worst case scenario, where the paint room does not start making any profit. Calculations show that the paint room should start making profit after 2 years. In the real life that time might be longer, approximately 3-5 years. But that is still very short time for car shop business. Small market research is done to compare competitors and current body shop business. It turned out that there are very few competitors in Kuressaare and their prices are way higher than in this current bodyshop but without extra services or quality provided. There is reason to be optimistic, because the market is not saturated yet and there is great opportunity to get lot of new customers from competitors.

Item Type: thesis
Advisor: Alar Õige
Subjects: Economy and Management > Entrepreneurship and Marketing
Economy and Management > Economic Analysis
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Heiki Jürgenstein
Date Deposited: 22 Apr 2016 09:50
Last Modified: 22 Apr 2016 09:50
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/1731

Actions (login required)

View Item View Item