TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Visuaalne kaubandus kui kliendirahulolu mõõdik Tallinna Kaubamaja Naiste- ja Lastemaailma näitel

Vaab, Evelin (2015) Visuaalne kaubandus kui kliendirahulolu mõõdik Tallinna Kaubamaja Naiste- ja Lastemaailma näitel. [thesis] [en] Visual Merchandising as a Measurement Tool for Customer Satisfaction in the example of Women’s Fashion and Kidswear and Toys Departments in Tallinn Department Store (Tallinna Kaubamaja).

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (1MB) | Preview
[img] Other (Allkirjastatud lihtlitsents) - Supplemental Material
Download (30kB)

Abstract

Lõputöö eesmärgiks on välja selgitada visuaalse kaubanduse mõju tarbijate ostuotsustele ja kliendirahulolule. Töö teoreetilises osas käsitletakse kliendirahulolu mõistet ja visuaalse kaubanduse elemente ostukäitumise mõjutamisel. Töö empiiriline osa koosneb ettevõtte tutvustusest, müügisaalide kontseptsiooni kirjeldamisest, kliendiküsitluse ning personali intervjuude kokkuvõtetest ja järeldustest.

Abstract [en]

The thesis aims to identify the impact of the visual merchandising on consumers' buying decisions and customer satisfaction. The theoretical part of thesis explains the concept of customer satisfaction and describes common details of visual merchandising influencing buying behaviour. The empirical part of the work consists introduction of the company, description of development concept of different sales departments and summaries and the findings of the customer and staff interviews.

Item Type: thesis
Advisor: Heldi Kikas
Co-advisor: Jana Haugas
Subjects: Economy and Management > Retail and Wholesale Trade
Divisions: Institute of Clothing and Textiles > Resource Management in the Clothing and Textiles Industry
Depositing User: Evelin Vaab
Date Deposited: 16 Jun 2015 07:32
Last Modified: 16 Jun 2015 07:32
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/1410

Actions (login required)

View Item View Item