TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Järelveetava teehöövli projekteerimine

Borševitski, Igor (2015) Järelveetava teehöövli projekteerimine. [thesis] [en] Projecting of a pull type grader.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (828kB) | Preview
[img] HTML - Supplemental Material
Download (513kB)
[img]
Preview
PDF (lihtlitsents) - Supplemental Material
Download (704kB) | Preview

Abstract

SISSEJUHATUS Tallinna Tehnikakõrgkooli Masinaehituse eriala lõpu töö eesmärgiks on projekteerida järelveetav teehöövel. Projekteerimise prioriteediks on luua järelveetav teehöövel mis oleks kasutaja sõbralik, aga ka vastaks kõigile olemas olevatele parameetritele ning see juures, et säiliks põllumajandus ettevõttete jaoks taskukohane hind. Antud toote sihtgrupiks on põllumajandus ettevõtted, aga ka vallad kes teostavad kruusakattega teede hooldust. Järelveetava teehöövli eesmärk on anda põllumajandus ettevõttele võimalus soodsalt hooldada kruusakattega tugimaanteid ja kõrvalmaanteid see juures tegemata suuri investeeringuid. Ebapraktiline on osta kulukat kommunaal tehnikat üksnes kruusakattega tugimaanteede hooldamiseks siin kohal tuleb abiks lihtsam, kergem ja odavam järelveetav teehöövel. Lisaks madalatele investeeringutele on järelveetava teehöövli kinnitus mehhanism standartne mis tähendab,et kui traktori võimsus parameetrid vastavad järelveetava teehöövli nõuetele, siis sobib iga traktor . Eriti on koormatud kruusakattega tugimaanted mille läheduses teostatakse metsa langetus töid või kui kevadeti toimub põldude kündmine, mõlemal juhul on kasutuses rasketehnika mis igaljuhul kahjustab kruusakattega teid. Teatud perioodi möödudes muutub võimatuks liigelda antud teedel tavalise sõiduautoga ja siin kohal tuleb kasuks omada järelveetavat teehöövlit ja vastavalt kruusakattega tee seisukorrale seda hooldada. Enne teehöövli projekteerima asumist on tehtud põhjalik eeltöö kus on arvesse võetud kõik olemas olevate järelveetavate teehöövlite vead ning need on likvideeritud. Projekteerimisel on ka arvestatud järelveetava teehöövli tootmisega, et see oleks võimalikult odav aga samas ei kaotaks oma kvaliteeti. Lisaks on arvesse võetud põllumajandus ettevõtte töötajate nõuanded ja soovitused. Lõputöö põhilisteks eesmärkideks on : • Projekteerida järelveetav teehöövel • Teostada vajalikud hüdraulika komponentide valikud • Teostada tugevus arvutused konstruktsioonile • Arvutada toote omahind • Vormistada tootmis joonised

Abstract [en]

SUMMARY When projecting pull-type road grader the purpose was to give individuals and companies a cheaper way to maintain gravel roads. It´s unpractic to buy expensive communal machinery unless if we are dealing with asphalt casting company. Maximum gradeing speed of current road grader is 10km/h. Road grader is equiped with 5 blades that remove all imperfections and offer a perfect gravel mixing . In lifted up position the transporting speed in 30 km/h. During the projecting work I have done complete preliminary work and I compared most existing pulling-type road grades and eliminated all problems. Also during the projecting I have made strenght calculations and composed a hydralic control scheme. For the conclusion I can add that the products sale price is much lower than competitors prices and I have preserved the quality of the pulling-type road grader. As the result of diplom work is corresponding with all requierments, I can conclude that the diplom work is considered to be attained in full.

Item Type: thesis
Advisor: Kangru Tavo
Subjects: Mechanical Engineering > Production Development > Metal Construction Technology and Jigs
Divisions: Institute of Engineering > Machine Building
Depositing User: Igor Borševitski
Date Deposited: 08 Jun 2015 08:05
Last Modified: 08 Jun 2015 08:05
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/1289

Actions (login required)

View Item View Item