TTK Links: Home Page | TTK Moodle | ÕIS
TTK/UAS Repository For Digital Teaching and Learning Resources

Audi v8 mootori suutlikkuse tõstmise analüüs kiirendusvõistluste tarbeks

Preedin, Sander (2015) Audi v8 mootori suutlikkuse tõstmise analüüs kiirendusvõistluste tarbeks. [thesis] [en] Research to Modify Audi v8 Engine Performance for Drag Racing Application.

[img] PDF - Published Version
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] PDF (lihtlitsents) - Supplemental Material
Restricted to Registered users only

Download (401kB)

Abstract

Eesoleva tööga selgitati välja võimsusevajadus, et Audi V8-ga sõita 402m 12,5 sekundiga ning nõutavaks võimsuseks on 418,37kW. Selleks tehti sõiduki dünaamika kohta vastavad arvutused, mis kokkuvõttes andsid vastava tulemuse. Kui eesmärk oli seatud analüüsiti erinevaid lahendusi selle võimsuse saavutamiseks. Valikus oli neli peamist lahendust, milleks lõpuks valiti ühe turbokompressori kasutamine. Töö käigus on kasutusel Holset HX-40 turbokompressori põhjal tehtud arvutused. Hiljem selgitati välja suuremad sõlmpunktid, millega võiks mootori modifitseerimisega kokku puutudasaavutamaks etteantud võimsust. Olgugi, et eesmärk jäi töökindluse eesmärgil napilt saavutamata, on mootoril siiski potentsiaali edasiarendamiseks. Kontrollimiseks ja tõestamiseks kasutati Lotus EngineSimulation programmi, millega saab koostada virtuaalseid mudeleid. Töös analüüsiti erinevate seadmete kasutegurit kogu kontseptsioonis ning hinnati nende kulu ning kasutegurit. Et mootorite jõudluse parandamine on kulukas, sai seatud eesmärgiks jääda modifikatsioonide lisamisega 2000€ eelarve juurde. Antud eesmärgi täitmine on võimalik, kuid eeldab järelturu pidevat jälgimist ja kompromisside tegemist. Töös, välja toodud detaile ja seadmeid on kasutatud näitena, mida sellise muutmisega kasutada saaks. Detailide hinnad on tihti pakkumise põhised ja seega muutuvad Tuues välja erinevaid muudatusi mootorile, selgitati töös ka seda, miks antud muudatust vastavalt ringi teha tuleb. Sellega seoses sai rohkem ja täpsemaid teadmisi nende süsteemide töö kohta. Muutuvad parameetrid on välja toodud graafikutena või tabelitena, et anda selge visuaalne ettekujutus, miks midagi tehti. Iga tabeli või graafiku juures on ka seletus, mida sellega näidata üritatakse. Enne, kui selline ettevõtmine käsile võtta, tuleb arvestada, et kuludesse võib juurde tulla mitmeid erinevaid detaile, mille vajalikust enne näha ei osanud. Samuti tuleb silmas pidada, et ajakulu on selliste ettevõtmistega suur, eriti kui oled väheste kogemustega.

Abstract [en]

With this final paper, the author found out, what the engine power output of an Audi V8 must be, to run 402m in 12,5 seconds. After vehicle dynamics calculations on the given subject were made, it was found, that the engine must produce 418,37 kW. When target power was set, different options were considered before final decisions were made. From four main options, one large turbocharger was the final choice. Most of the calculations and simulations were made by using Holset HX-40 turbocharger specifications. Although the targetpower was achived, it is not recomendable to use this tuning, beacause of the engine durability issues in the longrun. Engine durability is a concern, beacause due the limited 2000€ cost, engine internals could not be upgraded. For checking and proofing calculations, Lotus Engine Simulator was used to build virtual enginemodels. Within the final paper there are many different graphs with notes to illustrate how changing one part effects the preformance of the engine. With chosen performance upgrades, it was also explained why those modification were needed to be done. That gave the author more knowledge of the working principles of those systems and how to manufacture them. The cost of the project was limited to 2000€. It is possible to stay within the budget, but it means that different aftermarket part sites and vendors must be closely watched to get a good deal. Parts chosen in the fina paper are used as an example to see what applictions can beused. It also turned out that undertaking a project of this magnitude takes more time than was presumed before.

Item Type: thesis
Advisor: Margus Villau
Subjects: Transport > Automotive engineering > Car construction > Internal combustion engine
Divisions: Institute of Engineering > Automotive Engineering
Depositing User: Sander Preedin
Date Deposited: 18 Jun 2015 07:58
Last Modified: 18 Jun 2015 07:58
URI: http://eprints.tktk.ee/id/eprint/1004

Actions (login required)

View Item View Item