TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Leonhard Weiss RTE AS tehnikapargi potentsiaali määramine

Koval, Denis (2015) Leonhard Weiss RTE AS tehnikapargi potentsiaali määramine. [thesis] [en] Assessment of the Leonhard Weiss RTE AS technical park potential.

[img]
Preview
PDF - Published Version
Download (6MB) | Preview
[img] Archive (ZIP) - Supplemental Material
Download (4MB)
[img]
Preview
PDF (lihtlitsents) - Supplemental Material
Download (409kB) | Preview

Abstract

Üldjuhul kõik raudtee ehitus ettevõtted Eestis peavad ootama ja lootma, et tulevikus paari aasta pärast situatsioon raudtee turul stabiliseerub ja sellega kaasneb võimalus teha rohkem hooldus ja remondi töid raudteel ehk kasvab töömaht kogu raudtee ehituse ja hoolduse valdkonnas. Kahjuks, et probleem puutub raudtee ehitus ettevõtted aga nad ei saa mitte midagi teha probleemi lahendamisel. Kahjuks on see valdavalt poliitiline tasemel ja ainult sellel tasemel saab lahendada antud raudteeinfrastruktuuride finantsvõimekuse probleemi. Ettevõtte 2015 töö hooaeg algas hiljem võrreldes teise aastatega. Hetkel LEONHARD WEISS RTE AS tehnikaparki ei kasutata täismahul. Raudtee-ehitus-, remondi ja hooldustööde hangetel on võidetud paljusid konkurente, mis annavad firma tehnikapargile sajaprotsendilise hõivatuse alates 2015 aasta juulikuu teisest pooles kuni 2017 aasta lõppuni. On olemas lisatöö Eestist väljaspool, kus on kinnitatud töö lepingud paariks aastaks. Värvata tuleb uusi töötajaid ning teha vajalikud instrueerimised ja koolitused. Muidugi on väga raske hoida tervet tehnikaparki tööga täiskoormatult. Suures osas firma tehnikapark saab näidata oma potentsiaali Tapa-Tartu kapitaalremondis raudteeliinil, mis annab umbes 60% hõivatust ettevõtte olemasolevale tehnikale aastatel 2015 kuni 2017. Siiamaani on suure küsimärgiga Eesti Raudtee toppimistööde 2015 projekt. Hetkel on mai keskpaik ja ei tea, kes on selle töö võitnud. Nimetatud projekt peab andma suured lisatööd Eesti territooriumil, kus on võimalus leida rakendus oma tehnikale. Tekkivad mõned momendid, millal nii palju tööd Eestis ei ole ja ettevõtte peab vaatama teiste riikide turule. Seetõttu on töötatud Soomes ja Leedus. Tänu sellele, et LEONHARD WEISS RTE AS on alustanud oma raudtee tegevust ka välismaal on palju lihtsam leida rakendust seisvale ja mitte kasutavale tehnikale. Kui Eesti turg ei võimalda anda täiskoormusega hõivatust ettevõtte tehnikapargile, siis saabki pakkuda oma tehnikat naaber riikidele. Firma kavandab tehnikapargi laiendamist ja analüüsib, millist tehnika on juurde vaja osta ja millest saab loobuda. Ettevõtte arendab ennast pidevalt nii tehnikapargi, kui ka tööjõu osas. Inimesed saavad uusi kogemusi ja oskusi tehnika kasutamisel. Praegu ei ole otsest vajadust uue tehnika juurde ostmiseks vaadetes ressurssi plaane. Eesmärk on valmistada ette terve ettevõtte tehnikapargi ja tööjõu valmisolek Eestis väljaspool töötamiseks juhul, kui hangetel osalemine ei osutu tulemuslikuks ja tekib otsene vajadus kiiresti organiseerida teist tööd. Siis tuleb oma tehnikapargi potentsiaali kasutada välismaal. See tähendab legaliseerida ja varustada tehnika kõiki vajalike seadmetega nagu välismaal nõutakse. Üks negatiivne aspekt on kaasnevad lisakulutused, mis on seotud tehnika varustamisega lisa seadmetega nagu nõutakse teistes riikides. Ressursside maksimaalseks kasutuseks on vaja teha kõik võimalikud objekti ettevalmistamistööd enne remonditöödeks spetsiaalselt eraldatud akent. Siis tehnika saab maksimaalselt kasutada tööaega akna ajal ja ära kasutada maksimaalse võimekuse töö kiireks ja kvaliteetseks teostamiseks. Näiteks nii toimuvad toppimismasinate mõõtmistööd. Ettevõtte tehnikapark võimaldab teostada kaheksa kuni kümme kilomeetrit raudtee kapitaalremonti ühe kuu kohta. See on tõesti suur töömaht ja remonditööd realiseeruvad firma väga konkurentsivõimeline tehnika ratsionaalse kasutuse abil. Kapitaalremondi tootlikkuse kiirus sõltub sellest, mis töö tehnoloogiat kasutada. Iga hooaeg vaadatakse ole uued vajadused töö metoodika muutmiseks et tõsta uuenenud situatsioonides tootmise efektiivsust. Kokkuvõtteks võib öelda, et käesolevas lõputöös on autoril kõik tööde teostamiseks vajalikud tehnika ja teenindava tööjõu reservid planeeritud kasutada maksimaalselt. Pideva kontrolli peab tagama töö protsesside üle, et saavutada töötamise efektiivsus ja maksimaalne kinnipidamine ohutustehnikast, sest kindlasti tootlikkuse suurenemine toob kaasa erinevad riskid raudteel. Prioriteet raudtee-ehituses on tagada liiklusohutus. Oluline arendussuund on paindlik valmisolek kiirreageerimiseks olukorra muutustele. Alates 2015 aasta juulikuu teisest poolest kasutatakse LEONHARD WEISS RTE AS tehnikapark maksimaalselt ja see oli käesoleva lõputöö ning ettevõtte arendust peamine eesmärk.

