TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

1974 aasta Chevrolet Corvette raami taastamine

Sarapik, Sander (2015) 1974 aasta Chevrolet Corvette raami taastamine. [thesis] [en] Restoring the Frame of a 1974 Chevrolet Corvette.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] PDF - Supplemental Material
Restricted to Registered users only

Download (18kB)
[img] PDF (lihtlitsents) - Supplemental Material
Restricted to Registered users only

Download (403kB)

Abstract

Lõputöö peamine eesmärk oli taastada Chevrolet Corvette’i raam ning parandada väändejäikust, teelpüsimist ja töökindlust. Väändejäikust parandati lisaded raamile tugevamaid keevisliiteid, kui oli seda teinud General Motors´i tehas. Nimetatud tehase poolt on raam keevitatud 2...3 cm pikkuse joonkeevituseliitega ja seda varieeruvalt 7...10 cm vahedega üksteisest. Peale keevitamist vastas mootorsõiduki raam tehase ette antud mõõdutabelile ning peale plastikkere langetamist mootorsõiduki raamile, olid keredetailide vahed võrdsed ning uksed avanesid ja sulgusid korrektselt. Chevrolet´i omaniku soov paigata raam ilma vastava rakiseta, suurendas algset hinnakalkulatsiooni, kuna lisandus keevitustunde. Ilma rakiseta keevisõmblusi teostades arvestati sellega, et metall võib liigsel kuumutamisel oma struktuuri muuta ja seetõttu raami sümmeetria ei pruugi vastata enam tehase mõõdutabelile. Raami keevitamiseks kulus algselt arvutatud 28 tunni asemel seetõttu 52 tundi. See suurendas kogu raami taastamise hinda 480 euro võrra. Poltide ja kronsteinide tsinkimise maksumuseks kujunes algselt arvutatud 60 euro asemel 30 eurot. Seega kogu raami taastamise kuluks oli 3180 eurot, ilma veermiku liigendite, kerepukside ning kütusepaagi hinnata. See on umbkaudu 1500 eurot vähem, kui tellida Ameerika Ühendriikidest taastatud raam, mis on korrosioonikaitse vahenditega töötlemata. Peale veermiku stendis sildade mõõtmist ja reguleerimist sooritati proovisõidud veendumaks, et töö on sooritatud korrektselt. Lisaks proovisõitmisele külastati ka riiklikku tehnoülevaatuse punkti sõltumatu ekspert hinnangu saamiseks, kus kontrolliti pidurite korrektset toimimist ning raputati kogu veermik läbi veendumaks, et kõik vahetatud sõlmed on korralikud kinni keeratud ning, et puuduks ebavajalikud lõtkud. Taastamise lõpptulemus vastas nõuetele ning Chevrolet’i omanik oli tehtud tööga äärmiselt rahul. Kogu projekti maksumus oli lõppkokkuvõttes tunduvalt odavam, kui tellida Ameerika Ühendriikidest taastatud raam. Seega võib projekti lugeda edukalt sooritatuks ning antud lõputöö eesmärgid said täidetud.

Abstract [en]

The main objective of the thesis was to restore the frame of a Chevrolet Corvette and to weld it to be stronger than the original. The weldings are paced with distance that varies from 2 to 3 cm and from 7 to 10cm. After welding the car was up to factory standards. All the doors were opening and closing as they should. Also the panel gaps were equal. The owner of the car agreed for higher price since there were more welding hours than expected. It was do to owner's wish to repair the frame without a thallus. Welding without a thallus makes it harder because the structure of steel which might not be the same after excessive heating. The welding job was done with 52 hours although only 28 were expected previously. Because of that the cost for the owner increased by 480 euros so that in the final calculation the restoring of the frame cost 3180 euros. If the owner had to order new frame from the United States of America the cost would have been 1500€ higher. So the owner won financially even with the added welding costs. Also the frame from the states would have not been processed to be as rust proof as the one described in this thesis. The undercarriage was regulated and test drives made so that it could be assured that every thing worked correctly. Technical inspection (TÜV) was conducted by skilled specialist to validate that the car was safe to drive.

Item Type: thesis
Advisor: Aimar Lukk
Subjects: Transport > Automotive engineering > Car construction > Body and chassis
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Sander Sarapik
Date Deposited: 18 Jun 2015 08:23
Last Modified: 18 Jun 2015 08:23
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/1018

Actions (login required)

View Item View Item