Abstract [en]

The main objective of the following thesis is to give an overview about the potential and development opportunities of the LEONHARD WEISS RTE AS technical park. Evaluating the potential of the technical park aims at giving a clear picture of company’s current state and vitality. This thesis describes what kind of technical arsenal does the company currently possess and how is it possible to increase the technical potential of the company via increasing the productivity of each technical unit. This paper also highlights other development opportunities of the technical park, and with the help of evaluating current working technology and methods, aims at showing how to increase the working capacity in the most efficient manner. Research is based on the annual reports of the working capacity from years 2012 until 2014 and potential prognosis of the working capacity of the year 2015 and further years. The tables of the working capacity were taken as the main resource and either increase or decrease of the capacity was observed. In this light, the paper also gives an overview of different working plans and tables, highlighting an overall method of company’s technical functioning. Increasing the working capacity of the company via new purchases is one of the main focuses of the LEONHARD WEISS RTE AS. At this point, no new purchases are required since all the possible operations can be fulfilled with an existing mechanical park machinery. The company aims at building a very efficient technical park with a potential of offering international services. Unfortunately, it also means extra costs for the company since different countries have different requirements concerning the technical capacity of the machinery. In order to use the whole potential of the technical park, it is crucial to make technical preparations of the machinery in advance, before the actual time allocated to the projects. Current machinery allows to fully renovate about eight-ten kilometers of the railroad in a months’ time. During that, the company’s technical park also has a potential to take on one smaller project. Increase of the working capacity has its own risks and more attention to the safety requirements is therefore needed. Despite the importance of the working capacity, safety should always come first. Currently, nearly all of the railroad managing and building companies in Estonia are awaiting for a better business climate in the sector. Companies are expecting the situation in the market to stabilize and with the increase of the railroad transit also get an opportunity to increase their working capacity. So far, the main way to escape the negative impacts of the market has been the operational expansion abroad. Since the upcoming July 2015, LEONHARD WEISS RTE AS technical park is expected to work on its full capacity, which has been the main objective of the company. All of the machinery and human resources are going to be fully used, which is the result of the company’s efforts to increase the technical potential. Since current machinery and working methods of the LEONHARD WEISS RTE AS are going to be used fully, the research concludes that there is no serious need to drastically increase the working capacity of the company.

Item Type: thesis
Advisor: Martin Kuusk
Co-advisor: Viive Kirsipuu
Subjects: Transport > Rail transport > Railway engineering > Railway repair work
Transport > Rail transport > Railway engineering > Rolling stock
Divisions: Institute of Logistics > Railway Engineering
Depositing User: Denis Koval
Date Deposited: 17 Jun 2015 08:09
Last Modified: 17 Jun 2015 08:09
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/1057

Actions (login required)

View Item View Item